Kappa 2.4jtd ? silnik nie zapala
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:16
- Lokalizacja: Warszawa
Kappa 2.4jtd ? silnik nie zapala
Ponieważ nie znalazłem tematu z podobnym problemem, może ktoś to przerabiał.
Auto jest z 1999 183000km licznikowe, ale wg mnie zaniżone
Objawy silnik nie zapala po kilku godzinnym postoju poniżej temperatury otoczenia +5°C
W T= +10°C zimny silnik uruchamia się po 4-5 próbie kręcenia rozrusznikiem (czas trwania jednej próby ok. 5-6sek)
W T= +18°C zimny silnik uruchamia się po 1-ej próbie kręcenia za ok 3-5sek
Rozgrzany silnik niezależnie od temperatury otoczenia (po zgaszeniu, czy 1-2 godz. postoju) zapala za pierwszym razem po ok. 2 sek.
Usterka ma na pewno związek z temperaturą silnika. Może chodzi o cofanie się paliwa, jakieś nieszczelność układu wtryskowego czy pompy zwiększa się wraz ze spadkiem temperatury ?
Dynamika i moc silnika w normie. Czystość spalin w normie, nie dymi w całym zakresie obrotów.
Zużycie oleju po przejechaniu ok 3000 km niezauważalne na miarce bagnetu.
Świece żarowe i sterownik sprawny.
Pamięć diagnostyczna nie zarejestrowała trwale pojawiających się błędów działania elektroniki na zimnym i ciepłym silniku, poza zacinającym się zaworem AGR (EGR).
W jednej ASO Bosch - serwisie FIAT odczytano za pomocą Examinera:
- pamięć diagnostyczną silnika
- błąd airbag - obwód otwarty
- czyszczono zawór AGR (recyrkulacji spalin)
W innej ASO Bosch otrzymałem odpowiedni Protokół, wykonano następujące badania i pomiary silnika przy pomocy KTS:
Odczyt zawartości pamięci diagnostycznej - Odczytano
Sprawność mechaniczna silnika - Nierówna praca zimnego silnika
Przewody przelewowe wtryskiwaczy - Zmierzono
Pomiar ciśnienia w zasobniku (Common Rail) - Poprawny
Działanie zaworu regulacyjnego - Poprawne
Czujnik ciśnienia w zasobniku - Poprawny
Wstępne ciśnienie tłoczenia paliwa - Niestabilne
Przewody paliwowe i filtr paliwa - Wymieniony przewód
Pompa zasilająca (w baku paliwa) - Działa niestabilnie
Pompa wysokiego ciśnienia - Ciśnienie robocze w normie
Wtryskiwacze - Przelewy w normie
Czujnik GMP wału korbowego - Poprawny
Czujnik Halla na wałku rozrządu - Poprawny
Wnioski końcowe do protokołu były następujące:
W wyniku przeprowadzonych pomiarów układu elektroniki oraz układu wtryskowego stwierdzono następujące usterki:
- silnik nie zapala po nocnym postoju
- awaryjne uruchomienie silnika jest możliwe tylko po zastosowaniu spreju ułatwiającego rozruch
- nierówna praca silnika
Charakter powyższych usterek wskazuje na występowanie ich od dłuższego czasu.
Wykrycie tych wad ukrytych nie było możliwe na ciepłym silniku
Dodam, że poprzedni właściciel, handlarz ? OSZUST sprzedał to auto z wadą zatajoną i zapalał potajemnie na sprej "plak" co udowodniłem po zakupie.
Czy w tej sytuacji zasadne staje się dokonać pomiaru ciśnienia sprężania zimnego silnika?
Za pomocą klasycznego manometru czy przebiegu prądu rozrusznika.
Zauważyłem jeszcze, że wraz ze spadkiem temperatury zmniejszają się również trochę obroty wału korbowego podczas zapalania. Akumulator 72Ah jest sprawny i doładowany. Immobilizer działa poprawnie. Może ten oszust dodał jakiś specyfik do oleju co powoduje uszczelnienie silnika ciepłego a brak kompresji zimnego i duże opory rozruchu ??
Tak czy owak, proszę o jakieś wskazówki co do naprawy.
Na razie czekam na rezultaty sprawy karnej, ponad 10 dowodów na oszustwo. Dodam, że po 3 miesiącach powoli kończy mi się tolerancja cierpliwości na tę sprawę i auto
Jeśli macie pomysł na naprawę tej usterki to proszę o pomoc, podanie ewentualnej ceny i kto to może zrobić bez zbędnego naciągania na koszty ?
Z góry Dzięki za podpowiedź. Liczę na zrozumienie i pomoc.
-- 15 Maj 2009, 08:27 --
Szukałem po tematach... a w treści tego postu
Kappa-mały remont osprzętu
to chyba jest podobny problem choć to tds
Nie pamiętam jaka była wartość wysokiego ciśnienia w zasobniku CR na rozruchu, ale
napisane " w normie" Protokółu - mogło być mniej niż 300bar
Auto jest z 1999 183000km licznikowe, ale wg mnie zaniżone
Objawy silnik nie zapala po kilku godzinnym postoju poniżej temperatury otoczenia +5°C
W T= +10°C zimny silnik uruchamia się po 4-5 próbie kręcenia rozrusznikiem (czas trwania jednej próby ok. 5-6sek)
W T= +18°C zimny silnik uruchamia się po 1-ej próbie kręcenia za ok 3-5sek
Rozgrzany silnik niezależnie od temperatury otoczenia (po zgaszeniu, czy 1-2 godz. postoju) zapala za pierwszym razem po ok. 2 sek.
Usterka ma na pewno związek z temperaturą silnika. Może chodzi o cofanie się paliwa, jakieś nieszczelność układu wtryskowego czy pompy zwiększa się wraz ze spadkiem temperatury ?
Dynamika i moc silnika w normie. Czystość spalin w normie, nie dymi w całym zakresie obrotów.
Zużycie oleju po przejechaniu ok 3000 km niezauważalne na miarce bagnetu.
Świece żarowe i sterownik sprawny.
Pamięć diagnostyczna nie zarejestrowała trwale pojawiających się błędów działania elektroniki na zimnym i ciepłym silniku, poza zacinającym się zaworem AGR (EGR).
W jednej ASO Bosch - serwisie FIAT odczytano za pomocą Examinera:
- pamięć diagnostyczną silnika
- błąd airbag - obwód otwarty
- czyszczono zawór AGR (recyrkulacji spalin)
W innej ASO Bosch otrzymałem odpowiedni Protokół, wykonano następujące badania i pomiary silnika przy pomocy KTS:
Odczyt zawartości pamięci diagnostycznej - Odczytano
Sprawność mechaniczna silnika - Nierówna praca zimnego silnika
Przewody przelewowe wtryskiwaczy - Zmierzono
Pomiar ciśnienia w zasobniku (Common Rail) - Poprawny
Działanie zaworu regulacyjnego - Poprawne
Czujnik ciśnienia w zasobniku - Poprawny
Wstępne ciśnienie tłoczenia paliwa - Niestabilne
Przewody paliwowe i filtr paliwa - Wymieniony przewód
Pompa zasilająca (w baku paliwa) - Działa niestabilnie
Pompa wysokiego ciśnienia - Ciśnienie robocze w normie
Wtryskiwacze - Przelewy w normie
Czujnik GMP wału korbowego - Poprawny
Czujnik Halla na wałku rozrządu - Poprawny
Wnioski końcowe do protokołu były następujące:
W wyniku przeprowadzonych pomiarów układu elektroniki oraz układu wtryskowego stwierdzono następujące usterki:
- silnik nie zapala po nocnym postoju
- awaryjne uruchomienie silnika jest możliwe tylko po zastosowaniu spreju ułatwiającego rozruch
- nierówna praca silnika
Charakter powyższych usterek wskazuje na występowanie ich od dłuższego czasu.
Wykrycie tych wad ukrytych nie było możliwe na ciepłym silniku
Dodam, że poprzedni właściciel, handlarz ? OSZUST sprzedał to auto z wadą zatajoną i zapalał potajemnie na sprej "plak" co udowodniłem po zakupie.
Czy w tej sytuacji zasadne staje się dokonać pomiaru ciśnienia sprężania zimnego silnika?
Za pomocą klasycznego manometru czy przebiegu prądu rozrusznika.
Zauważyłem jeszcze, że wraz ze spadkiem temperatury zmniejszają się również trochę obroty wału korbowego podczas zapalania. Akumulator 72Ah jest sprawny i doładowany. Immobilizer działa poprawnie. Może ten oszust dodał jakiś specyfik do oleju co powoduje uszczelnienie silnika ciepłego a brak kompresji zimnego i duże opory rozruchu ??
Tak czy owak, proszę o jakieś wskazówki co do naprawy.
Na razie czekam na rezultaty sprawy karnej, ponad 10 dowodów na oszustwo. Dodam, że po 3 miesiącach powoli kończy mi się tolerancja cierpliwości na tę sprawę i auto
Jeśli macie pomysł na naprawę tej usterki to proszę o pomoc, podanie ewentualnej ceny i kto to może zrobić bez zbędnego naciągania na koszty ?
Z góry Dzięki za podpowiedź. Liczę na zrozumienie i pomoc.
-- 15 Maj 2009, 08:27 --
Szukałem po tematach... a w treści tego postu
Kappa-mały remont osprzętu
to chyba jest podobny problem choć to tds
Nie pamiętam jaka była wartość wysokiego ciśnienia w zasobniku CR na rozruchu, ale
napisane " w normie" Protokółu - mogło być mniej niż 300bar
Odp: Kappa 2.4jtd ? silnik nie zapala
"Witam" to tak działa w dwie strony,
zapewne jak będziesz tu dłużej, zapoznasz się z tym tematem,
moj JTD 360.000
, "zapalił" w górach-zima po tygodniowym postoju,
dopiero za trzecim razem, ale mechanik mnie informował o tym możliwym problemie, ze względu na świece żarowe do wymiany, po wymianie obecna zima nie miała wpływu na uruchamianie silnika, lecz zapewne przyczyna może mieć głębsza nie życzę
pozdro
zapewne jak będziesz tu dłużej, zapoznasz się z tym tematem,
moj JTD 360.000

dopiero za trzecim razem, ale mechanik mnie informował o tym możliwym problemie, ze względu na świece żarowe do wymiany, po wymianie obecna zima nie miała wpływu na uruchamianie silnika, lecz zapewne przyczyna może mieć głębsza nie życzę
pozdro

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:16
- Lokalizacja: Warszawa
Odp: Kappa 2.4jtd ? silnik nie zapala
Nie sądzę aby to była premiera tego typu problemu, może nikt nie chciał lub nie miał czasu odpisać....
Dla tych co zmagają się z takimi wadami jak:
- brak możliwości uruchomienia auta poniżej 12'C
- sporadyczne gaśnięcie silnika w czasie przyśpieszania (wyprzedzania) .....
poniższe wskazówki mogą okazać się pomocne
Dopiero trzeci serwis zdiagnozował i naprawił usterki.
1. naprawa sterownika silnika
2. wymiana tulei i szczotek w rozruszniku
koszty ostatnich napraw ok 1100zł
Wymiar sprawiedliwości: prokuratura i sąd stanowczo chroni oszusta od PLAKA.
Dla tych co zmagają się z takimi wadami jak:
- brak możliwości uruchomienia auta poniżej 12'C
- sporadyczne gaśnięcie silnika w czasie przyśpieszania (wyprzedzania) .....
poniższe wskazówki mogą okazać się pomocne
Dopiero trzeci serwis zdiagnozował i naprawił usterki.
1. naprawa sterownika silnika
2. wymiana tulei i szczotek w rozruszniku
koszty ostatnich napraw ok 1100zł
Wymiar sprawiedliwości: prokuratura i sąd stanowczo chroni oszusta od PLAKA.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:16
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa 2.4jtd ? silnik nie zapala
Po kilku miesiącach od naprawy problem gasnącego silnika ponownie ujawnił się.
Podczas wyprzedzania auto zgasło na lewym pasie i dzięki przytomności umysłu prawie
zajechałem drogę wyprzedzanemu kierowcy aby uniknąć zderzenia czołowego.
Niewiele brakowało, a nie odpisałbym już na tego posta celem podania prawdziwych
przyczyn awarii.... smutne a prawdziwe
Po raz drugi, po sprzedaży zostałem oszukany przy naprawie auta. Q przestrodze dla
innych dane mechaników poniżej.
Diesel-Benzyna Serwis s.c. Mazurek M.R.
21-100 Lisów 74 (Lubartów), Tel.: 81 8545607
Omijać szerokim łukiem taki warsztat cwaniaków. Nie dość, że dezinformują i zatajają
prawdę co naprawili, to proponują dostarczenie auta lawetą 300km celem ponownej
naprawy. I .... kolejnego naciągania, bo zawsze powiedzą, że co innego zepsuło się.
W ostatniej naprawie za 850zł, wg mnie założono mi ten sam przeczyszczony
(przedmuchany regulator) lub inny stary.
Ale do rzeczy, przyczyną awarii i wcześniejszych problemów z zapalaniem silnika był wadliwie działający
Regulator ciśnienia paliwa KAPPA 2,4 JTD - przy pompie wtryskowej
Błąd (zbyt niskie ciśnienie na listwie) wychwyciłem od razu podłączając interfejs
diagnostyczny z przejściówką OBD2/USB do laptopa. Bo kilku uruchomieniach silnika błąd
nie był pamiętany a wcześniej diagnosta bez doświadczenia w jtd mówił, że wszytko w porządku.
Na zimnym silniku OBD nie rejestrował błędu pomimo mniejszego ciśnienia paliwa w
listwie CR niż wymagane min 300bar
Nowy regulator Bosch za 350zł dostarczono mi przewozem.
Wymiana 10-20 min w warunkach parkingowych.
Radze uważać, bo niektóre sklepy i zakłady mają marżę jakby osobiście z fabryki
sprowadzali tę część dla klienta
... okazja aby go oskubać z kasy.
widzę również, że tu ktoś tez przerabia ten temat
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1876120.html
Podczas wyprzedzania auto zgasło na lewym pasie i dzięki przytomności umysłu prawie
zajechałem drogę wyprzedzanemu kierowcy aby uniknąć zderzenia czołowego.
Niewiele brakowało, a nie odpisałbym już na tego posta celem podania prawdziwych
przyczyn awarii.... smutne a prawdziwe
Po raz drugi, po sprzedaży zostałem oszukany przy naprawie auta. Q przestrodze dla
innych dane mechaników poniżej.
Diesel-Benzyna Serwis s.c. Mazurek M.R.
21-100 Lisów 74 (Lubartów), Tel.: 81 8545607
Omijać szerokim łukiem taki warsztat cwaniaków. Nie dość, że dezinformują i zatajają
prawdę co naprawili, to proponują dostarczenie auta lawetą 300km celem ponownej
naprawy. I .... kolejnego naciągania, bo zawsze powiedzą, że co innego zepsuło się.
W ostatniej naprawie za 850zł, wg mnie założono mi ten sam przeczyszczony
(przedmuchany regulator) lub inny stary.
Ale do rzeczy, przyczyną awarii i wcześniejszych problemów z zapalaniem silnika był wadliwie działający
Regulator ciśnienia paliwa KAPPA 2,4 JTD - przy pompie wtryskowej
Błąd (zbyt niskie ciśnienie na listwie) wychwyciłem od razu podłączając interfejs
diagnostyczny z przejściówką OBD2/USB do laptopa. Bo kilku uruchomieniach silnika błąd
nie był pamiętany a wcześniej diagnosta bez doświadczenia w jtd mówił, że wszytko w porządku.
Na zimnym silniku OBD nie rejestrował błędu pomimo mniejszego ciśnienia paliwa w
listwie CR niż wymagane min 300bar
Nowy regulator Bosch za 350zł dostarczono mi przewozem.
Wymiana 10-20 min w warunkach parkingowych.
Radze uważać, bo niektóre sklepy i zakłady mają marżę jakby osobiście z fabryki
sprowadzali tę część dla klienta

widzę również, że tu ktoś tez przerabia ten temat
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1876120.html
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:16
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa 2.4jtd ? silnik nie zapala
Tę część wymieniłem i silnik od razu zapalił
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Kappa 2.4jtd ? silnik nie zapala


zapraszamy na spot'kanie 26.03 w BC
pozdrawiam

LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz