Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 15 gru 2018, 17:16

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 24 wrz 2008, 9:58 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Posty: 2341
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie tel. 509728460
Ludzie o czym my tu roztsząsamy temat. Jakbyście wiedzieli co wy tak naprawdę lejecie jako olej to byście się za głowę złapli.
Owszem niby producent zaleca taki to a taki olej, a Dextron spokojnie można do manula lać i niektóre skrzynie latają na nim lepiej niż na zalecanym, a jeszcze nie słyszałem, żeby jakaś skrzynia się rozleciała prze to że byla zalana Dextronem.
Te wszystkie oleje które są na rynku mają taką samą bazę i tylko róźnią się NALEPKAMI z NAZWĄ FIRMY - dlatego kupując olej Mobil płacimy więcej niż np. za Lotosa bo to znana światowa marka.
Takie pieprze....e - co to oni za badania robią itp. to super "chłyt martenkingowy". Nie wiem czy wiecie, ale nie raz i nie dwa słyszałem od ludzików którzy mają kontakty w tych sferach (zajmują się paliwami i olejami - hurtowo i to HURTOWO) że Lotos i Orlen sprzedaje swoje oleje zachodnim koncernom, a te tylko leją w swoje butelki i tak się interes kręci.
W Polsce jest jeszcze jedna rzecz - lepiej kupić Lotosa czy Orlen niż Mobila albo Shella, bo te zachodnie są porabiane jak tylko się da, a po drugie rozlewana są u nas i niestety jak to Polak potrafi z cysterny 10000L wychodzi 3000 butelek 4L - tak że łatwo przeliczyć ile jest "kij wie czego" dolewane.
I jeszcze jedno lepiej kupować na składach z beczek, niż w sklepach w butelkach.
Jest jeden plus olej, który jest chwalony i polecany na naszym forum - Valvoline MaxLife - jest raczej pewnym zakupem, jest mało popularny i nie słyszałem nigdy, żeby ktoś mówił o podrabianiu tej marki.

_________________
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power


Na górę
PostDodany: 24 wrz 2008, 15:02 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Posty: 176
Lokalizacja: Częstochowa
Każdy tytułem eksperymentu może do skrzyni nalać czegokolwiek, choćby wody. Skoro producent zaleca taki a nie inny olej to taki powinno się lać i tyle, czasy eksperymentów skończyły się dla mnie wraz z poprzednim ustojem. Były czasy co z braku laku waliło się do skrzyni komarka smar zamiast oleju bo go nie było i co? chodził ciszej tyle że zimny chodził opornie. Widziałem już eksperymenty polegające na docinaniu klocków z innych większych i inne cuda. Pytam sie tylko po co? Żyjemy w czasach kiedy towarów jest pełno wszystko można dostać i takie eksperymenty dla mnie to strata czasu i nie potrzebne ryzyko.

_________________
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl


Na górę
PostDodany: 24 wrz 2008, 19:15 
"HERBINEK" pisze:
"maciek_czer" pisze:
Każdy tytułem eksperymentu może do skrzyni nalać czegokolwiek, choćby wody. Skoro producent zaleca taki a nie inny olej to taki powinno się lać i tyle, czasy eksperymentów skończyły się dla mnie wraz z poprzednim ustojem. Były czasy co z braku laku waliło się do skrzyni komarka smar zamiast oleju bo go nie było i co? chodził ciszej tyle że zimny chodził opornie. Widziałem już eksperymenty polegające na docinaniu klocków z innych większych i inne cuda. Pytam sie tylko po co? Żyjemy w czasach kiedy towarów jest pełno wszystko można dostać i takie eksperymenty dla mnie to strata czasu i nie potrzebne ryzyko.

Maciek_czer widze ze jesteś oporny na to co mówią inni, ale nie szkodzi skoro masz takie podejscie to ok. lej sobie zalecany olej. A ja i wielu innych woli Dextrona. Więc wspominanie czasów poprzedniego ustroju nic tu nie da.
HERBINEK oporny to ty jesteś i wolisz poprawić producenta ale jak się "mleko" wyleje to już się nie pochwalisz bo wtedy to obciach, ja nigdy nie widziałem ani nie słyszałem aby ci "mądrzy" napisali "lałem byle co no i się zjeba....... ale co tam wyrzucę te auto i kupie drugie bo te było kiepskie i się popsuło" , takich odważnych nie ma a jak są to tylko anonimowo w internecie a rzeczywiście grzecznie po cichutku robią i tak co innego.


Na górę
   
PostDodany: 24 wrz 2008, 20:04 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 10909
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
tak przy okazji. To może Argenta67 by profil uzupełnił !!!

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
PostDodany: 24 wrz 2008, 20:10 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Posty: 338
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ścinawa
Oliwa z oliwek najlepsza. Tak smaruje, że aż trudno dekielek z powrotem wcisnąć...


Na górę
PostDodany: 24 wrz 2008, 20:14 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Posty: 176
Lokalizacja: Częstochowa
HERBINEK jak napisałem możesz lać i wodę do skrzyni bo mnie nic to nie obchodzi, opisałem SWOJ stosunek do tego typu eksperymentów i tyle! W przypadku kappy do skrzyni jest 75W synt. i tyle a do automatu dextron i już. Jestem poprostu zwolennikiem rozwiązań normalnych. Miałem już w swoim życiu trochę aut, naprawiam miesięcznie setki różnych i nie odczuwam potrzeby ulepszania i poprawiania konstruktorów. Wychodzę z założenia (bardzo prostego) co zalecają to leję i problemów przy tym nie mam. A fakt że Ty robisz odwrotnie to Twoja prywatna sprawa, możesz i DOT4 nalać do skrzyni i opisać lub nie Swoje doświadczenia. Ale jeśli ktoś pyta jaki olej lać do skrzyni w kappie należy odpowiadać zgodnie z prawdą że 75W syntetyk i już. Dla mnie temat nie wart drążenia. Zresztą tego typu eksperymenty wykreowały obraz włoskich samochodów w Polsce , bo częste stwierdzenie "od poloneza podejdzie" jest tu bardzo bliskie... , a potem zwala się wszystko na biedne auto i jego konstruktorów.

_________________
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl


Ostatnio zmieniony 24 wrz 2008, 20:44 przez maciek_czer, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostDodany: 24 wrz 2008, 20:23 
"maciek_czer" pisze:
HERBINEK jak napisałem możesz lać i wodę do skrzyni bo mnie nic to nie obchodzi, opisałem SWOJ stosunek do tego typu eksperymentów i tyle! W przypadku kappy do skrzyni jest 75W synt. i tyle a do automatu dextron i już. Jestem poprostu zwolennikiem rozwiązań normalnych. Miałem już w swoim życiu trochę aut, naprawiam miesięcznie setki różnych i nie odczuwam potrzeby ulepszania i poprawiania konstruktorów. Wychodzę z założenia (bardzo prostego) co zalecają to leję i problemów przy tym nie mam. A fakt że Ty robisz odwrotnie to Twoja prywatna sprawa, możesz i DOT4 nalać do skrzyni i opisać lub nie Swoje doświadczenia. Ale jeśli ktoś pyta jaki olej lać do skrzyni w kappie należy odpowiadać zgodnie z prawdą że 75W syntetyk i już. Dla mnie temat nie wart drążenia.
Od 1985r zajmuje się motoryzacją i to nie od przypadku do przypadku tylko codziennie i jedyne słuszne zdanie jest takie producenci produkują coś po długim przemyśleniu i jakiś badaniach a kierowcy robią na dwa uda, uda nie uda się.


Na górę
   
PostDodany: 24 wrz 2008, 21:35 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 maja 2008, 0:00
Posty: 201
Lokalizacja: Warszawa
Dziękuje za zainteresowanie tematem. Dyskusja stała sie gorąca 8O ale dla mnie bardzo pouczająca. Myślę że dobrze jest poznac opinię ludzi bardziej doświadczonych na pewne tematy o których niewiele się wie. Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam wszystkich. 8)

_________________
Pozdrawiam Zbyszek
Srebrna Włócznia K 2,4 JTD


Na górę
PostDodany: 24 wrz 2008, 21:41 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2008, 0:00
Posty: 133
Lokalizacja: Górki Wielkie
"rak" pisze:
Dziękuje za zainteresowanie tematem. Dyskusja stała sie gorąca 8O ale dla mnie bardzo pouczająca. Myślę że dobrze jest poznac opinię ludzi bardziej doświadczonych na pewne tematy o których niewiele się wie. Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam wszystkich. 8)
Najlepszy choć nie tani był by Castrol TaFX 75W90 - zobaczysz w zimie roznice w porownianiu do innych olieji seri 75W

w delcie 2.0 16V ten olej calkowicie zmienia charakterystyke skrzyni

25zł / 0,5 L

2L


Na górę
PostDodany: 25 wrz 2008, 15:13 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Posty: 1998
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Kup sobie Valvoline DuraBlend - pelecono mi go równiez na forum i jestem zadowolony. Po dłuższym postoju nie musze już walczyc z lewarkiem : yesyes :


Na górę
PostDodany: 27 wrz 2008, 14:54 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Posty: 183
Lokalizacja: Warszawa
"HERBINEK" pisze:
A ja i wielu innych woli Dextrona. Więc wspominanie czasów poprzedniego ustroju nic tu nie da.
Ale mam zabawę. Jako żywo przypomina pojawiające sie od czasu do czasu opinie rźżnych oszołomów w Klubie Cytrynki o laniu oleju od hydrauliki siłowej do układów hydraulicznych Citroena zamiast zalecanego tam LHMu... Bo szybciej sie podnosi.... Bo są mniejsze przecieki etc... I tak bedę stosował. Bo w koparkach działa. Bo LHM "za rzadki, taka woda", a tamtem olej "gęsty, dobrze smaruje"

NO i co z tego, ze jeździ? Co z tego, ze jeździ nawet 10-20-30 tys. km? Ma jeździć 300-500-700 tys km bez zuzycia. Opinie domorosłych i zadufanów w sobie forumowych "miszczów" bez śladu wiedzy, zachwyconych, że ogóle jeździ są tyle zabawne co smutne - rozpowszechniane szkodzą innym.

Oleje przekładniowe do skrzyń manualnych bardzo różnią się w składzie bazy i zestawu dodatków uszlachetniających od olejów do ASB i nie można ich stosować zamiennie bez szkody dla trwałości obciążonych elementów.

Można z powodzeniem nalać oleju jadalnego do skrzyni - przejeździ z pewnością wiele tysiecy kilometrów, które ulegną (początkowo niezauważalnie) potwornemu zużyciu.

Niech Herbinek naleje sobie oleju do głowy. Może być Dexron.

_________________
Jurek Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v Sable d'Ete '97 > 530 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo) Blu Apollo '99 > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP '10 Noir Onyx > 257 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 224 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive Rouge Profond (2009) >143 000m km


Na górę
PostDodany: 27 wrz 2008, 14:58 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Posty: 183
Lokalizacja: Warszawa
"awizo" pisze:
Najlepszy choć nie tani był by Castrol TaFX 75W90 - zobaczysz w zimie roznice w porownianiu do innych olieji seri 75W
Do Kappy producent zaleca syntetyczny 75W-80. W przypadku olejów przekładniowych klasa lepkości ma spory wpływ na trwałość elementów.

_________________
Jurek Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v Sable d'Ete '97 > 530 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo) Blu Apollo '99 > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP '10 Noir Onyx > 257 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 224 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive Rouge Profond (2009) >143 000m km


Na górę
PostDodany: 27 wrz 2008, 15:39 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2008, 0:00
Posty: 133
Lokalizacja: Górki Wielkie
"jc406" pisze:
"awizo" pisze:
Najlepszy choć nie tani był by Castrol TaFX 75W90 - zobaczysz w zimie roznice w porownianiu do innych olieji seri 75W
Do Kappy producent zaleca syntetyczny 75W-80. W przypadku olejów przekładniowych klasa lepkości ma spory wpływ na trwałość elementów.
Teorie książkową już poznaliśmy , prosze napisać jak jest współczynnik zuzywalności cześci pomiedzy W80 a W90 ??


Na górę
PostDodany: 27 wrz 2008, 16:37 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Posty: 183
Lokalizacja: Warszawa
"awizo" pisze:
[Teorie książkową już poznaliśmy , prosze napisać jak jest współczynnik zuzywalności cześci pomiedzy W80 a W90 ??
: yesyes :

_________________
Jurek Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v Sable d'Ete '97 > 530 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo) Blu Apollo '99 > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP '10 Noir Onyx > 257 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 224 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive Rouge Profond (2009) >143 000m km


Na górę
PostDodany: 27 wrz 2008, 21:14 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Posty: 183
Lokalizacja: Warszawa
"jc406" pisze:
Do Kappy producent zaleca syntetyczny 75W-80. W przypadku olejów przekładniowych klasa lepkości ma spory wpływ na trwałość elementów.
Hi, właśnie sprawdziłem we włoskiej instrukcji do Kappy - zalecana jest Tutela ZC75 Synth (czyli 75W80) lub inny syntetyczny olej klasy API GL5/MIL-L-2105D 75W90 (sic!).
Błąd albo ganz egal.

_________________
Jurek Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v Sable d'Ete '97 > 530 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo) Blu Apollo '99 > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP '10 Noir Onyx > 257 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 224 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive Rouge Profond (2009) >143 000m km


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl