Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 01 cze 2018, 10:55
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana
Witam,
spotkało mnie przykre doświadczenie uszkodzenia panewki lub panewek w silniku 3.0 V6 24v Busso z Kappy z 1998 roku. Wiem, że silnik jest wytrzymały i trzeba by jeździć bez oleju, aby tak się stało, ale usterki czekające na naprawę i chęć jazdy szybciej niż standardowo zrobiły swoje. Podejrzewam, że przez wyciek oleju nawet z olejem na bagnecie nie było smarowania - brak odpowiedniego ciśnienia - lub też sama pompa zaniemogła (aczkolwiek kontrolka od oleju się nie świeciła), mniejsza o to. Fakt jest taki, że panewka do wymiany. Z tego co zdążyłem się dowiedzieć to w tym silniku nie ma możliwości szlifowania wału, więc czeka mnie zakup nowego lub używanego w dobrym stanie. Tutaj chciałbym zadać pytanie w jakich samochodach był montowany ten sam silnik? Oczywiście zasięgnąłem już informacji i wiem, że Alfa 166, Alfa Spider, GTV, 164, Lancia Thesis miały te silniki i jest szansa, że przypasują, ale potrzebuję potwierdzenia ludzi, którzy w tym siedzą. W różnych autach silniki mają różną moc, czy to ma jakieś znaczenie? Czy silnik jest swapowalny pomiędzy tymi autami? Pytam gdyż wymiana silnika to też opcja i silnik z osprzętem za 2000 zł jakby miał działać przez lata to nie jest duży wydatek, zważywszy na to, że Kappe chcę trzymać długo, a naprawa tylnego kolektora (nawiasem mówiąc) i tak wymaga wyjęcia silnika, więc można wszystko zrobić za jedną robotą.
Starałem się to składnie poukładać, nie wiem czy mi się udało. Krótkie podsumowanie pytań dla leniwych:
1. Czy wał korbowy w samochodach z silnikiem 3.0 V6 24v Busso o różnej mocy posiada jakieś różnice, czy to ten sam wał?
2. Czy silniki 3.0 V6 24v Busso w różnych wersjach mocowych to dokładnie te same silniki i są plug & play w autach w których są montowane mimo różnic mocy?
spotkało mnie przykre doświadczenie uszkodzenia panewki lub panewek w silniku 3.0 V6 24v Busso z Kappy z 1998 roku. Wiem, że silnik jest wytrzymały i trzeba by jeździć bez oleju, aby tak się stało, ale usterki czekające na naprawę i chęć jazdy szybciej niż standardowo zrobiły swoje. Podejrzewam, że przez wyciek oleju nawet z olejem na bagnecie nie było smarowania - brak odpowiedniego ciśnienia - lub też sama pompa zaniemogła (aczkolwiek kontrolka od oleju się nie świeciła), mniejsza o to. Fakt jest taki, że panewka do wymiany. Z tego co zdążyłem się dowiedzieć to w tym silniku nie ma możliwości szlifowania wału, więc czeka mnie zakup nowego lub używanego w dobrym stanie. Tutaj chciałbym zadać pytanie w jakich samochodach był montowany ten sam silnik? Oczywiście zasięgnąłem już informacji i wiem, że Alfa 166, Alfa Spider, GTV, 164, Lancia Thesis miały te silniki i jest szansa, że przypasują, ale potrzebuję potwierdzenia ludzi, którzy w tym siedzą. W różnych autach silniki mają różną moc, czy to ma jakieś znaczenie? Czy silnik jest swapowalny pomiędzy tymi autami? Pytam gdyż wymiana silnika to też opcja i silnik z osprzętem za 2000 zł jakby miał działać przez lata to nie jest duży wydatek, zważywszy na to, że Kappe chcę trzymać długo, a naprawa tylnego kolektora (nawiasem mówiąc) i tak wymaga wyjęcia silnika, więc można wszystko zrobić za jedną robotą.
Starałem się to składnie poukładać, nie wiem czy mi się udało. Krótkie podsumowanie pytań dla leniwych:
1. Czy wał korbowy w samochodach z silnikiem 3.0 V6 24v Busso o różnej mocy posiada jakieś różnice, czy to ten sam wał?
2. Czy silniki 3.0 V6 24v Busso w różnych wersjach mocowych to dokładnie te same silniki i są plug & play w autach w których są montowane mimo różnic mocy?
Re: Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana
Klubowicz Maniak ma taki silnik z kapusty na sprzedaż i cena jest niższa sporo niż 2000zł, wystawiony nawet na popularnym serwisie aukcyjnym.
Napisz również skąd jesteś, będzie łatwiej pomóc
Napisz również skąd jesteś, będzie łatwiej pomóc
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 01 cze 2018, 10:55
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana
Znalazłem i ten silnik. Nie wiedziałem, że jest od klubowicza, postaram się z nim skontaktować.
Co do lokalizacji to jestem ze Starogardu Gdańskiego.
Co do lokalizacji to jestem ze Starogardu Gdańskiego.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 01 cze 2018, 10:55
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana
Witam ponownie,
jestem na etapie poszukiwania pełnego zestawu uszczelek do silnika, góra i dół. Na chwilę obecną na naszym rodzimym rynku są uszczelki pod Alfę 166 3.0 V6. Pytanie, czy na pewno uszczelki z Alfy 166 3.0 V6 będą pasować do Kappy 3.0 V6? Znalazłem również zestawy uszczelek na ebayu i zestaw pod Kappę różni się od zestawu pod Alfę 166. Czy Kappa posiadała dwie wersje silnika 3.0 V6, czy od początku produkcji jest tylko jedna?
jestem na etapie poszukiwania pełnego zestawu uszczelek do silnika, góra i dół. Na chwilę obecną na naszym rodzimym rynku są uszczelki pod Alfę 166 3.0 V6. Pytanie, czy na pewno uszczelki z Alfy 166 3.0 V6 będą pasować do Kappy 3.0 V6? Znalazłem również zestawy uszczelek na ebayu i zestaw pod Kappę różni się od zestawu pod Alfę 166. Czy Kappa posiadała dwie wersje silnika 3.0 V6, czy od początku produkcji jest tylko jedna?
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana
166 i K (po lifcie, tzn polowa 96r i 97r w górę) to jest to samo. Kappa przed liftem ma trochę inaczej osprzęt zamontowany, inna pompa oleju, inny napinacz rozrządu (hydraulik)....i pewno jeszcze więcejJstEvl pisze: ↑11 sie 2018, 14:06 Witam ponownie,
jestem na etapie poszukiwania pełnego zestawu uszczelek do silnika, góra i dół. Na chwilę obecną na naszym rodzimym rynku są uszczelki pod Alfę 166 3.0 V6. Pytanie, czy na pewno uszczelki z Alfy 166 3.0 V6 będą pasować do Kappy 3.0 V6? Znalazłem również zestawy uszczelek na ebayu i zestaw pod Kappę różni się od zestawu pod Alfę 166. Czy Kappa posiadała dwie wersje silnika 3.0 V6, czy od początku produkcji jest tylko jedna?
Zatem u Ciebie powinny pasić te ze 166
Pzdr.Maniak
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 01 cze 2018, 10:55
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana
Właśnie się okazało, że w mojej Kappie siedzi silnik z rozrządem na 185 zębów, czyli zdaje się ten przed liftem. W zasadzie Eper po VIN pokazuje też rozrząd na 185 zębów tylko dopiero teraz to zauważyłem. Weryfikuje sobie po numerach Eper i zdjęciach dostępnych w internecie, czy uszczelki, które już dotarły będą pasować i wygląda na to że będą, ale dowiem się dopiero kiedy mechanik je przyrówna.
Pytanie, czy są jakieś uniemożliwiające montaż osprzętu różnice pomiędzy silnikami przed i po lifcie? Inny wał korbowy, panewki, czujnik ciśnienia oleju, czy to wszystko to samo?
Pytanie, czy są jakieś uniemożliwiające montaż osprzętu różnice pomiędzy silnikami przed i po lifcie? Inny wał korbowy, panewki, czujnik ciśnienia oleju, czy to wszystko to samo?
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana
Z któraj strony masz termostat? Alternator z przodu czy z tyłu silnika? Daj jakieś fotki
Pzdr.Maniak
Pzdr.Maniak
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana
Te silniki różnią się praktycznie wszystkim.JstEvl pisze: ↑24 sie 2018, 23:39 Właśnie się okazało, że w mojej Kappie siedzi silnik z rozrządem na 185 zębów, czyli zdaje się ten przed liftem. W zasadzie Eper po VIN pokazuje też rozrząd na 185 zębów tylko dopiero teraz to zauważyłem. Weryfikuje sobie po numerach Eper i zdjęciach dostępnych w internecie, czy uszczelki, które już dotarły będą pasować i wygląda na to że będą, ale dowiem się dopiero kiedy mechanik je przyrówna.
Pytanie, czy są jakieś uniemożliwiające montaż osprzętu różnice pomiędzy silnikami przed i po lifcie? Inny wał korbowy, panewki, czujnik ciśnienia oleju, czy to wszystko to samo?
Od pierdół , do innych głowic.
Przedliftowych też były dwa rodzaje. Czyli jak szukasz przedlifta to do Maniaka - jak polifta to mam sporo gratów do tych silników.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana
I tu jest problem bo kolega sam nie wie co ma. Po to też zapytałem o szczegóły i poprosiłem o foto.Wilkin pisze: ↑25 sie 2018, 13:32Te silniki różnią się praktycznie wszystkim.JstEvl pisze: ↑24 sie 2018, 23:39 Właśnie się okazało, że w mojej Kappie siedzi silnik z rozrządem na 185 zębów, czyli zdaje się ten przed liftem. W zasadzie Eper po VIN pokazuje też rozrząd na 185 zębów tylko dopiero teraz to zauważyłem. Weryfikuje sobie po numerach Eper i zdjęciach dostępnych w internecie, czy uszczelki, które już dotarły będą pasować i wygląda na to że będą, ale dowiem się dopiero kiedy mechanik je przyrówna.
Pytanie, czy są jakieś uniemożliwiające montaż osprzętu różnice pomiędzy silnikami przed i po lifcie? Inny wał korbowy, panewki, czujnik ciśnienia oleju, czy to wszystko to samo?
Od pierdół , do innych głowic.
Przedliftowych też były dwa rodzaje. Czyli jak szukasz przedlifta to do Maniaka - jak polifta to mam sporo gratów do tych silników.
Mam jednostki do 99r zatem przed jak i po zmianowe
Pzdr.Maniak
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 01 cze 2018, 10:55
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana
Termostat jest po prawej stronie silnika patrząc od czoła, czyli po stronie kierowcy. Zrobiłem sobie zdjęcie umiejscowienia termostatu jak i rolek, i napinacza rozrządu, ale to wszystko. Silnik jest wyjęty i już prawie całkowicie rozmontowany. Zdjęcia komory silnika posiadam jak jeszcze był u poprzedniego właściciela.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana
Masz przedlifta - tego najbardziej rozpowszechnionego. Mniej więcej 96-98 r.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana
No i wszystko jasne. Właśnie to jest motor po zmianowy o którym już na początku wspominałem, a Młody Ci fotki puszczał.
Pzdr.Maniak
Pzdr.Maniak
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 01 cze 2018, 10:55
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana
Mam nadzieję, że obie powyższe odpowiedzi wskazują na ten sam silnik.
Ogólnie zamieszanie powstało, bo mechanik na wydruku miał inny rozrząd powiązany z moim VIN, a inny był pod maską. Może silnik był już kiedyś wymieniany? Nie wiem, nie ma co wnikać. Ważne, że części będą pasować - już się bałem, że muszę innego wału szukać.
Ogólnie zamieszanie powstało, bo mechanik na wydruku miał inny rozrząd powiązany z moim VIN, a inny był pod maską. Może silnik był już kiedyś wymieniany? Nie wiem, nie ma co wnikać. Ważne, że części będą pasować - już się bałem, że muszę innego wału szukać.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 01 cze 2018, 10:55
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana
Panowie, wiecie może gdzie szukać chłodnicy oleju o numerze 46469978? Wygląda to tak jak na tym zdjęciu -> https://shop.kuehler-rath.de/images/pro ... 9709_0.jpg
Ogólnie są dwie chłodnice tego typu, jedna gdzie przewody mocuje się nakrętką na klucz, a druga ma mocowane na śrubkę i właśnie tej drugiej potrzebuje i jakoś nie mogę znaleźć. Ogólnie mam kupione tą, gdzie mocowanie jest na nakrętkę i może uda się to jakoś przerobić, ale jakbym znalazł pasującą to byłoby lepiej. Ktoś może widział? Ktoś może dysponuje?
Ogólnie są dwie chłodnice tego typu, jedna gdzie przewody mocuje się nakrętką na klucz, a druga ma mocowane na śrubkę i właśnie tej drugiej potrzebuje i jakoś nie mogę znaleźć. Ogólnie mam kupione tą, gdzie mocowanie jest na nakrętkę i może uda się to jakoś przerobić, ale jakbym znalazł pasującą to byłoby lepiej. Ktoś może widział? Ktoś może dysponuje?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 01 cze 2018, 10:55
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana
Mechanicy ogarnęli temat. Kryzys z chłodnicą zażegnany.