Kappa JTD - łożysko podpory półosi

matfiej
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
Imię: Maciek
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa JTD - łożysko podpory półosi

Post autor: matfiej » 24 maja 2013, 17:02

Jak zdjęć to łożysko, zablokowane jest jakims pierścieniem, który mimo grzania, szarpania, młotkowania nie chce zejść : cenzura : Pozostaje chyba cięcie, ale boje się że uszkodze półośkę szlifierką podczas cięcia. Jak to zrobić żeby było dobrze :?:
Pozdrawiam :D
Ostatnio zmieniony 24 maja 2013, 17:46 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet

sel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 25 paź 2009, 8:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Łożysko podpory półosi JTD

Post autor: sel » 24 maja 2013, 17:59

Robiłem podobne łożysko w fiacie Tempra 2.0. Ten pierścień jest wkładany po podgrzaniu i zastygając na zimnej półosi zaciska się. Przeciąłem ten pierścień nie do końca kątówką i wbiłem w nacięcie śrubokręt przez co pierścień sam spadł. Następnie po nabiciu nowego łożyska i włożeniu pierścienia lekko migomatem po przecięciu i dodatkowo w trzech miejscach punktowo do półosi. Możesz również pospawać przed nabiciem pierścienia, tylko spaw ściąga i trzeba będzie pewnie pierścień podgrzać.
Lancia Lybra 1.9JTD 2000r.

matfiej
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
Imię: Maciek
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kappa JTD - łożysko podpory półosi

Post autor: matfiej » 24 maja 2013, 18:09

A czy takiego pierścienia nie można kupić nowego, jeżeli można to gdzie szukać??
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa JTD - łożysko podpory półosi

Post autor: adamM20 » 24 maja 2013, 22:34

matfiej pisze:Jak zdjęć to łożysko, zablokowane jest jakims pierścieniem, który mimo grzania, szarpania, młotkowania nie chce zejść : cenzura : Pozostaje chyba cięcie, ale boje się że uszkodze półośkę szlifierką podczas cięcia. Jak to zrobić żeby było dobrze :?:
Pozdrawiam :D
... w mojej K 3,0 wymieniłem łożysko półosi nie niszcząc pierścienia. Ponieważ łożysko wymieniałem w zeszłym roku dlatego nie do końca pamiętam wszystkich szczegółów ale najprawdopodobniej stare łożysko rozciąłem a następnie przy użyciu dwóch młotków wolno acz systematycznie wybiłem tulejkę. Z jej ponownym "wciśnięciem" nie było już tak wielkich problemów. Pasowanie tej tulejki nie jest tak ciasne jak w przypadku półosi całkowicie lub częściowo obciążonych dlatego dwa młotki powinny sprawę załatwić.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Kappa JTD - łożysko podpory półosi

Post autor: Ramzes_II » 25 maja 2013, 6:38

a jaki jest objaw uszkodzenia tego łozyska ?
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa JTD - łożysko podpory półosi

Post autor: adamM20 » 30 sie 2017, 20:50

Ramzes_II pisze: 25 maja 2013, 6:38 a jaki jest objaw uszkodzenia tego łozyska ?
... szczerze powiem to nie wiem, ponieważ nie udało mi się jeździć K lub Thesis z uszkodzonym/zużytm łożyskiem ale .... właśnie to samo robię w przypadku mojej Thesis. Udało się zdjąć łożysko razem z pierścieniem oporowym bez rozcinania łożyska a tym bardziej pierścienia. Łożysko SNR AB 40838 o wymiarach 45x68x14, kulkowe, jednorzędowe, zwykłe. Łożysko o przebiegu 200.000 km (udokumentowanym) niestety w stanie już "grzechotkowym" czyli głośnym. Jak znam życie to wytrzymałoby jeszcze pewnie kolejne 100.000 km ale stan "grzechotki" w szybkim tempie przeszedłby w stan trzeszczącej starej betoniarki. Pierścień oporowy łatwo da się wrzucić z powrotem uprzednio nieco go podgrzewając ..... do jakieś 200 stopni celsjusza.
Serdecznie pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”