Kappa Coupe 2.0T 16V - problem z silnikiem

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Kappa Coupe 2.0T 16V - problem z silnikiem

Post autor: szerszen » 02 cze 2010, 7:14

Odpala i przyspiesza pięknie, do momentu, aż nie zgaszę silnika. Mogę jechać godzinę, dwie, trzy i jest OK. Wystarczy na chwilę stanąć i zgasić - efekt jest taki, że wypada jeden (chyba) gar i pojawia się błąd sterowania silnikiem (infocenter) - spadek mocy, skaczące obroty i szarpanie spowodowane nierówną pracą silnika. Po "odpoczynku" 2-3h jest już OK. Czasem też ten sam efekt pojawia się przy jeździe w permanentnym korku.
Nie podłączałem jeszcze kompa, ale wydaje mi się, że to dość charakterystyczne objawy i dla fachowca łatwe do rozszyfrowania. Co to może być?

Świece, przewody, cewka, rozrząd wymienione. Wszystko nowe i markowe.

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Kappa Coupe 2.0T 16V - problem z silnikiem.

Post autor: szerszen » 07 cze 2010, 21:07

Komp podłączony, Alfadiag ją łyknął i wyszło:

Bosch M2.10.3 No Immobiliser

00E4
Failed Component Code: Injector 4
Error Code Status: Error effects CARB (lamp on)
Error Code Status: Error memorised after period of time
Error Code Status: Error Present
Error Code Status: Intermittant Error
Error Type: Short Circuit Gnd
Engine Speed: 1160 rpm
Engine Temp: 81.7 ?C
Error Count: 127


000A
Failed Component Code: ? Sensor Integration FR
Error Code Status: Error not effecting CARB (lamp off)
Error Code Status: Error memorised after period of time
Error Code Status: Error Not Present
Error Code Status: Intermittant Error
Error Type: FR Above Max Limit
Engine Speed: 800 rpm
Engine Load: 1.6 ms
Error Count: 4


008A


0005
Failed Component Code: RPM Sensor
Error Code Status: Error effects CARB (lamp on)
Error Code Status: Error memorised after period of time
Error Code Status: Error Present
Error Code Status: Error not intermittant
Engine Load: 11.8 ms
Engine Temp: 116.9 ?C
Error Count: 64


Kasowanie, ponowne odpalenie (silnik był ciepły od poprzedniego odpału) i wyszło znowu 00E4 i 000A.
Rozumiem, że wtryskiwacz na 4 garze? Bo ten drugi, to chyba błąd wtórny?
Dobrze myślę?

lybra1,9
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 213
Rejestracja: 30 maja 2010, 18:14
Lokalizacja: wojciechów

Re: Kappa Coupe 2.0T 16V - problem z silnikiem.

Post autor: lybra1,9 » 07 cze 2010, 23:00

Błąd 000A jest "błędem wtórnym"-tu ma Pan rację.Na skutek złej pracy wtrysku,integrator lambda nie może wyrównać czasu wtrysku,czwartego cylindra z powodu?I tu jest wskazanie na zwarcie zasilania do masy.Tylko zastanawia mnie dlaczego nie wszystkich wtrysków?No i ten błąd przepełnienia pamięci sterownika silnika?
Proszę sprawdzić zasilanie wtrysków,obejrzeć instalacje pod względem sparciałej izolacji i zwarcia do masy.Również zasilanie sterownika silnika,masa,stały plus i plus po zapłonie-czy przypadkiem nie klęka?

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Kappa Coupe 2.0T 16V - problem z silnikiem.

Post autor: szerszen » 08 cze 2010, 6:32

Ło, sporo tego :/ Dzięki za sugestie!
No, a ta temperatura? Ta zdecydowanie ma związek z całą zwałką.

Może na początek podmienić miejscami wtryskiwacze, żeby wyeliminować ten element?

lybra1,9
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 213
Rejestracja: 30 maja 2010, 18:14
Lokalizacja: wojciechów

Re: Kappa Coupe 2.0T 16V - problem z silnikiem.

Post autor: lybra1,9 » 09 cze 2010, 6:59

szerszen pisze:Ło, sporo tego :/ Dzięki za sugestie!
No, a ta temperatura? Ta zdecydowanie ma związek z całą zwałką.

Może na początek podmienić miejscami wtryskiwacze, żeby wyeliminować ten element?


A nie prościej zmierzyć oporność wtryskiwaczy i przy okazji obejrzeć instalację?
Nie chcę być nachalany,ale ja zacząłbym od tego.

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Kappa Coupe 2.0T 16V - problem z silnikiem.

Post autor: szerszen » 09 cze 2010, 9:47

:-)
no mechanikiem nie jestem, dlatego słucham bardziej doświadczonych Kolegów.
Jaka powinna być oporność wtryskiwaczy, pomiar pomiędzy którymi punktami?

lybra1,9
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 213
Rejestracja: 30 maja 2010, 18:14
Lokalizacja: wojciechów

Re: Kappa Coupe 2.0T 16V - problem z silnikiem.

Post autor: lybra1,9 » 10 cze 2010, 22:49

Proszęzapytać kol.argenta67 to jest spec w tej materiii ;ub kupić serwisówk kappy.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5138
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa Coupe 2.0T 16V - problem z silnikiem.

Post autor: Bichoń » 28 lut 2013, 11:33

Jak się skończyła ta historia? U mnie objawy są bardzo podobne, aż dziw, że nie trafiłem wcześniej na ten temat...
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Kappa Coupe 2.0T 16V - problem z silnikiem.

Post autor: szerszen » 28 lut 2013, 13:05

Podmieniałem miejscami wtryskiwacze i sprawdzałem Alfadiagiem parametry, aż go namierzyłem i wymieniłem.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5138
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa Coupe 2.0T 16V - problem z silnikiem.

Post autor: Bichoń » 28 lut 2013, 13:12

Czyli jednak padnięty wtryskiwacz... Widzę więc, że mnie też czeka wymiana, mam nawet uzasadnione podejrzenia że to na 4. cylindrze. Czyli chyba zaplanowane testy instalacji gazowej można sobie odpuścić.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”