Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 14 gru 2018, 13:31

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 12
Autor Wiadomość
PostDodany: 29 kwie 2018, 16:32 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1604
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
W Kappie tak test jest wykonywany sekunda może dwie i tyle. Podłącz kompa i zosbacz co pokazuje w ecu. Tzn temp wody.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
PostDodany: 03 maja 2018, 9:54 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 11 wrz 2012, 17:40
Posty: 19
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zaborze
Problem rozwiązany, wszystko już działa. W sobotę ECU zostało wyjęte, przejrzałem swoim okiem amatora i nic nie znalazłem, w poniedziałek trafiło do elektronika, wczoraj odebrane, zamontowane i działa jak należy. Niestety fachowiec nie chciał powiedzieć co było zepsute, za naprawę wziął raptem 30 złotych i reagowałem śmiechem gdy próbowałem się wypytać :D Test wentylatorów teraz trwa nieco dłużej, pierwszy bieg załącza przy ok 98 i zbija do 93. Dzięki wszystkim za zainteresowanie i sugestie.

_________________
Lancia Delta II HPE


Na górę
PostDodany: 24 maja 2018, 20:59 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Posty: 3391
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Podepne sie ze swoim pytaniem o korekte wskazan temperatury na zegarach/temp. zalaczenia wiatraka za pomoca "wpietego" w obwod opornika... Otoz w moim Kapciu '98 (ale z przedliftowym silnikiem i ukladem sterowania wentylatora w zegarach) temperatura wskazywana przez zegary jest o ok. 10 - 12 st. C nizsza, niz wskazania MES. Co za tym idzie, wiatrak zalacza mi sie odpowiednio pozno (jak dla mnie za pozno - zwlaszcza w korkach w lecie!), grubo powyzej komfortowego dla mnie/silnika ( :) ) zakresu temperatur... Tym bardziej, ze mam chwilowo rozszczelniona klime i nie moge sie w korkach podeprzec czujnikiem cisnienia w skraplaczu...
I teraz pytanie: gdzie i jak najlepiej wlaczyc w obwod czerwonego czujnika opornik, tak aby podniesc wskazania i przyspieszyc zalaczanie wentylatora, a jednoczesnie zrobic to mozliwie najprosciej...? Czy wystarczy po prostu wlutowac opornik w jeden, obojetnie ktory, z kabli dochodzacych do czerwonego czujnika (jesli dobrze pamietam/zrozumialem, ma byc szeregowo)? Czy zawsze 200 ohmow odpowiada 15 st. C, czy tez lepiej kupic kilka (50, 100, 150, 200 ohm, etc.) i dobierac empirycznie do wskazan MES?

Kojarze, ze ktos nie tak dawno temu robil gruntowne badania opornosci tego czujnika i zamiescil manual jak wlutowac korekcyjny opornik w zegary, co wydaje sie bardziej eleganckie - bo niewidoczne, ale nie moge sie tego na forum doszukac...

_________________
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Honda Civic VIII 4D 1.8 140KM Anno Domini '07 - Rozum i pewność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.7D sedan 4D, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan, Renault Clio II Phase I 1.2 RN, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM.


Na górę
PostDodany: 25 maja 2018, 2:06 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1604
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Jak dobrze pamiętam to opornik 100ohm. Wtedy jest dobrze. Ja wlutowałem go pod peszlem przed kostką czujnika. Nie widać opornika wogóle. Możesz też wyprowadzić kable i wlutować potencjometr 0-200ohm i ustawić po swojemu. Tam chodzi o 100ohm. Choć wzrost temperatury nie daje liniowego przyrostu oporu czujnika. Przy 100ohmach wskaźnik pokazuje tak jak MES. Wentylator włącza się można powiedzieć idealnie.Rezystor wlutować trzeba obojętnie w który kabelek tylko szeregowo.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
PostDodany: 25 maja 2018, 2:44 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Posty: 3391
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Super - dzięki Konradzie za podpowiedź!
A jeszcze jedna mała sprawa - też związana z chłodzeniem, ale w drugą stronę... :) Ponieważ w zimie mam auto wiecznie niedogrzane (nawet po wymianie termostatu na nowy vernet'a) kombinuję by dołożyć drugi termostat w wężu za pierwszym, ale nie wciskać go na siłę, tylko wytoczyć odp. rozbieralną obudowę. Potrzebna mi średnica wewnętrzna górnego węża dla 2.4 VIS - jestem za granicą i nie mam jak sprawdzić - przypuszczam, że jest taka sama jak w 2.0 VIS, a może i dla TB nie ma różnicy...?

_________________
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Honda Civic VIII 4D 1.8 140KM Anno Domini '07 - Rozum i pewność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.7D sedan 4D, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan, Renault Clio II Phase I 1.2 RN, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM.


Na górę
PostDodany: 25 maja 2018, 4:49 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1604
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
To wszystko jest wina wskaźnika. W zimie też mes pokazuje 88-89 stopni. W moim visie też miałem zimą 70-75 stopni a latem pod 80 stopni. A Mes caly czas pokazuje 89 stopni.Co do srednicy wewnętrznej węża to 40albo 41mm. Już dokładnie nie pamiętam. Tak ta sama średnica jest w 20vt. Sprawdzić mogę dopiero dziś wieczorem jaka jest konkretnie stednica.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
PostDodany: 25 maja 2018, 13:36 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Posty: 3391
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Nie jestem pewien, czy to tylko kwestia czujnika... Przy szybkiej jezdzie na autostradzie w zimie nie bardzo mi sie kabina chce podgrzac... ;) O dlugim nagrzewaniu silnika nawet nie wspominam... :roll:
Jesli dalbys rade potwierdzic ten wymiar, to bede wdzieczny, aczkolwiek pospiechu zadnego nie ma. :)

_________________
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Honda Civic VIII 4D 1.8 140KM Anno Domini '07 - Rozum i pewność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.7D sedan 4D, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan, Renault Clio II Phase I 1.2 RN, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM.


Na górę
PostDodany: 25 maja 2018, 14:57 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1604
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Ja też w Teresie założyłem nowego Verneta i szlak go trafil po pół roku. Więc wydłubałem ten termostat ori i włożyłem z clio1. Teraznie ma znaczenia czy -20 czy +30 stopni maks 2-3km i silnik ma 90stopni. Te nowe termostaty to katastrofa. Bankowo puszcza twój termostat. Trzeba by szukać tylko Behra wtedy to będzie działać. Założyłem dwa na początku ale niestety pierwszy się otworzył puścił płyn dalej i niestety zanim otworzył się drugi to na silniku było 97-98stopni. A potem otwarcie i nagły skok temperatury o 10-11stopni. To nie za dobrze dla silnika. Także polecam wydłubanie ori i włożenie termostatu z Clio1. Ja szukam i w końcu znajdę Ori Behra do Kappy bo termostat do silników R5 Thesisa jest dokładnie taki sam jak w Kappie. Różni się tylko ceną x3.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 12

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl