Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 26 kwie 2019, 6:08

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 09 lut 2019, 22:03 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 01 kwie 2009, 21:50
Posty: 391
Imię: Marcin
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Takie pytanie do Forumowiczów którzy jeżdżą/jeździli tym autkiem

Od jaki obrotów powinno się czuć wyraźne przyspieszenie ?
U mnie , powiedzmy na 3-ce , dzieje się coś dopiero od około 4000 obr, tak ma być ?

_________________
Marcin

Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "LKP2019".

e-mail : sklep@autosklep24.pl
tel : 792 465-368 , 42 688-01-49


Na górę
PostDodany: 09 lut 2019, 22:21 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1891
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Zdrowe 20vt idzie od 2500obr. Konkretnego kopa ma od 2600-2700obr od tego momentu jest pełny boost. Przy około 3000 jest over boost czyli peek doładowania który wynosi 1.2 bara potem opada do do około 1.05_1.1 bara i trzyma do 5.500obr, przy 4600obr jest zmiana faz rozrządu. powyżej 5500obr boost leci mocno w dół tak przy 6.700-7000 obr jest 0.5bara. Turbo nie wyrabia i się przytyka n wysokich obrotach. Na pierwszych dwóch biega h fabryczny soft ma limitery doładowania. Na drugim biegu nie dmuchnięcie więcej jak 0.8 bara. Na pierwszym maks 0.5 bara. Ogólnie od 2600 zaczyna się konkretną jazda, przy 4600 jest zmiana faz i czuć dodatkowego kopa i silnik idzie do odcinki bardzo szybko. A który rok auta? Bo od roku 99 fabryczny soft to nieporozumienie. Muli jak diabli. Najlepsze softy to pierwsze dwa wypusty 98r. Czuć że ma 220KM. A te od 99r to tak jakoś mdło jedzie.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Ostatnio zmieniony 09 lut 2019, 22:22 przez kond243, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostDodany: 09 lut 2019, 22:22 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Posty: 3730
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby
Sie tak zapytam......od kiedy masz tą zabawkę Marcinie🤔

_________________
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.


Na górę
PostDodany: 09 lut 2019, 22:25 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 01 kwie 2009, 21:50
Posty: 391
Imię: Marcin
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Ja mam 98 rok
Turbo po regeneracji już dawno, po 100000 km temu
podobno tam jest jakiś zaworek w turbinie który potrafi pęknąć ?

_________________
Marcin

Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "LKP2019".

e-mail : sklep@autosklep24.pl
tel : 792 465-368 , 42 688-01-49


Na górę
PostDodany: 09 lut 2019, 22:36 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 11030
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
W turbinie? Mógł west gate zaciąć się i zostać w pozycji otwartej, ale nie sądzę. Raczej masz uwalony zawór sterujący turbiną i cały czas idzie ciśnienie na WG a wtedy ładuje tylko 0,5. Zdejmij wężyk ciśnienia z gruszki WG i zobacz jak idzie.

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119

Obrazek


Na górę
PostDodany: 09 lut 2019, 22:57 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 01 kwie 2009, 21:50
Posty: 391
Imię: Marcin
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Ok, jutro zbadam temat :)

_________________
Marcin

Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "LKP2019".

e-mail : sklep@autosklep24.pl
tel : 792 465-368 , 42 688-01-49


Na górę
PostDodany: 10 lut 2019, 3:33 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1891
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Jak zaworek padnięty to ładuje 0.7-0.8 bara. Na tyle jest acutator ustawiony. Jeśli zawór oryginalny to łatwiej zdjąć go jest przy zaworze. Jest przymocowany do górnej śruby mocującej chłodnicę. Pod górnym wężem chłodzenia. A wąż od WG na zaworze od dołu kolor na zaworze niebieski tzn niebieska kropka. Czerwona to muszla turbo.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
PostDodany: 10 lut 2019, 13:47 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 11030
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
kond243 pisze:
10 lut 2019, 3:33
Jak zaworek padnięty to ładuje 0.7-0.8 bara.
Tak? Podłącz na krótko i nagraj filmik ze wskaźnika doładowania proszę.

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119

Obrazek


Na górę
PostDodany: 10 lut 2019, 14:31 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1891
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Podłączałem ze wskaźnikiem zarówno w Kappie jak i w Thesis. Turbo jest kompletne z kappy. I dziwnym zbiegiem okoliczności ładuje 0.7-0.8. Nawet Merror pisał że actuator jest miękki i zaczyna się uchylać przy 0.6. A ładuje 0.7-08. dziś nie ale nagram ten filmik przy połączeniu na krótko. Śp Wołek też pisał tak samo że nie załaduje na krótko więcej jak 0.8bara.Aby na pewno masz odpowiedni actuator??? Seryjny w Thesis jest miększy bo na seryjnej sprężarce idzie maks 0.5-0.6. A i nie muszę łączyć na krótko wystarczy że zdejmę wtyczkę z zaworka. I jest układ otwarty na krótko.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
PostDodany: 10 lut 2019, 14:40 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 11030
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
No właśnie, na miękkiej seryjnej będzie ładował mniej a na twardej (stawia większy opór) więcej. Jednocześnie można przyjąć 0,5-0,6 jako jedno a 0,7 -0,8 jako drugie - ciężko dopatrzeć się 0,1 w czasie jazdy :)
Nie mniej bez znaczenia dla Marcina 0,5 czy 0,7 jeśli ma uwalony zawór to mocy nie będzie.

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119

Obrazek


Na górę
PostDodany: 10 lut 2019, 14:46 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1891
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Thesis ma sprężarkę z Kappy. Hybrydę
tb2810. I actuator również z Kappy. W Kappie taki sam zestaw. Obie ładują po zdjęciu wtyczki nie więcej 0.7-0.8 przy bucie. Actuator ma pełne otwarcie na 0.7bara nawet test z reduktorem ciśnienia go tak uchyla. Bo zamawiałem z aliexpres jeden nowy bo umarł mi w Kappie. Testy na drugim takim samym wykazały 0.7 otwarcie. Będzie coś tam dmuchać ale brak tych 0.5 bara bardzo się odczuwa. Mocy brak i radości też nie ma. Miałem przypadek że wtyczka miała plusa uwalonego. Sterowanie z ECU było ale niestety nie działa bez '+'. Drugi przypadek zaśniedziały styki na zaworze tylko wtedy był by chcek. I komunikat na info center.Trzeba szukać. Musi pompować i dawać radość.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
PostDodany: 11 lut 2019, 13:06 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 01 kwie 2009, 21:50
Posty: 391
Imię: Marcin
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi

Zdaje się że samochód potrzebuje trochę pojeździć a ja muszę go wyczuć i poobserwować
z każdym kilometrem jest lepiej, tylko zastanawiam się czy wskaźnik poziomu paliwa jest dobry , jakoś tak szybo schodzi :)))))

Ten zawór
https://www.autosklep24.pl/pl/p/Elektro ... -TUR/14525
u mnie wygląda kiepsko, leży gdzieś na dole koło turbiny, myślę ze wymiany zacznę od niego, plus dorzucę nowe przewody podciśnieniowe

_________________
Marcin

Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "LKP2019".

e-mail : sklep@autosklep24.pl
tel : 792 465-368 , 42 688-01-49


Na górę
PostDodany: 11 lut 2019, 14:04 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Posty: 1016
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków
viewtopic.php?t=51107

_________________
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO


Na górę
PostDodany: 11 lut 2019, 14:45 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1891
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Weź ten od sprintera jest tańszy i sztyszy w działaniu. On może leżeć obok turbiny, zrób mu odpowiednie mocowanie. Wymień węże, będzie szybciej reagował. I nie będzie pływania doładowania. Fabrycznie jest u góry pod górnym wężem chłodzenia.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
PostDodany: 11 lut 2019, 15:44 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 01 kwie 2009, 21:50
Posty: 391
Imię: Marcin
Lokalizacja: ŁÓDŹ
kond243 pisze:
11 lut 2019, 14:45
Weź ten od sprintera jest tańszy i sztyszy w działaniu. On może leżeć obok turbiny, zrób mu odpowiednie mocowanie. Wymień węże, będzie szybciej reagował. I nie będzie pływania doładowania. Fabrycznie jest u góry pod górnym wężem chłodzenia.
A ten od Sprintera jaki ma numer ? wtyczkę trzeb adoptować ?
Tam jest jeszcze taki zawór
https://www.autosklep24.pl/pl/p/Zawor-t ... 2066/27908
czy on nie powinien jakoś "gwizdać" ? :))))

_________________
Marcin

Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "LKP2019".

e-mail : sklep@autosklep24.pl
tel : 792 465-368 , 42 688-01-49


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl