Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 19 lis 2018, 0:22

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 68 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 20 lut 2012, 11:04 
Leny pisze:
siema panowie ,w czasie mrozów ujawnil sie problem z silownikiem sprzegla .i tu chcialbym spytac czy da sie wyczuc rodzaj silownika po rodzaju silnika ,ja mam 2,4 benzyna 20 valve . bo podobno sa dwa rodzaje silownikow ,przykrecane i wciskane.bylbym wdzieczny za szybki odzew .narka
Nie, nie da się. Czasem nawet eper potrafi się mylić. Najskuteczniej jest po prostu zobaczyć co masz w aucie przed zakupem. Nie pomylisz się, bo różnica jest ewidentna.
Serdecznie pozdrawiam.


Na górę
   
PostDodany: 28 paź 2012, 17:52 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Posty: 3056
Lokalizacja: Łódź
To ja podpowiem, że w moim 20v turbo jest wysprzęglik wciskany i mocno to przeklinam. Dziad jest solidnie zapieczony i nie tak prosto go wyciągnąć (miał wyjść szybko - pół dnia bicia młotem w śrubokręt i poszedł o całe 2mm, a zaprzeć się dźwignią nie ma o co). Jeśli ktoś ma przykręcany wysprzęglik - gratuluję życiowego farta. :lol:

A może ktoś ma pomysł na taki problem? Zaznaczam że podgrzewać nie będę, bo w okolicy są resztki płynu hamulcowego, jeszcze napryskałem wd40 i wolę nie mieć ognia pod maską. Gdzieś czytałem, że płyn hamulcowy jest lepszym penetratorem niż wd40 i faktycznie jak nim polałem tulejkę, to jakby chętniej się suwała.

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
PostDodany: 28 paź 2012, 22:12 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Posty: 625
Lokalizacja: Łódź
Borek, a czy ten "wciskany" wysprzęglik nie jest czasem przykręcony uchwytem do skrzyni??? z tego co pamiętam to na 3 śruby łeb 13??? Odkręcasz wyjmujesz na zewnątrz i działasz... (moczysz w coli, nafcie czy innych takich tam...)

_________________
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...


Na górę
PostDodany: 29 paź 2012, 9:02 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Posty: 3056
Lokalizacja: Łódź
Jeśli dobrze rozumiem porady, to przed liftem są śrubki, a po lifcie jest pierścień segera - ten już zdjąłem. Żadnych śrub trzymających wysprzęglik w uchwycie nie zobaczyłem ani nie wymacałem, ale wolałbym śruby niż ten : cenzura : pierścionek - złamałem sobie na nim szczypce za 5pln. :lol:

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
PostDodany: 29 paź 2012, 20:01 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Posty: 625
Lokalizacja: Łódź
Borek, wysprzęglik jest rzeczywiście "zamknięty" seegerem, ale ten uchwyt, który trzyma wysprzęglik, jak dobrze pamiętam jest przykręcony do skrzyni... odkręcasz ten uchwyt razem z wysprzęglikiem i możesz usunąć wysprzęglik w komfortowych warunkach...

_________________
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...


Na górę
PostDodany: 29 paź 2012, 21:47 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Posty: 3056
Lokalizacja: Łódź
Mi się zdawało że przyspawany, ale może faktycznie... To ciekawe czy mam klucze, żeby tam sięgnąć. Jeśli tak to gites, pozostanie wykombinować coś z przewodem. U mnie jest tak, że na tym uchwycie jest taki jakby mały zbiorniczek, do którego wchodzi przewód elastyczny z płynem i wychodzi z niego przewód sztywny. Się zobaczy, się pomyśli, dzięki za rady! ;)

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
PostDodany: 29 paź 2012, 22:03 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2009, 17:36
Posty: 192
Lokalizacja: Milanówek
Dokładnie tak jak napisał kolega wyżej, mocowanie wysprzęglika możesz spokojnie odkręcić (3 śruby 13 najlepiej nasadowe + grzechotka w tym do jednej potrzebujesz przedłużkę bo ciężko się do niej dostać - patrząc z góry to jest schowana pod wysprzęglikiem) a przewód daj tylko w górę żeby płyn nie uciekał. Bierzesz potem całość w imadło, pierścień już zdjąłeś więc wywalasz tą gumę i trzpień i napierasz młotkiem kilka razy od strony tłoka, pewno się trochę rozleci jak jest pordzewiały ale i tak idzie na śmietnik więc się nie martw. Składasz w odrotnej kolejności też w imadle żebyś miał łatwiej załoźyć pierścień i potem przykręcasz całość spowrotem do silnika. Wyminiałem kilka dni temu i jak narazie jest ok :-)

