Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 18 gru 2017, 19:29

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 10 sie 2017, 10:50 
Offline
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Posty: 522
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin
Witajcie.
Nie wiem jak jest w dieslach, ale dla benzyny manual do Kappy określa moment dokrecania śrub M6 docisku sprzęgła na 0.9daNm czyli niecałe 9Nm. ?
Koło zamachowe to 160daNm więc jakieś 157Nm.
W rzeczywistości zalecany z manuala moment do docisku jest na tyle niski że śruba niemalże odkręca się w palcach. Osobiście stosowałem moment między 15-20Nm własnie z obawy że coś mi się poluzuje.
Valeo sugeruje żeby dokręcać większość ze swoich docisków na ~22Nm.
Czy spotkał się ktoś z podobnym zakłopotaniem ?
Pozdrawiam

_________________
Lancia k Coupe 20VT 99'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08'

[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'


Na górę
Post: 10 sie 2017, 21:12 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Posty: 153
Lokalizacja: RJS/WGR
sądzę, że mało kto robi inne prace niż korbowody kluczem dynamometrycznym...
takie tematy to na opór zazwyczaj...


Na górę
Post: 10 sie 2017, 22:08 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 07:51
Posty: 2978
Lokalizacja: Łódź
Gdzieś musiałeś źle spojrzeć, bo wartości rzędu 8-9Nm to są do różnych pokryw i osłon (albo np. cewek). Ja obstawiam to co jest najczęściej, czyli 22-25Nm, najważniejsze żeby wszystkie dokręcić tak samo.

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
Post: 12 sie 2017, 10:34 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 00:00
Posty: 2609
Lokalizacja: powiat Bełchatów
25Nm dla M6 to chyba urwiesz każdą, no może oprócz tych klasy 12.9 może jeszcze 10.9. W dieslach na szczęście są M8

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
Post: 12 sie 2017, 11:47 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 07:51
Posty: 2978
Lokalizacja: Łódź
Momenty zalecane są dość dalekie od rwania śruby, ale nawet jak ktoś ma obawy (bo przecież nie tylko nieznanej klasy śrubę można urwać, gwint wewnętrzny w kole boli bardziej) - niech sobie będzie nawet 17Nm, byle było równo. Osobiście jednak wątpię by ktoś używał plastelinowych śrub do takich zadań. ;)
9Nm zalecane do wielu pokryw i osłon na pewno jest za niskie.

A do śrub m8 zaleca się często 30Nm, czasem więcej.

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]