Strona 1 z 1
Kappa JTD - łożysko podpory półosi
: 24 maja 2013, 17:02
autor: matfiej
Jak zdjęć to łożysko, zablokowane jest jakims pierścieniem, który mimo grzania, szarpania, młotkowania nie chce zejść
Pozostaje chyba cięcie, ale boje się że uszkodze półośkę szlifierką podczas cięcia. Jak to zrobić żeby było dobrze
Pozdrawiam
Re: Łożysko podpory półosi JTD
: 24 maja 2013, 17:59
autor: sel
Robiłem podobne łożysko w fiacie Tempra 2.0. Ten pierścień jest wkładany po podgrzaniu i zastygając na zimnej półosi zaciska się. Przeciąłem ten pierścień nie do końca kątówką i wbiłem w nacięcie śrubokręt przez co pierścień sam spadł. Następnie po nabiciu nowego łożyska i włożeniu pierścienia lekko migomatem po przecięciu i dodatkowo w trzech miejscach punktowo do półosi. Możesz również pospawać przed nabiciem pierścienia, tylko spaw ściąga i trzeba będzie pewnie pierścień podgrzać.
Re: Kappa JTD - łożysko podpory półosi
: 24 maja 2013, 18:09
autor: matfiej
A czy takiego pierścienia nie można kupić nowego, jeżeli można to gdzie szukać??
Re: Kappa JTD - łożysko podpory półosi
: 24 maja 2013, 22:34
autor: adamM20
matfiej pisze:Jak zdjęć to łożysko, zablokowane jest jakims pierścieniem, który mimo grzania, szarpania, młotkowania nie chce zejść
Pozostaje chyba cięcie, ale boje się że uszkodze półośkę szlifierką podczas cięcia. Jak to zrobić żeby było dobrze
Pozdrawiam
... w mojej K 3,0 wymieniłem łożysko półosi nie niszcząc pierścienia. Ponieważ łożysko wymieniałem w zeszłym roku dlatego nie do końca pamiętam wszystkich szczegółów ale najprawdopodobniej stare łożysko rozciąłem a następnie przy użyciu dwóch młotków wolno acz systematycznie wybiłem tulejkę. Z jej ponownym "wciśnięciem" nie było już tak wielkich problemów. Pasowanie tej tulejki nie jest tak ciasne jak w przypadku półosi całkowicie lub częściowo obciążonych dlatego dwa młotki powinny sprawę załatwić.
Pozdrawiam
Re: Kappa JTD - łożysko podpory półosi
: 25 maja 2013, 6:38
autor: Ramzes_II
a jaki jest objaw uszkodzenia tego łozyska ?
Re: Kappa JTD - łożysko podpory półosi
: 30 sie 2017, 20:50
autor: adamM20
Ramzes_II pisze: ↑25 maja 2013, 6:38
a jaki jest objaw uszkodzenia tego łozyska ?
... szczerze powiem to nie wiem, ponieważ nie udało mi się jeździć K lub Thesis z uszkodzonym/zużytm łożyskiem ale .... właśnie to samo robię w przypadku mojej Thesis. Udało się zdjąć łożysko razem z pierścieniem oporowym bez rozcinania łożyska a tym bardziej pierścienia. Łożysko SNR AB 40838 o wymiarach 45x68x14, kulkowe, jednorzędowe, zwykłe. Łożysko o przebiegu 200.000 km (udokumentowanym) niestety w stanie już "grzechotkowym" czyli głośnym. Jak znam życie to wytrzymałoby jeszcze pewnie kolejne 100.000 km ale stan "grzechotki" w szybkim tempie przeszedłby w stan trzeszczącej starej betoniarki. Pierścień oporowy łatwo da się wrzucić z powrotem uprzednio nieco go podgrzewając ..... do jakieś 200 stopni celsjusza.
Serdecznie pozdrawiam.