Zesłane z Galaktyki T.A.B.2


Na górę
PostDodany: 29 paź 2012, 22:07 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Posty: 3056
Lokalizacja: Łódź
Ale plama, faktycznie są śrubki... : gafa :
Tylko właśnie, ich dostęp i stan jest taki, że chyba szybciej pójdzie wybić to młotkiem na miejscu (ewentualnie zdjąć rurę przed przepustnicą dla zmniejszenia kąta bicia) niż to odkręcać. No ale spróbuję, jak pójdą te śrubki w miarę gładko i znajdę trzecią (jedna widoczna od razu, tę schowaną pod wysprzęglikiem wymacałem, a trzeciej ani śladu po ciemku) to wam piwo stawiam za te rewelacje. :lol:

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
PostDodany: 29 paź 2012, 22:17 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2009, 17:36
Posty: 192
Lokalizacja: Milanówek
Spokojnie się odkręcą, możesz sobie psiknąć je jakimś WD-40 czy innym magicznym preparatem albo odkręcać na rozgrzanym silniku, tylko pamiętaj nic na siłę (tylko młotkiem :-P) Śruby są, jeśli dobrze pamiętam, dwie w jednej pionowej linii i jedna lekko po prawej od nich pod wysprzęglikiem, spokojnie je zobaczysz nic nie musisz robić na czuja :-)


Zesłane z Galaktyki T.A.B.2


Na górę
PostDodany: 01 lis 2012, 12:46 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Posty: 3056
Lokalizacja: Łódź
No to lipa. Tam, gdzie mogę sięgnąć wzrokiem to jest jedna śrubka celująca łbem w stronę lewego koła, więcej śrub nie widać ani wymacać nie mogę. Są za to dwie dziury, które mogłyby pasować do nieobecnych śrub i te śruby faktycznie byłyby w jednej linii i łatwiej dostępne - czyżby u mnie brakowało śrubek? :roll:

Notabene ta jedna to tragedia. Będę musiał chyba zdjąć koło i nadkole żeby ją odkręcić, bo póki co się skutecznie opiera...


EDIT: no dobra, ta jedna śrubka już wyszła. Żadnych innych nie widzę, nie czuję, śladu nie ma po kolejnych śrubkach a uchwyt jak na skrzyni siedział, tak siedzi... :|

EDIT2: znalezione wszystkie śruby, uchwyt mam w ręku... i chyba zlecę wybicie tego tłoczka w jakimś warsztacie, bo sam nie mam imadła, a naparzając w zestaw ustawiony na chodniku tylko skruszyłem rant wysprzęglika. :lol:

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
PostDodany: 07 lis 2012, 21:50 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Posty: 3056
Lokalizacja: Łódź
No to teraz problem numer dwa - jak niby dokręcić sztywny przewód między wysprzęglikiem a tą puszką na uchwycie? Już dwa wieczory przy tym spędziłem i nic, jak wkręcę w jeden otwór to w drugi już za cholerę. : beczy :

W grę wchodzi przykręcanie tego tylko jak już uchwyt z wysprzęglikiem siedzi na skrzyni.


EDIT: no i zrobiłem dziada, sprzęgło znowu działa jak konstruktor przykazał. Dzięki za porady, bez nich pewnie bym skończył na święta. : yesyes :

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
PostDodany: 01 lis 2013, 23:32 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 01 paź 2013, 12:05
Posty: 44
Imię: Smok
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Witam. Nie chcę już otwierać nowego posta więc napiszę tutaj.

Mam silnik z 97 i do niego zostało sprzęgło, wszystko jest wstawione do budy z roku 2000 i z tego roku została skrzynia biegów. Po skręceniu mechanik powiedział, że dziwnie zachowuje się to sprzęgło, że niby powinno działać odwrotnie, że chyba zamiast wyciskać to coś tam wciska. Może coś podpowiecie, czy to wina skrzynie, a może coś innego? Dzięki za wszystkie sugestie.


Na górę
PostDodany: 02 lis 2013, 1:28 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Posty: 8456
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz
To pewnie buda jest z motora 2.0t 20V ;)

_________________
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE ;)
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)


Na górę
PostDodany: 02 lis 2013, 9:02 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Posty: 3056
Lokalizacja: Łódź
Ta jest, w 20vt jest sprzęgło z mocniejszym dociskiem i przez to z dźwignią działającą na innej zasadzie, żeby kierowca mógł lekko operować pedałem. Jest to w samej konstrukcji skrzyni i nie wiem, czy da się podmienić elementy w stylu plug&play - podejrzewam, że nie bardzo.

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
PostDodany: 02 lis 2013, 15:20 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 01 paź 2013, 12:05
Posty: 44
Imię: Smok
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Hmm, buda jest na pewno od 2.4, widziałem poprzedni silnik też był 2.4 20v. Kurcze już sam nie wiem co jest grane. Oglądałem różne sprzęgła i skrzynie na np. allegro i nikt nie pisał aby były różne skrzynie lub też sprzęgła do tego motoru.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 68 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl