Kappa - stukanie zaworów

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - stukanie zaworów

Post autor: marceli » 15 sty 2015, 21:42

Ja bym sprawdził ciśnienie oleju miernikiem,daje lepszy obraz sytuacji.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa - stukanie zaworów

Post autor: Maniak » 15 sty 2015, 21:47

Czujnik ciśnienia jest pod VIS_em marny dostęp. Ale odnośnie wydajności pompy by pomogło.
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - stukanie zaworów

Post autor: marceli » 15 sty 2015, 21:53

Da radę ,ale z kanału trzeba oczywiście,choć trzeba namacalnie wkręcić wężyk.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
bitar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 25 paź 2014, 22:39
Imię: Damian
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa - stukanie zaworów

Post autor: bitar » 22 lut 2015, 19:08

No i wyszło, że to jednak panewka, i to tak poszła, że listki metalu z niej zostały w misce a od luzu tłok zaczął uderzać o głowicę ale wygląda na to że nic poważnego jej się nie stało. Mam zamiar teraz zmienić sam słupek silnika a mianowicie mam do kupienia sam blok z wałem i tłokami bo oczywiście samego remontu nie opłaca się robić. jakieś sugestie ?

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - stukanie zaworów

Post autor: Borek » 22 lut 2015, 21:05

No to smuteg... ;)

Jak już kupisz blok z wałem to po prostu zrób remont - panewki, szlify i tak dalej. W końcu i tak będziesz miał wszystko na wierzchu, w razie W głupio by było robić to dwa razy.

Poza tym nawet nie wspominaj o "opłacalności" remontu silnika. Nowa sztuka to koszt ok. 20k (gdybyś taką dostał), a po remoncie masz praktycznie nówkę odjąć zmęczenie materiału. :D
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
bitar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 25 paź 2014, 22:39
Imię: Damian
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa - stukanie zaworów

Post autor: bitar » 22 lut 2015, 21:15

A miałem na myśli bardziej po prostu wstawić ten słupek i nie szliwować wału skoro jest jak to ktoś napisał " nic nie stuka nic nie puka" (chociaż i tak muszę to konkretnie zbadać) aby uniknąć już pewnie sporych kosztów jego szlifu, a tak to standard zrobiłbym planowanie bloku, głowicy i jakaś konkretnie grubsza uszczelka .

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - stukanie zaworów

Post autor: Borek » 22 lut 2015, 22:21

Ja wiem czy szlif wału jest taki drogi? Za dobra robotę pewnie z 5 stówek pójdzie jak nie lepiej. Jeśli się nie mylę to u mnie zakup używanego wału i jego szlif zmieściły się w tysiącu, a spokój będzie na dłuuuugo.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11966
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - stukanie zaworów

Post autor: topcio » 22 lut 2015, 22:38

Borek pisze:Jak już kupisz blok z wałem to po prostu zrób remont - panewki, szlify i tak dalej. W końcu i tak będziesz miał wszystko na wierzchu, w razie W głupio by było robić to dwa razy.
Skoro szlif to na własnym wale, po co kupować drugi do szlifu?
W lbn szlif o ile pamiętam 250 pln za wszystko .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
bitar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 25 paź 2014, 22:39
Imię: Damian
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa - stukanie zaworów

Post autor: bitar » 22 lut 2015, 22:44

Dlatego też mówię, że blok bym wziął od razu z wałem korbowodami i tłokami, więc wydaje mi się że szlif wału będzie tu zbędny.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa - stukanie zaworów

Post autor: Maniak » 23 lut 2015, 6:58

No tak pro forma należy sprawdzić panewki 8-O
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - stukanie zaworów

Post autor: Borek » 23 lut 2015, 7:00

Topcio, to jeszcze zależy co się ma po awarii, mój wał okazał się do wyrzucenia. Z tym że najpierw na postukującej panewce zrobiłem jakieś 30km, przez co jak wdepnąłem sprzęgło to silnik momentalnie się zatrzymał (z baaaaardzo charakterystycznym grzechotem o tytule "game over man"), a potem jak udało się go odpalić to pracował na wolnych przez kolejne 1,5h holowania, ciągle błyskając kontrolką oleju. ;)

Z drugiej strony znajomy jeździł CRXem z panewą przez dobre 1000km zanim wreszcie zdecydował się na remont i zachował wał.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11966
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - stukanie zaworów

Post autor: topcio » 23 lut 2015, 8:59

Borek pisze:Topcio, to jeszcze zależy co się ma po awarii, mój wał okazał się do wyrzucenia. Z tym że najpierw na postukującej panewce zrobiłem jakieś 30km, przez co jak wdepnąłem sprzęgło to silnik momentalnie się zatrzymał (z baaaaardzo charakterystycznym grzechotem o tytule "game over man"), a potem jak udało się go odpalić to pracował na wolnych przez kolejne 1,5h holowania, ciągle błyskając kontrolką oleju. ;)

Z drugiej strony znajomy jeździł CRXem z panewą przez dobre 1000km zanim wreszcie zdecydował się na remont i zachował wał.
Oczywiście, ale kupując trzeba sprawdzić, zmierzyć aby był dobry bez potrzeby szlifu.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
bitar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 25 paź 2014, 22:39
Imię: Damian
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa - stukanie zaworów

Post autor: bitar » 16 mar 2015, 18:48

Podejrzewam, że było gdzieś ale jakoś nie mogę znaleźć odpowiedzi a mnie to nurtuje.
Zdecydowałem się wymienić silnik w swojej laluni. Mam do kupienia taki sam słupek z tym że to prawdopodobnie nie VIS. Stąd moje pytanie czy rózni sie prócz dolotu taki silnik bez VIS'a od tego z ?

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Kappa - stukanie zaworów

Post autor: Rapeek » 16 mar 2015, 19:46

Różnią się wałkami rozrządu.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
bitar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 25 paź 2014, 22:39
Imię: Damian
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa - stukanie zaworów

Post autor: bitar » 16 mar 2015, 20:19

A czy orientujesz się może, czy stoi coś na przeszkodzie, żeby złożyć sam słupek bez Vis'a z osprzętem i resztą z visem ? Bo ogólnie wydaje mi sie, że wszystko by pasowało, a sam dolot chyba nie ma nic do samych wałków, ale to tylko moje spekulacje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”