Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę oleju

Awatar użytkownika
laminiarz
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 286
Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Katowice

Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole

Post autor: laminiarz » 07 maja 2009, 13:06

emi18wawa pisze:http://moto.allegro.pl/item587295390_po ... ginal.html" target="_blank" target="_blank
ten kolo ma za rozsądną cenę 680zł i jeszcze kilka ma na stanie
A co do plastiku można by spróbować znaleźć kogoś kto dorobił by taki plastik z teflonu ale narazie jestem w fazie poszukiwań jak kogoś znajdę to dam znać. Pozdrawiam Miłośników marki
ale czemu napisał że sprzedaje pompę z nową uszczelką ? - to może być po regeneracji bo nówka w hurcie jest za prawie 900 brutto

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole

Post autor: tomektcs » 11 maja 2009, 21:15

ciekawe jaka przebitke ma ASO na takiej pompie

Awatar użytkownika
laminiarz
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 286
Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Katowice

Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole

Post autor: laminiarz » 12 maja 2009, 8:40

ASO korzysta z innej formy wynagrodzenia. mają niewielki narzut na części OR (zarabia producent auta jako dystrybutor części OR których zresztą sam nie produkuje), ale w zamian przejmują większość zysku za usługi, czasem nawet otrzymują wynagrodzenie vel dofinansowanie, no i fabryka płaci im za usługi wykonywane w ramach gwarancji. Summa summarum, ASO zarabia i ma gwarancję uzyskiwania zleceń. Trochę podobnie jak programy lojalnościowe, tylko że tu klientowi narzuca się konieczność korzystania z ASO, a program lojalnościowy klient wybiera sobie sam, a po latach sam sobie pluje w brodę, że tak się dał złapać na haczyk reklamowy.

Awatar użytkownika
emi18wawa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 05 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole

Post autor: emi18wawa » 28 maja 2009, 11:06

Kółko masowe zmienione na dwumas rolka stoi jakby ją przyspawał do korpusu silnika a i dźwięk łańcuszka zrobił się mniej dokuczliwy bo brzęczy w 1sekundowych odstępach a nie cały czas.
Dwumas jest trochę większy od zwykłego o jakieś 5mm. musiałem trochę przerobić osłonę paska rozrządu żeby wlazło. Ale gorący nuż załatwił sprawę.
Polecam zmianę tego kółka na dwumas koniec kłopotów z rolką napinającą w tds'ach i cichsza praca silnika

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole

Post autor: tomektcs » 28 maja 2009, 17:37

Od czego dopasowałeś koło dwumasowe?

Awatar użytkownika
emi18wawa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 05 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole

Post autor: emi18wawa » 28 maja 2009, 22:44

2.4 jtd przecież to ten sam blok silnika tylko osprzęt inny

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole

Post autor: tomektcs » 05 cze 2009, 18:15

Witam. dzisiaj zabrałem się za wymianę tej pompy. wszystko szło pięknie aż do momentu odkręcenia kółka zębatego wału i tutaj poległem bo ta śruba za nic w świecie nie chciała puścić, wrzuciłem 5 bieg nadusiłem hamulec a kolega z dobrą nasadka i przedłużka i do tego jeszcze rurka próbował odkręcić, niestety aż silnik się podnosił do góry tak mocno trzymała. Już nawet zacząłem powątpiewać czy aby na pewno jest gwint lewostronny i odkręca się w prawo. Proszę o pomoc, może ma ktoś ma jakiś patent na odkręcenie tej śruby?

Awatar użytkownika
emi18wawa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 05 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole

Post autor: emi18wawa » 05 cze 2009, 18:48

Przedłużka do klucza min. 150cm (albo siła Pudziana) i puści tylko trzeba mieć gdzie uciec jak odpuści to gleba murowana ja szarpałem się 20min a trochę pary w łapach mam. Nie wolno się poddawać ona się dokręca podczas jazdy dla tego ciężko później ją ruszyć. Ps. radzę ciągnąć w kierunku przodu samochodu w tedy nie podnosi się silnik. Pozdrawiam i życzę lekkiego upadku. Jak puści to będzie głośny trzask jakby się coś urwało.

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole

Post autor: tomektcs » 06 cze 2009, 16:33

Spróbowałem raz jeszcze z rura 1,5 metra do klucza 5 bieg i hamulec i niestety śruba ani drgnęła. Zaczęło się kółko obracać a śruba nic. Najlepiej było bo to jakoś zblokować. metoda z rozrusznikiem też tutaj sie nie nada :( myślałem też o zblokowaniu jakiegoś klucza włączenie biegu i pchaniu auta do tyłu może uda się popuścić. albo jak to nie da to może podjechać gdzieś do wulkanizatorów co mają dobry pnełmatyk może da rade pnełmatykiem poluzować? co o tym sądzicie?

Awatar użytkownika
emi18wawa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 05 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole

Post autor: emi18wawa » 06 cze 2009, 22:18

pneumat hmmm. waliłem 20min i dałem spokój, po prostu trzeba bardzo mocno ciągnąć musi puścić u mnie też łatwo nie było. Przekręcał się silnik ale tym się martwić nie trzeba bo przekręca się tylko tyle co w tarczy sprzęgłowej są takie sprężynki i jak już się przestanie kręcić to już prawie to jeszcze kilka kilo siły i po krzyku. Puści w końcu łaski nie robi hehe.
Na poluzowanie do warsztatu bym nie jechał bo morze się to smutno skończyć jak się odkręci podczas jazdy.

Można jeszcze trochę podgrzać śrubę ale nie za dużo żeby paska nie zerwać i wtedy spróbować.
Jak już pisałem puści bo łaski nie robi. Pozdrawiam i życzę udanej walki

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole

Post autor: tomektcs » 07 cze 2009, 18:25

no nic, spróbuję raz jeszcze, mam tylko nadzieję, że pasek rozrządu się nie zerwie lub jakaś poduszka silnika :) od tej siły :D szkoda, że w skrzyni biegów nie ma wycięcia to by sie jakoś to zblokowało, myślałem żeby może rozrusznik zdemontować może by wtedy dało jakoś radę. jeszcze jedno pytanko czy żeby wyjąć miskę olejową trzeba odkręcić poduszkę i unieść silnik jak w kappie 2.0 ?

Awatar użytkownika
laminiarz
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 286
Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Katowice

Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole

Post autor: laminiarz » 07 cze 2009, 19:17

miska w kappie tds jest tak dziwna, że nawet uniesienie silnika z prawej strony nic nie da. niedawno męczyłem ten problem i żałuję że nie odkręciłem skrzyni biegów - co podobno umożliwia zdjęcie miski ( i założenie, bo to już trochę inny problem).
moje 3 grosze:
1. przed odkręceniem śrub michy, wykręć czujnik poziomu oleju (dostępny z tyłu silnika od spodu), inaczej go zniszczysz.
2. z obrazków w tzw. instr.serwisowej wynika że przy zdejmowaniu skrzyni biegów trzeba mieć jakieś dziwaczne ustrojstwo do blokowania mechanizmów, ale polak potrafi,
3. śrubę od rozrządu spróbuj metodą dynamiczną - dobra blokada kółek + celny strzał młotkiem 2kg w klucz nasadowy (sztywny, NIE grzechotka) - ja tak robię, ale nie daję żadnej gwarancji - wymaga to tochę wprawy, a brak celności może się źle skończyć.

Przy okazji - ciekawi mnie ile mogłaby być warta blokada kółek rozrządu jednorazowego użytku, i ilu byłoby chętnych - takie ustrojstwo mógłbym wyprodukować, ale poniżej kilkudziesięciu sztuk nie opłaca się robić formy.

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole

Post autor: tomektcs » 07 cze 2009, 21:10

hmm czyli troszkę kombinacji z ta miska olejowa jest :/ mam nadzieję, że jakoś dam radę bez wyjmowania skrzyni. Jeśli chodzi o kółko rozrządu to spróbuję z tym młotem tylko nie wiem czy hamulec i 5 - ty bieg wystarczy by to zblokować? Miałbym jeszcze małą prośbę mógłby mi ktoś podesłać zdjęcie koła zębatego wałka rozrządu najlepiej przód i tył, będę wdzięczny bo wydaje mi się że mam jakieś nie orginalne bo jak ustawie na znaki to blokuje i rozrząd.

-- 17 Cze 2009, 08:15 --

Tak sobie pomyślałem, że może ktoś by nagrał dźwięk tego łańcuszka i wrzucił, ewentualnie też nagrać dobry silnik zawsze było by jakieś porównanie,

feros
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 54
Rejestracja: 25 mar 2008, 0:00
Skype: feros_lj
Lokalizacja: Świecie

Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole

Post autor: feros » 17 cze 2009, 17:28

No to co z tym dźwiękiem?
I jak zrobiłeś? Nie hałasuje?
U mnie hałasuje i przypuszczam, ze to od koła pasowego na korbowodzie...rozwulkanizowało się:(
Lancia Lybra 1.9JTD SW '00 / 105KM

Osobiście nie naprawiam, ale samodzielna diagnoza usterki w samochodzie przynosi wiele satysfakcji.
Sam zamawiam części.

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole

Post autor: tomektcs » 18 cze 2009, 8:48

Wydaje mi się, że to nie jest przez koło pasowe, sprawdziłem to zdejmując pasek wielorowkowy i odkręcając koło pasowe i hałasowało nadal, ponadto mam koło starego typu bez gumy :) Narazie zatrzymałem się na etapie odkręcania koła zębatego przy wale od rozrządu i ta śruba za cholere nie chce puścić a zblokować wału za bardzo nie ma jak, myślałem żeby wykręcić rozrusznik i zblokować na kole zamachowym ale nie wiem czy tak da rade.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”