Kappa 2.0 20v Turbo - przerywa na obrotach

Awatar użytkownika
michtok
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 26 lut 2014, 9:05
Imię: Michał
Lokalizacja: Rytro

Kappa 2.0 20v Turbo - przerywa na obrotach

Post autor: michtok » 30 kwie 2014, 17:31

Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam Kappe 2.0 20v Turbo w spadku po wujkup :) Zakupiłem ją jeszcze przed zimą ale mało co jeździłem ze względu że to 2 samochód w rodzinie. Jakiś czas temu pojawiły się trudności z odpaleniem samochodu - trzeba długo kręcić żeby zaskoczył, później już pali ok. (Przypuszczam że może być to wina całkowitego wyczerpania paliwa ze zbiornika i teraz może filtr być zamulony)

Do tego doszły poważne problemy podczas przyśpieszania - samochód przyśpiesza jakby falowo. Raz dostaje strzała i jedzie ładnie za chwile zamula itd.. Odczuwa się wyraźne szarpanie zarówno na Benzynie jak i na LPG. Wymiana świec nie pomogła. Założenie BlowOffa, pierburga i czujnika ciśnienia atmosferycznego z takiej samej Lanci (Stabrafa) też nie pomogło. Może ktoś miał podobne problemy z którymi sobie już poradził? Co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania samochodu ?

Pozdrawiam
Lancia Kappa 2.0 20v Turbo

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20V Turbo - Przerywa na obrotach

Post autor: Borek » 30 kwie 2014, 17:51

Co do związku trudnego odpalania z opróżnieniem zbiornika to powiem Ci, że dwa razy mnie to spotkało i nic złego z tego nie wynikło. Poza tym, ze musiałem dygać pieszo po paliwo. :D

Może z pompą paliwa coś się stało? Trochę to jest wróżenie, najlepiej byłoby podpiąć kompa do wozu i poszukać wskazówek.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
michtok
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 26 lut 2014, 9:05
Imię: Michał
Lokalizacja: Rytro

Re: Kappa 2.0 20v Turbo - przerywa na obrotach

Post autor: michtok » 30 kwie 2014, 20:10

Kurde wiem że mi poduszka świeci na desce rozdzielczej, ale co jeszcze w kompie jest ?
W piątek podjadę do znajomego jak znajdzie czasu chwilę, ma KTSa to może coś znajdzie.

Jednak bardziej od odpalania martwi mnie to szarpanie - aż strach kogoś wyprzedzać....
Lancia Kappa 2.0 20v Turbo

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20v Turbo - przerywa na obrotach

Post autor: Borek » 30 kwie 2014, 20:30

michtok pisze:ale co jeszcze w kompie jest ?
Noooo... wszystko? Podepniesz to zobaczysz. Nie jest to KITT i nie powie co go konkretnie boli, ale wskazówkę może dać. Zależy jeszcze jakim programem się podepniesz. Najlepsze to chyba Examiner i MultiEcuScan, ale specem nie jestem i sam używałem tylko tego drugiego - bardzo pożyteczne narzędzie.


Kontrolka poduszki to najpewniej wina taśmy do poduchy w kierownicy albo pod fotelem. Możesz mieć też większego pecha jak ja i będzie to wina samej kontrolki w zegarach (czeka mnie przelutowanie styków), a możesz mieć największego i centralkę do bani - również podepniesz się kompem i sprawdzisz. Pamiętaj, że wtyczkę diagnostyki poduszek i drugą od ABSu masz w klapce na tunelu środkowym przy nogach pasażera, a ta od silnika jest pod kierownicą w prawo, trzeba zdjąć osłonę nad nogami kierowcy.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v Turbo - przerywa na obrotach

Post autor: Wilkin » 30 kwie 2014, 21:58

Kopci jak przerywa, albo na wolnych obrotach?
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
michtok
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 26 lut 2014, 9:05
Imię: Michał
Lokalizacja: Rytro

Re: Kappa 2.0 20v Turbo - przerywa na obrotach

Post autor: michtok » 03 maja 2014, 7:58

Podpięcie do kompa niestety dopiero po weekendzie.Na kopcenie akurat nie zwróciłem uwagi dzisiaj popatrzę, o czym mogłoby to świadczyć :?:
Lancia Kappa 2.0 20v Turbo

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20v Turbo - przerywa na obrotach

Post autor: Borek » 03 maja 2014, 8:12

Istotne jak kopci i w jakiej sytuacji, a i wtedy można tylko (aż?) podejrzewać przyczynę. Jak na ciemno, to można podejrzewać problem z dawką paliwa, ale to w benzynie nie jest tak widoczne jak w dieslu. Jasny siwy dym to chłodziwo w komorach spalania (uszczelka pod głowicą, może być też masło w zbiorniku wyrównawczym), błękitny ze smrodem oleju to olej w komorach spalania (nieszczelna sprężarka, uszczelniacze zaworowe albo pierścienie tłokowe - zależy w jakiej sytuacji kopci).

Chociaż u mnie przykładowo silnik był już tak nieszczelny i zjechany, że jak w chłodniejszy dzień stanąłem na światłach po szybszej jeździe, to za chwilę doganiała mnie własna szara chmura. Ale zauważalnych problemów z pracą i odpalaniem nie było, mimo ze wałek wydechowy zgubił jedną krzywkę. :lol:
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
michtok
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 26 lut 2014, 9:05
Imię: Michał
Lokalizacja: Rytro

Re: Kappa 2.0 20v Turbo - przerywa na obrotach

Post autor: michtok » 03 maja 2014, 8:34

ktoś z forum miał podobny problem w wolnossaku i ponoć po wymianie infocenter problem znikł...
Zamówiłem sobie kabelek diagnostyczny i przejściówkę tak na przyszłość ;)
Lancia Kappa 2.0 20v Turbo

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.0 20v Turbo - przerywa na obrotach

Post autor: kond243 » 03 maja 2014, 9:31

Sprawdź przewód podciśnienia od regulatora ciśnienia paliwa. Jak idzie falowo to coś z turbo ,actuator od sterowania WG umarł i turbo pompuje na maksa. MiaLem tak samo ciężkie odpalanie: pompa paliwa,wtryski,przepływomierz. Obstawiam przepływke .Podmień przepływke sprawdź actuator i zrób reset ecu odepnij kleme na pół godzinki.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
michtok
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 26 lut 2014, 9:05
Imię: Michał
Lokalizacja: Rytro

Re: Kappa 2.0 20v Turbo - przerywa na obrotach

Post autor: michtok » 03 maja 2014, 22:02

[img]http://master_of_waleczek.w.interii.pl/turbo.jpg[/img] Czy to jest ten actuator ?kolega z forum który miał podobne objawy w 2.0 16VT powiedział mi że u niego przestawiony był rozrząd...
Lancia Kappa 2.0 20v Turbo

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa 2.0 20v Turbo - przerywa na obrotach

Post autor: stabraf » 03 maja 2014, 23:08

Tak Michał, to właśnie aktuator, ale jego wykluczyliśmy, bo jak spięliśmy wężyki z aktuatora do muszli (na foto wyżej widać to drugie przyłącze) to auto jechało równo, ale na 3/4 mocy, czyli aktuator uwalniał spaliny prawidłowo...

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.0 20v Turbo - przerywa na obrotach

Post autor: kond243 » 04 maja 2014, 12:59

Witam czyli jest cos ze sterowaniem pierburga : skoki ciśnienia doładowania. Podmień przepływke i sprawdż jescze raz.Pompa paliwa jakie ciśnienie robi? Po spięciu actuatora na krótko daje doładowanie na 0.8 bara maks. Pytanie w którym miejscu jest pierburg przykręcony ? Po założeniu g-teca miałem duże skoki ciśnienia doładowania, pierburga musiałem przypiąć pod termostat dopiero jest jak trzeba. Cewki zapłonowe są ok ? Regulator ciśnienia paliwa do weryfikacji. oraz jakie ciśninie doładowania jest aktualnie?
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa 2.0 20v Turbo - przerywa na obrotach

Post autor: stabraf » 04 maja 2014, 20:35

Będziemy kombinować dalej, przekładać z mojej do jego ;) Ale ostatnio nie miałem za dużo czasu i zaczęliśmy od najbardziej oczywistych rzeczy ;) Ma problem z odpalaniem- długo kręci - to trzeba też właśnie pompę paliwa i regulator jego ciśnienia. Przepływkę też ;) Pomalutku się dojdzie co i jak ;)

Awatar użytkownika
michtok
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 26 lut 2014, 9:05
Imię: Michał
Lokalizacja: Rytro

Re: Kappa 2.0 20v Turbo - przerywa na obrotach

Post autor: michtok » 04 maja 2014, 20:51

i sprawdzimy rozrządzik jak do Andrzeja blokady przyjdą :P
Lancia Kappa 2.0 20v Turbo

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa 2.0 20v Turbo - przerywa na obrotach

Post autor: stabraf » 04 maja 2014, 22:03

...a już do mnie lecą - wysłane w piątek ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”