Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 23 paź 2018, 14:39

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 24 maja 2013, 17:02 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
Posty: 155
Imię: Maciek
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Jak zdjęć to łożysko, zablokowane jest jakims pierścieniem, który mimo grzania, szarpania, młotkowania nie chce zejść : cenzura : Pozostaje chyba cięcie, ale boje się że uszkodze półośkę szlifierką podczas cięcia. Jak to zrobić żeby było dobrze :?:
Pozdrawiam :D

_________________
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet


Ostatnio zmieniony 24 maja 2013, 17:46 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!


Na górę
PostDodany: 24 maja 2013, 17:59 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 25 paź 2009, 8:54
Posty: 173
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Robiłem podobne łożysko w fiacie Tempra 2.0. Ten pierścień jest wkładany po podgrzaniu i zastygając na zimnej półosi zaciska się. Przeciąłem ten pierścień nie do końca kątówką i wbiłem w nacięcie śrubokręt przez co pierścień sam spadł. Następnie po nabiciu nowego łożyska i włożeniu pierścienia lekko migomatem po przecięciu i dodatkowo w trzech miejscach punktowo do półosi. Możesz również pospawać przed nabiciem pierścienia, tylko spaw ściąga i trzeba będzie pewnie pierścień podgrzać.

_________________
Lancia Lybra 1.9JTD 2000r.


Na górę
PostDodany: 24 maja 2013, 18:09 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
Posty: 155
Imię: Maciek
Lokalizacja: Bielsko-Biała
A czy takiego pierścienia nie można kupić nowego, jeżeli można to gdzie szukać??

_________________
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet


Na górę
PostDodany: 24 maja 2013, 22:34 
Online
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1902
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
matfiej pisze:
Jak zdjęć to łożysko, zablokowane jest jakims pierścieniem, który mimo grzania, szarpania, młotkowania nie chce zejść : cenzura : Pozostaje chyba cięcie, ale boje się że uszkodze półośkę szlifierką podczas cięcia. Jak to zrobić żeby było dobrze :?:
Pozdrawiam :D
... w mojej K 3,0 wymieniłem łożysko półosi nie niszcząc pierścienia. Ponieważ łożysko wymieniałem w zeszłym roku dlatego nie do końca pamiętam wszystkich szczegółów ale najprawdopodobniej stare łożysko rozciąłem a następnie przy użyciu dwóch młotków wolno acz systematycznie wybiłem tulejkę. Z jej ponownym "wciśnięciem" nie było już tak wielkich problemów. Pasowanie tej tulejki nie jest tak ciasne jak w przypadku półosi całkowicie lub częściowo obciążonych dlatego dwa młotki powinny sprawę załatwić.
Pozdrawiam

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403


Na górę
PostDodany: 25 maja 2013, 6:38 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Posty: 2543
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
a jaki jest objaw uszkodzenia tego łozyska ?

_________________
Diagnostyka, Tuning JTD, JTDm, TDI, HDI, CDI, HGW...tel: 661-104-166
Modyfikacje softu (chiptuning) także po przesłaniu sterownika, DPF, Immo itp.
Lancia K 2.4 JTD z sześciobiegowym manualem
Obrazek


Na górę
PostDodany: 30 sie 2017, 20:50 
Online
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1902
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Ramzes_II pisze:
25 maja 2013, 6:38
a jaki jest objaw uszkodzenia tego łozyska ?
... szczerze powiem to nie wiem, ponieważ nie udało mi się jeździć K lub Thesis z uszkodzonym/zużytm łożyskiem ale .... właśnie to samo robię w przypadku mojej Thesis. Udało się zdjąć łożysko razem z pierścieniem oporowym bez rozcinania łożyska a tym bardziej pierścienia. Łożysko SNR AB 40838 o wymiarach 45x68x14, kulkowe, jednorzędowe, zwykłe. Łożysko o przebiegu 200.000 km (udokumentowanym) niestety w stanie już "grzechotkowym" czyli głośnym. Jak znam życie to wytrzymałoby jeszcze pewnie kolejne 100.000 km ale stan "grzechotki" w szybkim tempie przeszedłby w stan trzeszczącej starej betoniarki. Pierścień oporowy łatwo da się wrzucić z powrotem uprzednio nieco go podgrzewając ..... do jakieś 200 stopni celsjusza.
Serdecznie pozdrawiam.

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl