Kappa - stukanie zaworów
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - stukanie zaworów
Ja bym sprawdził ciśnienie oleju miernikiem,daje lepszy obraz sytuacji.
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa - stukanie zaworów
Czujnik ciśnienia jest pod VIS_em marny dostęp. Ale odnośnie wydajności pompy by pomogło.
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - stukanie zaworów
Da radę ,ale z kanału trzeba oczywiście,choć trzeba namacalnie wkręcić wężyk.
- bitar
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 paź 2014, 22:39
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa - stukanie zaworów
No i wyszło, że to jednak panewka, i to tak poszła, że listki metalu z niej zostały w misce a od luzu tłok zaczął uderzać o głowicę ale wygląda na to że nic poważnego jej się nie stało. Mam zamiar teraz zmienić sam słupek silnika a mianowicie mam do kupienia sam blok z wałem i tłokami bo oczywiście samego remontu nie opłaca się robić. jakieś sugestie ?
Re: Kappa - stukanie zaworów
No to smuteg...
Jak już kupisz blok z wałem to po prostu zrób remont - panewki, szlify i tak dalej. W końcu i tak będziesz miał wszystko na wierzchu, w razie W głupio by było robić to dwa razy.
Poza tym nawet nie wspominaj o "opłacalności" remontu silnika. Nowa sztuka to koszt ok. 20k (gdybyś taką dostał), a po remoncie masz praktycznie nówkę odjąć zmęczenie materiału.
Jak już kupisz blok z wałem to po prostu zrób remont - panewki, szlify i tak dalej. W końcu i tak będziesz miał wszystko na wierzchu, w razie W głupio by było robić to dwa razy.
Poza tym nawet nie wspominaj o "opłacalności" remontu silnika. Nowa sztuka to koszt ok. 20k (gdybyś taką dostał), a po remoncie masz praktycznie nówkę odjąć zmęczenie materiału.
Drop a gear and disappear!
- bitar
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 paź 2014, 22:39
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa - stukanie zaworów
A miałem na myśli bardziej po prostu wstawić ten słupek i nie szliwować wału skoro jest jak to ktoś napisał " nic nie stuka nic nie puka" (chociaż i tak muszę to konkretnie zbadać) aby uniknąć już pewnie sporych kosztów jego szlifu, a tak to standard zrobiłbym planowanie bloku, głowicy i jakaś konkretnie grubsza uszczelka .
Re: Kappa - stukanie zaworów
Ja wiem czy szlif wału jest taki drogi? Za dobra robotę pewnie z 5 stówek pójdzie jak nie lepiej. Jeśli się nie mylę to u mnie zakup używanego wału i jego szlif zmieściły się w tysiącu, a spokój będzie na dłuuuugo.
Drop a gear and disappear!
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11966
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - stukanie zaworów
Skoro szlif to na własnym wale, po co kupować drugi do szlifu?Borek pisze:Jak już kupisz blok z wałem to po prostu zrób remont - panewki, szlify i tak dalej. W końcu i tak będziesz miał wszystko na wierzchu, w razie W głupio by było robić to dwa razy.
W lbn szlif o ile pamiętam 250 pln za wszystko .
- bitar
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 paź 2014, 22:39
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa - stukanie zaworów
Dlatego też mówię, że blok bym wziął od razu z wałem korbowodami i tłokami, więc wydaje mi się że szlif wału będzie tu zbędny.
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa - stukanie zaworów
No tak pro forma należy sprawdzić panewki
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Kappa - stukanie zaworów
Topcio, to jeszcze zależy co się ma po awarii, mój wał okazał się do wyrzucenia. Z tym że najpierw na postukującej panewce zrobiłem jakieś 30km, przez co jak wdepnąłem sprzęgło to silnik momentalnie się zatrzymał (z baaaaardzo charakterystycznym grzechotem o tytule "game over man"), a potem jak udało się go odpalić to pracował na wolnych przez kolejne 1,5h holowania, ciągle błyskając kontrolką oleju.
Z drugiej strony znajomy jeździł CRXem z panewą przez dobre 1000km zanim wreszcie zdecydował się na remont i zachował wał.
Z drugiej strony znajomy jeździł CRXem z panewą przez dobre 1000km zanim wreszcie zdecydował się na remont i zachował wał.
Drop a gear and disappear!
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11966
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - stukanie zaworów
Oczywiście, ale kupując trzeba sprawdzić, zmierzyć aby był dobry bez potrzeby szlifu.Borek pisze:Topcio, to jeszcze zależy co się ma po awarii, mój wał okazał się do wyrzucenia. Z tym że najpierw na postukującej panewce zrobiłem jakieś 30km, przez co jak wdepnąłem sprzęgło to silnik momentalnie się zatrzymał (z baaaaardzo charakterystycznym grzechotem o tytule "game over man"), a potem jak udało się go odpalić to pracował na wolnych przez kolejne 1,5h holowania, ciągle błyskając kontrolką oleju.
Z drugiej strony znajomy jeździł CRXem z panewą przez dobre 1000km zanim wreszcie zdecydował się na remont i zachował wał.
- bitar
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 paź 2014, 22:39
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa - stukanie zaworów
Podejrzewam, że było gdzieś ale jakoś nie mogę znaleźć odpowiedzi a mnie to nurtuje.
Zdecydowałem się wymienić silnik w swojej laluni. Mam do kupienia taki sam słupek z tym że to prawdopodobnie nie VIS. Stąd moje pytanie czy rózni sie prócz dolotu taki silnik bez VIS'a od tego z ?
Zdecydowałem się wymienić silnik w swojej laluni. Mam do kupienia taki sam słupek z tym że to prawdopodobnie nie VIS. Stąd moje pytanie czy rózni sie prócz dolotu taki silnik bez VIS'a od tego z ?
- Rapeek
- Forumowicz/ka
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Kappa - stukanie zaworów
Różnią się wałkami rozrządu.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
- bitar
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 paź 2014, 22:39
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa - stukanie zaworów
A czy orientujesz się może, czy stoi coś na przeszkodzie, żeby złożyć sam słupek bez Vis'a z osprzętem i resztą z visem ? Bo ogólnie wydaje mi sie, że wszystko by pasowało, a sam dolot chyba nie ma nic do samych wałków, ale to tylko moje spekulacje.