Kappa 16vT - odłączenie turbiny
Kappa 16vT - odłączenie turbiny
Czy w silnikach 2.0 16vT da się jakoś łatwo odłączyć turbinę, żeby nie dmuchała? Chodzi mi o jakiś mało inwazyjny sposób, w którym da się później przywrócić do stanu oryginalnego
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Kappa 16vT - odłączenie turbiny
Praktycznie jest to niemożliwe, poza tym jaki ma sens odpinanie Turbo ?
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
Re: Kappa 16vT - odłączenie turbiny
Jakoś nie mogę uwierzyć, że się nie da...
(jeżeli się mylę to poprawiać) Klapką w turbinie steruje gruszka, która ma wejście na jakiś wężyk. Skąd idzie ten wężyk?
(jeżeli się mylę to poprawiać) Klapką w turbinie steruje gruszka, która ma wejście na jakiś wężyk. Skąd idzie ten wężyk?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Kappa 16vT - odłączenie turbiny
Ten wężyk to podciśnienie z kolektora.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
Re: Kappa 16vT - odłączenie turbiny
I co by się stało, gdyby go zdjąć z gruszki?Lukasz_TG pisze:Ten wężyk to podciśnienie z kolektora.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Kappa 16vT - odłączenie turbiny
Obroty będą falowały, silnik będzie gasł. Turbo nie da się tak po prostu ominąć. Jak ściągniesz wąż łączący IC z przepustnicą, tworząc teoretycznie silnik wolnossący to odpalenie jego będzie nie możliwe. Pomijając ten fakt nawet gdyby udało się w ten sposób odpalić to turbo nadal będzie tłoczyło. taka operacja nie dość, że praktycznie nie wykonalna, to jeszcze całkiem pozbawiona sensu. 2.0 wolnossące pali tyle samo co TB przy w miarę normalnym stylu jazdy, więc gdzie tu sens ?
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
Re: Kappa 16vT - odłączenie turbiny
Sensu może i nie ma, jest ciekawość. Więc drążę dalej: do załączenia turbiny, czyli otwarcia potrzebna jest jakaś siła wykonawcza i sygnał sterujący. Siłą jest podciśnienie z kolektora ssącego? Jeżeli tak, to zdjęcie tej rurki (i zaślepienie jej, żeby nie ssała lewego powietrza oczywiście), powinno wyeliminować możliwość ruchu.Lukasz_TG pisze:...więc gdzie tu sens ?
A co z sygnałem sterującym, skąd i w jakiej formie on jest?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11965
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa 16vT - odłączenie turbiny
Gruszka otwiera westGate więc go zdejmiesz to turbo będzie ładowało do oporu.bichon pisze:I co by się stało, gdyby go zdjąć z gruszki?Lukasz_TG pisze:Ten wężyk to podciśnienie z kolektora.
Chcesz zatrzymać turbinę aby się nie kręciła czy aby nie dmuchała w silnik?
Turbo nie dostaje żadnego sygnału do startu - pojawiają się spaliny to kręcą się łopatki.bichon pisze:Więc drążę dalej: do załączenia turbiny, czyli otwarcia potrzebna jest jakaś siła wykonawcza i sygnał sterujący. Siłą jest podciśnienie z kolektora ssącego? Jeżeli tak, to zdjęcie tej rurki (i zaślepienie jej, żeby nie ssała lewego powietrza oczywiście), powinno wyeliminować możliwość ruchu.
A co z sygnałem sterującym, skąd i w jakiej formie on jest?
Re: Kappa 16vT - odłączenie turbiny
Nie chcę żeby ładowała, kręcić się może. Chyba i tak na wolnych obrotach się trochę kręci?
Jak więc jest realizowane to, że turbina załącza się dopiero do jakiś obrotów, poniżej jakiegoś progu nie ładuje?
Jak więc jest realizowane to, że turbina załącza się dopiero do jakiś obrotów, poniżej jakiegoś progu nie ładuje?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Kappa 16vT - odłączenie turbiny
diesel czy benzyna nie ma zbytniej roznicy, turbina kreci sie w calym zakresie obrotow (nawet na wolnych obrotach) dopiero po przekroczeniu pewnego ich progu, cisnienie doladowania wzrasta na tyle ze doladowanie turbiny jest odczuwalne w postaci przyrostu mocy i momentu obrot.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11965
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa 16vT - odłączenie turbiny
A więc musisz odłączyć np. górny przewód IC a w to miejsce założyć przepływomierz. Problemem pozostaje filtr - muszą być dwa: jeden przed przepływką do silnika a drugi przed turbiną aby mieliła czyste powietrze.bichon pisze:Nie chcę żeby ładowała, kręcić się może.
Tak, nawet troszkę dmucha.bichon pisze:Chyba i tak na wolnych obrotach się trochę kręci?
No nie. Dmucha cały czas, jedynie przy danych obrotach jest wystarczająca ilość spalin aby turbina dała znaczące dla osiągów ciśnienie. To też jest względne ponieważ możesz te obroty przekroczyć dodając gazu tylkotylko i efektu doładowania nie będzie.bichon pisze:Jak więc jest realizowane to, że turbina załącza się dopiero do jakiś obrotów, poniżej jakiegoś progu nie ładuje?
Jednym słowem doładowaniem w turbosprężarce "steruje" ilość spalin a nie czujnik zewnętrzny.
Re: Kappa 16vT - odłączenie turbiny
Dzięki za wyjaśnienie, załataliście jedną z dziur w mojej wiedzy o samochodach.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11965
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa 16vT - odłączenie turbiny
bichon pisze:Dzięki za wyjaśnienie, załataliście jedną z dziur w mojej wiedzy o samochodach.
Polecam się na przyszłość.
Odp: Kappa 16vT - odłączenie turbiny
Nie, nie da się. Przy pomocy zaworu WG steruje się nie tyle pracą (on-off) turbosprężarki ile jej maksymalnymi obrotami a co za tym idzie maksymalnym ciśnieniem doładowania. Sygnał do sterowania WG pochodzi pośrednio z kolektora. ECU może (i robi to) regulować ciśnienie poprzez elektrozawór. Po zdjęciu węża z aktuatora WG będzie stale zamknięty - turbo będzie ładować bez ograniczeń.bichon pisze:Czy w silnikach 2.0 16vT da się jakoś łatwo odłączyć turbinę, żeby nie dmuchała? Chodzi mi o jakiś mało inwazyjny sposób, w którym da się później przywrócić do stanu oryginalnego
Żeby wyeliminować doładowanie bez demontażu turbo należałoby wymienić aktuator na taki który uchyli WG już przy minimalnym doładowaniu - oryginalnie jest to 0,5 bar chyba że ECU pozwoli na więcej. Kwestia tego czy seryjny WG ma wystarczająco dużą przepustowość żeby wypuścić CAŁOŚĆ spalin bokiem w całym zakresie obrotów.
Sens całej o operacji jest trochę bez sensu. W efekcie dostajemy silnik który ma problemy z normalną jazdą i ma sporo mniej mocy niż wersja wolnossąca.
Samej elektroniki nie trzeba przerabiać. Montaż przepływomierza etc nie jest konieczny
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com