Strona 1 z 2

Kappa 2.4 JTD - nieszczelna pompa wtryskowa

: 05 lut 2011, 5:55
autor: skinner
Witajcie.
Mój samochod zaczął ostatnio dużo więcej palić, może nie do końca palic ale zużycie paliwa jest 2x większe. Odkręciłem dekiel a tam z pod takiej kostki na pompie, która przykręcona jest czterema torxami sączy się ropa. odkręcenie tej kostki jest dość problematyczne z powodu tego że jedna ze śrób jest za obudową korpusu silnika, dokręcić się nie dało ponieważ jest to już bardzo mocno dokręcone. Jest jakiś sposób żeby to odkręcić bez wyciągania pompy?
Pozdrawiam
Bartek

Re: Lancia K 2.4 JTD nieszczelna pompa wtryskowa

: 05 lut 2011, 8:35
autor: Gros
Powiem tak jeżeli nie jesteś ""pompiarzem" to jej nie rozkręcaj bo będzie bolesne i to bardzo
Pompę trzeba wyjąć -chyba że masz cudowne klucze

Re: Kappa 2.4 JTD - nieszczelna pompa wtryskowa

: 05 lut 2011, 9:59
autor: skinner
Nie chce oddawać do tych gamoni, zawsze przy silniku mi kumpel robi, a pompę bym tylko podmienił bo mam drugą.

Sprzedałem kumplowi auto, oddaje je do mechaników i z dnia na dzień coś się psuje... Ostatnio robili wspomaganie, i jak odebrał auto ładowanie mu wariuje. Ja przejechalem tym samochodem 70 tys i sie tylko łożysko koła rozsypało, i łącznik stabilizatora...

Ps. Ostróda to nie taka mała wioska :-) zimą 5 tyś mieszkanców latem 50 tyś ;-)

Re: Kappa 2.4 JTD - nieszczelna pompa wtryskowa

: 05 lut 2011, 11:53
autor: skinner
i wszystko jasne, rozszczelniona pompa CR, normalna sprawa w okresie przejsciowym jesień zima, zima wiosna. Uszczelniacze kosztują 50 - 80 zł (oryginalne bosch). trzeba zdjąć rozrząd, wyjąć pompę, wymienić uszczelki, założyć pompę, założyć pasek na koła (oczywiście nowy pasek, rolki mogą być stare o ile nie szumią itp, a na rozrządzie zrobilem 12 tyś km) i można jezdzić. pasek 80 zł.

Wycena w warsztacie 160 zł uszczelniacze, pasek 100 zł, 250 zł wymiana rozrządu, jeśli nie wymienie u nich pompy wody, rolek to nie dają gwarancji, wymiana uszczelniaczy pompy 180 zł. Cena przerażająca.

Robota w warszacie 790 pln + koszty pompy i rolek 340 pln = 1130 pln
Robota na garażu 130 pln (uszczelniacze i pasek gates)
Przypominam że rozrząd wymieniałem 12 tys temu :-)

I powiedzcie mi jak to jest że wymiana pompy wspomagania kosztuje 200 PLN a wymiana rozrządu 250 PLN??

Temat uważam za zamknięty.

Pozdrawiam
Bartek

Re: Kappa 2.4 JTD - nieszczelna pompa wtryskowa

: 05 lut 2011, 15:07
autor: Gros
skinner pisze:Nie chce oddawać do tych gamoni, zawsze przy silniku mi kumpel robi, a pompę bym tylko podmienił bo mam drugą.

Sprzedałem kumplowi auto, oddaje je do mechaników i z dnia na dzień coś się psuje... Ostatnio robili wspomaganie, i jak odebrał auto ładowanie mu wariuje. Ja przejechalem tym samochodem 70 tys i sie tylko łożysko koła rozsypało, i łącznik stabilizatora...

Ps. Ostróda to nie taka mała wioska :-) zimą 5 tyś mieszkanców latem 50 tyś ;-)
hehe zimą 37 tysi a latem 4 tysie :lol: :lol: :lol:

Re: Kappa 2.4 JTD - nieszczelna pompa wtryskowa

: 05 lut 2011, 15:53
autor: skinner
no to sie wiele nie pomylilem :D

Re: Kappa 2.4 JTD - nieszczelna pompa wtryskowa

: 05 lut 2011, 16:02
autor: Gros
skinner pisze:no to sie wiele nie pomylilem :D
Pomyliłeś się hehe i to wiele bo 37 jest stałych :lol: a latem uciekają do racy na zachodzie :lol: :lol:

Re: Kappa 2.4 JTD - nieszczelna pompa wtryskowa

: 05 lut 2011, 16:24
autor: skinner
a liczysz turystów? ;-)

Re: Kappa 2.4 JTD - nieszczelna pompa wtryskowa

: 01 lut 2014, 13:06
autor: darbo
Jak w temacie powyżej. Moją pompę wtryskową trapi niewielki wyciek nie mający chyba wpływu na spalanie. Lecz pozostawia czasem zapach ON. Nie chcąc dopuścić do eskalacji problemu znalazłem ten temat.

Pan Boguś - złota rączka, który poradził sobie z montażem łączników stabilizatora oraz skutecznie wyciszył system paska mikro - twierdzi rzecz następującą:

1. Trzeba zdjąć rozrząd
2. Zdemontować pompę
3. Rozebrać i uszczelnić
4. Złożyć
5. Ustawić na jakimś specjalnym stole do ustawiania pomp
6. Założyć pompę
7. Założyć rozrząd

Wszystko mi się zgadza poza punktem numer 5. Podejrzewam, że tu Boguś się może mylić - przynajmniej tak bym chciał :)

Czy mam racje? Proszę o pomoc. Pacjentka to Kappa SW 2.4 JTD.

pozdrawiam

Re: Kappa 2.4 JTD - nieszczelna pompa wtryskowa

: 01 lut 2014, 22:41
autor: volf
Moim zdaniem co do punktu 5 to dobrze podejrzewasz :)
Dla domorosłych mechaników może się przydać ten manual http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sa ... 4jtdm.html

Re: Kappa 2.4 JTD - nieszczelna pompa wtryskowa

: 02 lut 2014, 8:18
autor: Ramzes_II
Rozrządu nie trzeba zdejmować. 2 sruby M6x40 zablokują Ci koło napędu pompy względem obudowy rozrządu - abyś mógł odkrecić nakretke wałka pompy i wyjąć pompę bez dotykania rozrządu. Nalezy wczesniej pokrecać wałem aby dwa niesymetryczne gwintowane otwory w kole pompy pokryły się z gwintowanymi otworami w osłonie rozrządu będącym także mocowaniem pompy CP i wkręcić do oporu dwie śruby o których mowa. Wtedy można przystępować do odkrecania pompy od koła i pompy od wspornika.

P.S. śruby muszą twardość minimum 10,9

Re: Kappa 2.4 JTD - nieszczelna pompa wtryskowa

: 02 lut 2014, 11:30
autor: darbo
Dziękuję za dobre wieści: nie trzeba ściągać rozrządu i ustawiać pompy :)

Jeszcze tylko pytanie - gdzie najlepiej kupić komplet uszczelek i jak odczytać numer pompy, żeby dobrać je właściwie.

pozdrawiam

Re: Kappa 2.4 JTD - nieszczelna pompa wtryskowa

: 23 mar 2014, 23:24
autor: volf
Darbo wymieniałeś te uszczelki czy jeszcze nie?
Jeśli tak to które pasowały te http://www.dieselcars.pl/161,f01m101454 ... kiem-.html czy te http://www.dieselcars.pl/162,f01m101455 ... agla-.html
Podobno mają być te pierwsze...

Re: Kappa 2.4 JTD - nieszczelna pompa wtryskowa

: 24 mar 2014, 12:42
autor: darbo
Nie wymieniałem jeszcze uszczelek. Na razie postanowiłem jeszcze jeździć ponieważ problem się nie nasila i nie przeszkadza specjalnie w eksploatacji.

Re: Kappa 2.4 JTD - nieszczelna pompa wtryskowa

: 23 gru 2017, 9:00
autor: Luckyy
U mnie wczoraj też został zdiagnozowany podobny problem - mokra pompa wysokiego ciśnienia.
Czy wymieniałeś te uszczelnienia?

Czy same uszczelki rozwiązują problem czy lepiej dać pompę do specjalistycznego zakładu do kompleksowego sprawdzenia?

PS. przebieg 320 000 km