Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 17 gru 2018, 15:40

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 05 lut 2011, 5:55 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Posty: 290
Lokalizacja: Mysłowice
Witajcie.
Mój samochod zaczął ostatnio dużo więcej palić, może nie do końca palic ale zużycie paliwa jest 2x większe. Odkręciłem dekiel a tam z pod takiej kostki na pompie, która przykręcona jest czterema torxami sączy się ropa. odkręcenie tej kostki jest dość problematyczne z powodu tego że jedna ze śrób jest za obudową korpusu silnika, dokręcić się nie dało ponieważ jest to już bardzo mocno dokręcone. Jest jakiś sposób żeby to odkręcić bez wyciągania pompy?
Pozdrawiam
Bartek


Na górę
PostDodany: 05 lut 2011, 8:35 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Posty: 2651
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Powiem tak jeżeli nie jesteś ""pompiarzem" to jej nie rozkręcaj bo będzie bolesne i to bardzo
Pompę trzeba wyjąć -chyba że masz cudowne klucze

_________________
:lol: : gafa : :bitwa:


Na górę
PostDodany: 05 lut 2011, 9:59 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Posty: 290
Lokalizacja: Mysłowice
Nie chce oddawać do tych gamoni, zawsze przy silniku mi kumpel robi, a pompę bym tylko podmienił bo mam drugą.

Sprzedałem kumplowi auto, oddaje je do mechaników i z dnia na dzień coś się psuje... Ostatnio robili wspomaganie, i jak odebrał auto ładowanie mu wariuje. Ja przejechalem tym samochodem 70 tys i sie tylko łożysko koła rozsypało, i łącznik stabilizatora...

Ps. Ostróda to nie taka mała wioska :-) zimą 5 tyś mieszkanców latem 50 tyś ;-)


Na górę
PostDodany: 05 lut 2011, 11:53 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Posty: 290
Lokalizacja: Mysłowice
i wszystko jasne, rozszczelniona pompa CR, normalna sprawa w okresie przejsciowym jesień zima, zima wiosna. Uszczelniacze kosztują 50 - 80 zł (oryginalne bosch). trzeba zdjąć rozrząd, wyjąć pompę, wymienić uszczelki, założyć pompę, założyć pasek na koła (oczywiście nowy pasek, rolki mogą być stare o ile nie szumią itp, a na rozrządzie zrobilem 12 tyś km) i można jezdzić. pasek 80 zł.

Wycena w warsztacie 160 zł uszczelniacze, pasek 100 zł, 250 zł wymiana rozrządu, jeśli nie wymienie u nich pompy wody, rolek to nie dają gwarancji, wymiana uszczelniaczy pompy 180 zł. Cena przerażająca.

Robota w warszacie 790 pln + koszty pompy i rolek 340 pln = 1130 pln
Robota na garażu 130 pln (uszczelniacze i pasek gates)
Przypominam że rozrząd wymieniałem 12 tys temu :-)

I powiedzcie mi jak to jest że wymiana pompy wspomagania kosztuje 200 PLN a wymiana rozrządu 250 PLN??

Temat uważam za zamknięty.

Pozdrawiam
Bartek


Na górę
PostDodany: 05 lut 2011, 15:07 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Posty: 2651
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
skinner pisze:
Nie chce oddawać do tych gamoni, zawsze przy silniku mi kumpel robi, a pompę bym tylko podmienił bo mam drugą.

Sprzedałem kumplowi auto, oddaje je do mechaników i z dnia na dzień coś się psuje... Ostatnio robili wspomaganie, i jak odebrał auto ładowanie mu wariuje. Ja przejechalem tym samochodem 70 tys i sie tylko łożysko koła rozsypało, i łącznik stabilizatora...

Ps. Ostróda to nie taka mała wioska :-) zimą 5 tyś mieszkanców latem 50 tyś ;-)
hehe zimą 37 tysi a latem 4 tysie :lol: :lol: :lol:

_________________
:lol: : gafa : :bitwa:


Na górę
PostDodany: 05 lut 2011, 15:53 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Posty: 290
Lokalizacja: Mysłowice
no to sie wiele nie pomylilem :D


Na górę
PostDodany: 05 lut 2011, 16:02 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Posty: 2651
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
skinner pisze:
no to sie wiele nie pomylilem :D
Pomyliłeś się hehe i to wiele bo 37 jest stałych :lol: a latem uciekają do racy na zachodzie :lol: :lol:

_________________
:lol: : gafa : :bitwa:


Na górę
PostDodany: 05 lut 2011, 16:24 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Posty: 290
Lokalizacja: Mysłowice
a liczysz turystów? ;-)


Na górę
PostDodany: 01 lut 2014, 13:06 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Posty: 3381
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała
Jak w temacie powyżej. Moją pompę wtryskową trapi niewielki wyciek nie mający chyba wpływu na spalanie. Lecz pozostawia czasem zapach ON. Nie chcąc dopuścić do eskalacji problemu znalazłem ten temat.

Pan Boguś - złota rączka, który poradził sobie z montażem łączników stabilizatora oraz skutecznie wyciszył system paska mikro - twierdzi rzecz następującą:

1. Trzeba zdjąć rozrząd
2. Zdemontować pompę
3. Rozebrać i uszczelnić
4. Złożyć
5. Ustawić na jakimś specjalnym stole do ustawiania pomp
6. Założyć pompę
7. Założyć rozrząd

Wszystko mi się zgadza poza punktem numer 5. Podejrzewam, że tu Boguś się może mylić - przynajmniej tak bym chciał :)

Czy mam racje? Proszę o pomoc. Pacjentka to Kappa SW 2.4 JTD.

pozdrawiam

_________________
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW
obecnie: Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD


Na górę
PostDodany: 01 lut 2014, 22:41 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 2842
Lokalizacja: powiat Bełchatów
Moim zdaniem co do punktu 5 to dobrze podejrzewasz :)
Dla domorosłych mechaników może się przydać ten manual http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sa ... 4jtdm.html

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 02 lut 2014, 8:18 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Posty: 2543
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Rozrządu nie trzeba zdejmować. 2 sruby M6x40 zablokują Ci koło napędu pompy względem obudowy rozrządu - abyś mógł odkrecić nakretke wałka pompy i wyjąć pompę bez dotykania rozrządu. Nalezy wczesniej pokrecać wałem aby dwa niesymetryczne gwintowane otwory w kole pompy pokryły się z gwintowanymi otworami w osłonie rozrządu będącym także mocowaniem pompy CP i wkręcić do oporu dwie śruby o których mowa. Wtedy można przystępować do odkrecania pompy od koła i pompy od wspornika.

P.S. śruby muszą twardość minimum 10,9

_________________
Diagnostyka, Tuning JTD, JTDm, TDI, HDI, CDI, HGW...tel: 661-104-166
Modyfikacje softu (chiptuning) także po przesłaniu sterownika, DPF, Immo itp.
Lancia K 2.4 JTD z sześciobiegowym manualem
Obrazek


Na górę
PostDodany: 02 lut 2014, 11:30 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Posty: 3381
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała
Dziękuję za dobre wieści: nie trzeba ściągać rozrządu i ustawiać pompy :)

Jeszcze tylko pytanie - gdzie najlepiej kupić komplet uszczelek i jak odczytać numer pompy, żeby dobrać je właściwie.

pozdrawiam

_________________
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW
obecnie: Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD


Na górę
PostDodany: 23 mar 2014, 23:24 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 2842
Lokalizacja: powiat Bełchatów
Darbo wymieniałeś te uszczelki czy jeszcze nie?
Jeśli tak to które pasowały te http://www.dieselcars.pl/161,f01m101454 ... kiem-.html czy te http://www.dieselcars.pl/162,f01m101455 ... agla-.html
Podobno mają być te pierwsze...

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 24 mar 2014, 12:42 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Posty: 3381
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała
Nie wymieniałem jeszcze uszczelek. Na razie postanowiłem jeszcze jeździć ponieważ problem się nie nasila i nie przeszkadza specjalnie w eksploatacji.

_________________
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW
obecnie: Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD


Na górę
PostDodany: 23 gru 2017, 9:00 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Posty: 1280
Lokalizacja: Mielec/Krakow
U mnie wczoraj też został zdiagnozowany podobny problem - mokra pompa wysokiego ciśnienia.
Czy wymieniałeś te uszczelnienia?

Czy same uszczelki rozwiązują problem czy lepiej dać pompę do specjalistycznego zakładu do kompleksowego sprawdzenia?

PS. przebieg 320 000 km

_________________
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek

http://tinyurl.com/BREdnie

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl