Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę oleju

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę olej

Post autor: volf » 10 kwie 2012, 22:07

A sam łańcuszek można gdzieś kupić, czy w grę wchodzi jedynie pożyczka z innej pompy? Druga sprawa-w benzynach się mniej zużywają łańcuszki :?: i czy tylko 20vt wchodzi w rachubę?
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę olej

Post autor: Ramzes_II » 10 kwie 2012, 22:15

volf pisze:A sam łańcuszek można gdzieś kupić, czy w grę wchodzi jedynie pożyczka z innej pompy? Druga sprawa-w benzynach się mniej zużywają łańcuszki :?: i czy tylko 20vt wchodzi w rachubę?
"zestawu naprawczego" w postaci kół, łańcuszka i ślizku nie ma.
Ale możesz przełożyc jak pisze kolega Wołek z pompy benzyniaka, niekoniecznie 20VT, od każdej 5-cylindrowej pasuje.
W benzyniaku masz duuzo mniejsze drgania, wiec łańcuch, ślizgacz i koła masz w duzo lepszym stanie.
Benzyny co po 400 tys km mają i nie klekoczą.
Diesel po 200 tys nawala łańcuchem jak zły...
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę olej

Post autor: Wolek » 16 kwie 2012, 10:57

Ramzes_II pisze:
volf pisze:A sam łańcuszek można gdzieś kupić, czy w grę wchodzi jedynie pożyczka z innej pompy? Druga sprawa-w benzynach się mniej zużywają łańcuszki :?: i czy tylko 20vt wchodzi w rachubę?
"zestawu naprawczego" w postaci kół, łańcuszka i ślizku nie ma.
Ale możesz przełożyc jak pisze kolega Wołek z pompy benzyniaka, niekoniecznie 20VT, od każdej 5-cylindrowej pasuje.
W benzyniaku masz duuzo mniejsze drgania, wiec łańcuch, ślizgacz i koła masz w duzo lepszym stanie.
Benzyny co po 400 tys km mają i nie klekoczą.
Diesel po 200 tys nawala łańcuchem jak zły...
Dokładnie tak, w pompach z benzyniaków raczej 99% łańcuszków jest ok. Widać to było wyraźnie po ściągnięciu pompy z jtd, łańcuszek podczas obracania nim "stawał dęba" i klinował się o ślizg, podczas gdy ten z benzyniaka gładko się obracał. Sam łańcuch z kołami i ślizgami nie do kupienia.
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę olej

Post autor: Ramzes_II » 03 maja 2012, 0:00

Ponieważ moja Kappa mogła startować w konkursie na najgłosniejszy łańcuszek pompy i wygrała by wszystkie konkursy, postanowiłem zainwestować w nową pompę.
Stara wyglądała ku mojemu przerażeniu tak :
Spoiler:
Jakby ten urwany element wpadł w łańcuch to ...
no własnie.
Teraz moje JTD jest najcichsze z wszystkich :D
Założona pompa to wersja po modyfikacji napędu wałka wyrównyważającego.
Fotka jej poniżej:
Spoiler:
Zalano przy wymianie znów olej Valvoline MAXLIFE DIESEL 10W-40, wymieniono na nowy pasek nierządu (mimo że miał tylko 20 tys i 2 lata) jak i pasek alternatora.
Po wymianie pompy, filtra i zalaniu olejem - po pierwszym zakreceniu silnikiem i uruchomieniu - cisnienie oleju zgasło od razu. Znaczy się iż pompa ma zdecydowanie wiekszą wydajność. Wczesniej po wymianie oleju i filtra kontrolka cisnienia oleju gasła po 3-5 sek od uruchomienia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
Kozi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 633
Rejestracja: 30 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań=>Buk

Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę olej

Post autor: Kozi » 25 cze 2012, 19:41

Ramzes_II pisze: Założona pompa to wersja po modyfikacji napędu wałka wyrównyważającego.
W tej chwili jest dostępny w ASO tylko jeden rodzaj pompy. Wg eper ten sam numer widnieje przy TDs, JTD CF2 i CF3. Ciekawe na czym polegała ta modyfikacja.
Pozdrawiam

Kozi

Obrazek
Lancia Kappa SW 2.4 JTD 2000' - Jest
Lancia Delta 1.8 8V 1994 - Była

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę olej

Post autor: stabraf » 25 cze 2012, 19:55

Kozi pisze:Ciekawe na czym polegała ta modyfikacja.
Na foto jest modyfikacja zaznaczona ;)
pompa.jpg
Tutaj się to wszystko trzyma kupy ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Kozi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 633
Rejestracja: 30 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań=>Buk

Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę olej

Post autor: Kozi » 25 cze 2012, 20:11

I wszystko jasne. Dzięki
Pozdrawiam

Kozi

Obrazek
Lancia Kappa SW 2.4 JTD 2000' - Jest
Lancia Delta 1.8 8V 1994 - Była

pit33
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 30 sie 2013, 13:03
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę olej

Post autor: pit33 » 30 sie 2013, 13:12

Witam
Mam podobny problem tyle że jedynie uszkodziłem samą miskę na koleinie i cieknie z niej. Czytając wasze opinie z wymianą pompy i to że trzeba koła zębate lub skrzynie ściągać, to jest jakaś paranoja !!! konstruktora tego silnika powinni publicznie rozstrzelać !!! wymieniałem już kilka misek w różnych modelach samochodów i było to proste jak budowa cepa a tu trzeba połowę silnika rozkręcić żeby wyjąć samą miskę !!! Czy warto samemu sie bawić w tą wymianę ?? i ile może kosztować taka wymiana samej miski ? chodzi mi o robociznę
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę oleju

Post autor: jasiugm » 06 kwie 2017, 15:06

Też zainteresowałem się moją hałasującą pompą oleju w 2.0 20V.
Po rozbiórce okazało się, że też mam ułamany kawałek od wałka wyrównoważającego (lewy górny róg zdjęcia)
Obrazek

Ten temat pomógł mi w wymianie :)
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

doedfutypla
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 27 lip 2019, 19:59
Imię: kirsty

Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę oleju

Post autor: doedfutypla » 06 sie 2019, 16:41

What kind of oil is used for RC cars or does is use oil?
Poland! valutx.com

doedfutypla
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 27 lip 2019, 19:59
Imię: kirsty

Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę oleju

Post autor: doedfutypla » 06 sie 2019, 16:44

Jaki rodzaj oleju stosuje się w samochodach RC, czy używa on oleju?
Poland! valutx.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”