A sam łańcuszek można gdzieś kupić, czy w grę wchodzi jedynie pożyczka z innej pompy? Druga sprawa-w benzynach się mniej zużywają łańcuszki i czy tylko 20vt wchodzi w rachubę?
volf pisze:A sam łańcuszek można gdzieś kupić, czy w grę wchodzi jedynie pożyczka z innej pompy? Druga sprawa-w benzynach się mniej zużywają łańcuszki i czy tylko 20vt wchodzi w rachubę?
"zestawu naprawczego" w postaci kół, łańcuszka i ślizku nie ma.
Ale możesz przełożyc jak pisze kolega Wołek z pompy benzyniaka, niekoniecznie 20VT, od każdej 5-cylindrowej pasuje.
W benzyniaku masz duuzo mniejsze drgania, wiec łańcuch, ślizgacz i koła masz w duzo lepszym stanie.
Benzyny co po 400 tys km mają i nie klekoczą.
Diesel po 200 tys nawala łańcuchem jak zły...
volf pisze:A sam łańcuszek można gdzieś kupić, czy w grę wchodzi jedynie pożyczka z innej pompy? Druga sprawa-w benzynach się mniej zużywają łańcuszki i czy tylko 20vt wchodzi w rachubę?
"zestawu naprawczego" w postaci kół, łańcuszka i ślizku nie ma.
Ale możesz przełożyc jak pisze kolega Wołek z pompy benzyniaka, niekoniecznie 20VT, od każdej 5-cylindrowej pasuje.
W benzyniaku masz duuzo mniejsze drgania, wiec łańcuch, ślizgacz i koła masz w duzo lepszym stanie.
Benzyny co po 400 tys km mają i nie klekoczą.
Diesel po 200 tys nawala łańcuchem jak zły...
Dokładnie tak, w pompach z benzyniaków raczej 99% łańcuszków jest ok. Widać to było wyraźnie po ściągnięciu pompy z jtd, łańcuszek podczas obracania nim "stawał dęba" i klinował się o ślizg, podczas gdy ten z benzyniaka gładko się obracał. Sam łańcuch z kołami i ślizgami nie do kupienia.
Ponieważ moja Kappa mogła startować w konkursie na najgłosniejszy łańcuszek pompy i wygrała by wszystkie konkursy, postanowiłem zainwestować w nową pompę.
Stara wyglądała ku mojemu przerażeniu tak :
Spoiler:
C360_2012-05-02 23-49-00.jpg
C360_2012-05-02 23-49-06.jpg
C360_2012-05-02 23-49-40.jpg
Jakby ten urwany element wpadł w łańcuch to ...
no własnie.
Teraz moje JTD jest najcichsze z wszystkich
Założona pompa to wersja po modyfikacji napędu wałka wyrównyważającego.
Fotka jej poniżej:
Spoiler:
pompa.jpg
Zalano przy wymianie znów olej Valvoline MAXLIFE DIESEL 10W-40, wymieniono na nowy pasek nierządu (mimo że miał tylko 20 tys i 2 lata) jak i pasek alternatora.
Po wymianie pompy, filtra i zalaniu olejem - po pierwszym zakreceniu silnikiem i uruchomieniu - cisnienie oleju zgasło od razu. Znaczy się iż pompa ma zdecydowanie wiekszą wydajność. Wczesniej po wymianie oleju i filtra kontrolka cisnienia oleju gasła po 3-5 sek od uruchomienia.
Ramzes_II pisze:
Założona pompa to wersja po modyfikacji napędu wałka wyrównyważającego.
W tej chwili jest dostępny w ASO tylko jeden rodzaj pompy. Wg eper ten sam numer widnieje przy TDs, JTD CF2 i CF3. Ciekawe na czym polegała ta modyfikacja.
Witam
Mam podobny problem tyle że jedynie uszkodziłem samą miskę na koleinie i cieknie z niej. Czytając wasze opinie z wymianą pompy i to że trzeba koła zębate lub skrzynie ściągać, to jest jakaś paranoja !!! konstruktora tego silnika powinni publicznie rozstrzelać !!! wymieniałem już kilka misek w różnych modelach samochodów i było to proste jak budowa cepa a tu trzeba połowę silnika rozkręcić żeby wyjąć samą miskę !!! Czy warto samemu sie bawić w tą wymianę ?? i ile może kosztować taka wymiana samej miski ? chodzi mi o robociznę
Pozdrawiam
Też zainteresowałem się moją hałasującą pompą oleju w 2.0 20V.
Po rozbiórce okazało się, że też mam ułamany kawałek od wałka wyrównoważającego (lewy górny róg zdjęcia)