Strona 1 z 1

Kappa JTD - łożysko podpory półosi

: 24 maja 2013, 17:02
autor: matfiej
Jak zdjęć to łożysko, zablokowane jest jakims pierścieniem, który mimo grzania, szarpania, młotkowania nie chce zejść : cenzura : Pozostaje chyba cięcie, ale boje się że uszkodze półośkę szlifierką podczas cięcia. Jak to zrobić żeby było dobrze :?:
Pozdrawiam :D

Re: Łożysko podpory półosi JTD

: 24 maja 2013, 17:59
autor: sel
Robiłem podobne łożysko w fiacie Tempra 2.0. Ten pierścień jest wkładany po podgrzaniu i zastygając na zimnej półosi zaciska się. Przeciąłem ten pierścień nie do końca kątówką i wbiłem w nacięcie śrubokręt przez co pierścień sam spadł. Następnie po nabiciu nowego łożyska i włożeniu pierścienia lekko migomatem po przecięciu i dodatkowo w trzech miejscach punktowo do półosi. Możesz również pospawać przed nabiciem pierścienia, tylko spaw ściąga i trzeba będzie pewnie pierścień podgrzać.

Re: Kappa JTD - łożysko podpory półosi

: 24 maja 2013, 18:09
autor: matfiej
A czy takiego pierścienia nie można kupić nowego, jeżeli można to gdzie szukać??

Re: Kappa JTD - łożysko podpory półosi

: 24 maja 2013, 22:34
autor: adamM20
matfiej pisze:Jak zdjęć to łożysko, zablokowane jest jakims pierścieniem, który mimo grzania, szarpania, młotkowania nie chce zejść : cenzura : Pozostaje chyba cięcie, ale boje się że uszkodze półośkę szlifierką podczas cięcia. Jak to zrobić żeby było dobrze :?:
Pozdrawiam :D
... w mojej K 3,0 wymieniłem łożysko półosi nie niszcząc pierścienia. Ponieważ łożysko wymieniałem w zeszłym roku dlatego nie do końca pamiętam wszystkich szczegółów ale najprawdopodobniej stare łożysko rozciąłem a następnie przy użyciu dwóch młotków wolno acz systematycznie wybiłem tulejkę. Z jej ponownym "wciśnięciem" nie było już tak wielkich problemów. Pasowanie tej tulejki nie jest tak ciasne jak w przypadku półosi całkowicie lub częściowo obciążonych dlatego dwa młotki powinny sprawę załatwić.
Pozdrawiam

Re: Kappa JTD - łożysko podpory półosi

: 25 maja 2013, 6:38
autor: Ramzes_II
a jaki jest objaw uszkodzenia tego łozyska ?

Re: Kappa JTD - łożysko podpory półosi

: 30 sie 2017, 20:50
autor: adamM20
Ramzes_II pisze: 25 maja 2013, 6:38 a jaki jest objaw uszkodzenia tego łozyska ?
... szczerze powiem to nie wiem, ponieważ nie udało mi się jeździć K lub Thesis z uszkodzonym/zużytm łożyskiem ale .... właśnie to samo robię w przypadku mojej Thesis. Udało się zdjąć łożysko razem z pierścieniem oporowym bez rozcinania łożyska a tym bardziej pierścienia. Łożysko SNR AB 40838 o wymiarach 45x68x14, kulkowe, jednorzędowe, zwykłe. Łożysko o przebiegu 200.000 km (udokumentowanym) niestety w stanie już "grzechotkowym" czyli głośnym. Jak znam życie to wytrzymałoby jeszcze pewnie kolejne 100.000 km ale stan "grzechotki" w szybkim tempie przeszedłby w stan trzeszczącej starej betoniarki. Pierścień oporowy łatwo da się wrzucić z powrotem uprzednio nieco go podgrzewając ..... do jakieś 200 stopni celsjusza.
Serdecznie pozdrawiam.