Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 17 gru 2018, 8:35

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5
Autor Wiadomość
PostDodany: 10 kwie 2012, 22:07 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 2841
Lokalizacja: powiat Bełchatów
A sam łańcuszek można gdzieś kupić, czy w grę wchodzi jedynie pożyczka z innej pompy? Druga sprawa-w benzynach się mniej zużywają łańcuszki :?: i czy tylko 20vt wchodzi w rachubę?

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 10 kwie 2012, 22:15 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Posty: 2543
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
volf pisze:
A sam łańcuszek można gdzieś kupić, czy w grę wchodzi jedynie pożyczka z innej pompy? Druga sprawa-w benzynach się mniej zużywają łańcuszki :?: i czy tylko 20vt wchodzi w rachubę?
"zestawu naprawczego" w postaci kół, łańcuszka i ślizku nie ma.
Ale możesz przełożyc jak pisze kolega Wołek z pompy benzyniaka, niekoniecznie 20VT, od każdej 5-cylindrowej pasuje.
W benzyniaku masz duuzo mniejsze drgania, wiec łańcuch, ślizgacz i koła masz w duzo lepszym stanie.
Benzyny co po 400 tys km mają i nie klekoczą.
Diesel po 200 tys nawala łańcuchem jak zły...

_________________
Diagnostyka, Tuning JTD, JTDm, TDI, HDI, CDI, HGW...tel: 661-104-166
Modyfikacje softu (chiptuning) także po przesłaniu sterownika, DPF, Immo itp.
Lancia K 2.4 JTD z sześciobiegowym manualem
Obrazek


Na górę
PostDodany: 16 kwie 2012, 10:57 
Offline
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Posty: 598
Lokalizacja: Krosno
Ramzes_II pisze:
volf pisze:
A sam łańcuszek można gdzieś kupić, czy w grę wchodzi jedynie pożyczka z innej pompy? Druga sprawa-w benzynach się mniej zużywają łańcuszki :?: i czy tylko 20vt wchodzi w rachubę?
"zestawu naprawczego" w postaci kół, łańcuszka i ślizku nie ma.
Ale możesz przełożyc jak pisze kolega Wołek z pompy benzyniaka, niekoniecznie 20VT, od każdej 5-cylindrowej pasuje.
W benzyniaku masz duuzo mniejsze drgania, wiec łańcuch, ślizgacz i koła masz w duzo lepszym stanie.
Benzyny co po 400 tys km mają i nie klekoczą.
Diesel po 200 tys nawala łańcuchem jak zły...
Dokładnie tak, w pompach z benzyniaków raczej 99% łańcuszków jest ok. Widać to było wyraźnie po ściągnięciu pompy z jtd, łańcuszek podczas obracania nim "stawał dęba" i klinował się o ślizg, podczas gdy ten z benzyniaka gładko się obracał. Sam łańcuch z kołami i ślizgami nie do kupienia.

_________________
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2


Na górę
PostDodany: 03 maja 2012, 0:00 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Posty: 2543
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Ponieważ moja Kappa mogła startować w konkursie na najgłosniejszy łańcuszek pompy i wygrała by wszystkie konkursy, postanowiłem zainwestować w nową pompę.
Stara wyglądała ku mojemu przerażeniu tak :
Spoiler:
Jakby ten urwany element wpadł w łańcuch to ...
no własnie.
Teraz moje JTD jest najcichsze z wszystkich :D
Założona pompa to wersja po modyfikacji napędu wałka wyrównyważającego.
Fotka jej poniżej:
Spoiler:
Zalano przy wymianie znów olej Valvoline MAXLIFE DIESEL 10W-40, wymieniono na nowy pasek nierządu (mimo że miał tylko 20 tys i 2 lata) jak i pasek alternatora.
Po wymianie pompy, filtra i zalaniu olejem - po pierwszym zakreceniu silnikiem i uruchomieniu - cisnienie oleju zgasło od razu. Znaczy się iż pompa ma zdecydowanie wiekszą wydajność. Wczesniej po wymianie oleju i filtra kontrolka cisnienia oleju gasła po 3-5 sek od uruchomienia.

_________________
Diagnostyka, Tuning JTD, JTDm, TDI, HDI, CDI, HGW...tel: 661-104-166
Modyfikacje softu (chiptuning) także po przesłaniu sterownika, DPF, Immo itp.
Lancia K 2.4 JTD z sześciobiegowym manualem
Obrazek


Na górę
PostDodany: 25 cze 2012, 19:41 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 mar 2005, 0:00
Posty: 633
Lokalizacja: Poznań=>Buk
Ramzes_II pisze:
Założona pompa to wersja po modyfikacji napędu wałka wyrównyważającego.
W tej chwili jest dostępny w ASO tylko jeden rodzaj pompy. Wg eper ten sam numer widnieje przy TDs, JTD CF2 i CF3. Ciekawe na czym polegała ta modyfikacja.

_________________
Pozdrawiam

Kozi

Obrazek
Lancia Kappa SW 2.4 JTD 2000' - Jest
Lancia Delta 1.8 8V 1994 - Była


Na górę
PostDodany: 25 cze 2012, 19:55 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Posty: 8456
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kozi pisze:
Ciekawe na czym polegała ta modyfikacja.
Na foto jest modyfikacja zaznaczona ;)
Załącznik:
pompa.jpg
pompa.jpg [ 88.93 KiB | Przejrzano 4976 razy ]
Tutaj się to wszystko trzyma kupy ;)

_________________
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE ;)
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)


Na górę
PostDodany: 25 cze 2012, 20:11 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 mar 2005, 0:00
Posty: 633
Lokalizacja: Poznań=>Buk
I wszystko jasne. Dzięki

_________________
Pozdrawiam

Kozi

Obrazek
Lancia Kappa SW 2.4 JTD 2000' - Jest
Lancia Delta 1.8 8V 1994 - Była


Na górę
PostDodany: 30 sie 2013, 13:12 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 30 sie 2013, 13:03
Posty: 1
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Witam
Mam podobny problem tyle że jedynie uszkodziłem samą miskę na koleinie i cieknie z niej. Czytając wasze opinie z wymianą pompy i to że trzeba koła zębate lub skrzynie ściągać, to jest jakaś paranoja !!! konstruktora tego silnika powinni publicznie rozstrzelać !!! wymieniałem już kilka misek w różnych modelach samochodów i było to proste jak budowa cepa a tu trzeba połowę silnika rozkręcić żeby wyjąć samą miskę !!! Czy warto samemu sie bawić w tą wymianę ?? i ile może kosztować taka wymiana samej miski ? chodzi mi o robociznę
Pozdrawiam


Na górę
PostDodany: 06 kwie 2017, 15:06 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Posty: 303
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec
Też zainteresowałem się moją hałasującą pompą oleju w 2.0 20V.
Po rozbiórce okazało się, że też mam ułamany kawałek od wałka wyrównoważającego (lewy górny róg zdjęcia)
Obrazek

Ten temat pomógł mi w wymianie :)

_________________
Kappa 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl