Kappa - Alternator - Wymiana łożysk
- tomas
- Forumowicz/ka
- Posty: 163
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 0:00
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Mielec - podkarpacie
- Kontakt:
Kappa - Alternator - Wymiana łożysk
Witam kolegów
Przechodził ktoś autopsję alternatora.
Macie dane jakiego typ łożyska tam podchodzą?
Dużo zachodu jest z jego wygrzebaniem?, bo dostęp wygląda nieciekawie.
Kappa 97r 2.0 20V
Pozdrawiam
Przechodził ktoś autopsję alternatora.
Macie dane jakiego typ łożyska tam podchodzą?
Dużo zachodu jest z jego wygrzebaniem?, bo dostęp wygląda nieciekawie.
Kappa 97r 2.0 20V
Pozdrawiam
- marboy
- Forumowicz/ka
- Posty: 664
- Rejestracja: 20 gru 2009, 10:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: częstochowa
Odp: Kappa - Alternator - Wymiana łożysk
musisz zdjąć koło i nadkole potem już z górki 

lancia kappa 2.4 lx blue apollo
lancia thesis 2.0 t grigio botticelli
lancia thesis 2.0 t grigio botticelli
Odp: Kappa - Alternator - Wymiana łożysk
dużo roboty nie ma krótki opis.
1. zdjąć nadkola
2. trzeba zluzować pasek klinowy
3. odkręcamy 2 śruby trzymające alternator. jedna z śrub z tego co pamiętam jest z jednej strony dokręcona nakrętką wiec podczas odkręcania alternatora może się zdarzyć że śruba może się kręcić
4. odkręcamy 2 przewody od alternatora od tyłu chyba nakrętki na klucz 13' i 8'
5. wyjmujemy alternator
6. rozbieramy alternator na części pierwsze i wymieniamy co uważamy za potrzebne
7. rozmiary łożysk sprawdzę jutro i podam ale z tego co pamiętam to koszt łożysk jak ja kupowałem to 45zł za oba jedno większe drugie mniejsze
1. zdjąć nadkola
2. trzeba zluzować pasek klinowy
3. odkręcamy 2 śruby trzymające alternator. jedna z śrub z tego co pamiętam jest z jednej strony dokręcona nakrętką wiec podczas odkręcania alternatora może się zdarzyć że śruba może się kręcić
4. odkręcamy 2 przewody od alternatora od tyłu chyba nakrętki na klucz 13' i 8'
5. wyjmujemy alternator
6. rozbieramy alternator na części pierwsze i wymieniamy co uważamy za potrzebne
7. rozmiary łożysk sprawdzę jutro i podam ale z tego co pamiętam to koszt łożysk jak ja kupowałem to 45zł za oba jedno większe drugie mniejsze
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE
Odp: Kappa - Alternator - Wymiana łożysk
Jakie masz objawy kończących się łożysk?
- tomas
- Forumowicz/ka
- Posty: 163
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 0:00
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Mielec - podkarpacie
- Kontakt:
Odp: Kappa - Alternator - Wymiana łożysk
Rzężenie, piszczenie, ogólnie głośna praca tego elementu. U mnie konkretnie więcej pisku, na początku myślałem że to pompa wspomagania się kończy, w międzyczasie wymieniony pasek wielorowkowy i wszystkie rolki i napinacz, i jak piszczało tak piszczy, więc kolej na alternator.Kozi pisze:Jakie masz objawy kończących się łożysk?
Dzięki za manuala. Myślałem że jest więcej z tym roboty.Daro_wawa pisze:dużo roboty nie ma krótki opis.
1. zdjąć nadkola
2. trzeba zluzować pasek klinowy
3. odkręcamy 2 śruby trzymające alternator. jedna z śrub z tego co pamiętam jest z jednej strony dokręcona nakrętką wiec podczas odkręcania alternatora może się zdarzyć że śruba może się kręcić
4. odkręcamy 2 przewody od alternatora od tyłu chyba nakrętki na klucz 13' i 8'
5. wyjmujemy alternator
6. rozbieramy alternator na części pierwsze i wymieniamy co uważamy za potrzebne
7. rozmiary łożysk sprawdzę jutro i podam ale z tego co pamiętam to koszt łożysk jak ja kupowałem to 45zł za oba jedno większe drugie mniejsze
Jest jeden rodzaj alternatora w Kapiszonach w silnikach 2,0 V.I.S. ?
A jak ze szczotkami, bo przy okazji pokuszę się o ich wymianę?
Odp: Kappa - Alternator - Wymiana łożysk
alternatory w 2,0 2,0VIS i w 2,4 20V były takie same a czy w innych to nie wiem nie miałem styczności, a szczotki to raczej wymienić razem z regulatorem lecz w sklepach koszt około 350zł a na allegro można kupić zamiennik za ~50złtomas pisze:Rzężenie, piszczenie, ogólnie głośna praca tego elementu. U mnie konkretnie więcej pisku, na początku myślałem że to pompa wspomagania się kończy, w międzyczasie wymieniony pasek wielorowkowy i wszystkie rolki i napinacz, i jak piszczało tak piszczy, więc kolej na alternator.Kozi pisze:Jakie masz objawy kończących się łożysk?
Dzięki za manuala. Myślałem że jest więcej z tym roboty.Daro_wawa pisze:dużo roboty nie ma krótki opis.
1. zdjąć nadkola
2. trzeba zluzować pasek klinowy
3. odkręcamy 2 śruby trzymające alternator. jedna z śrub z tego co pamiętam jest z jednej strony dokręcona nakrętką wiec podczas odkręcania alternatora może się zdarzyć że śruba może się kręcić
4. odkręcamy 2 przewody od alternatora od tyłu chyba nakrętki na klucz 13' i 8'
5. wyjmujemy alternator
6. rozbieramy alternator na części pierwsze i wymieniamy co uważamy za potrzebne
7. rozmiary łożysk sprawdzę jutro i podam ale z tego co pamiętam to koszt łożysk jak ja kupowałem to 45zł za oba jedno większe drugie mniejsze
Jest jeden rodzaj alternatora w Kapiszonach w silnikach 2,0 V.I.S. ?
A jak ze szczotkami, bo przy okazji pokuszę się o ich wymianę?
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Odp: Kappa - Alternator - Wymiana łożysk
Witam
Szczotkotrzymacz jest zintegrowany z regulatorem napiecia, ostatnio kupilem do themy (ma taki sam alternator jak thema) nowy regulator chinski oczywiscie bo innego nie mieli no i ladowanie 13,2 tragedia, wsadzilem starego boscha z mizernymi szczotkami i ladowanie wzorowe 14v. Wazny jest stan pierscieni slizgowych, jezeli sa porysowane lub zaeglowe to warto delikatnie przetoczyc.
Pozdrawiam
Szczotkotrzymacz jest zintegrowany z regulatorem napiecia, ostatnio kupilem do themy (ma taki sam alternator jak thema) nowy regulator chinski oczywiscie bo innego nie mieli no i ladowanie 13,2 tragedia, wsadzilem starego boscha z mizernymi szczotkami i ladowanie wzorowe 14v. Wazny jest stan pierscieni slizgowych, jezeli sa porysowane lub zaeglowe to warto delikatnie przetoczyc.
Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz
,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V
Peugeot 206 cc 



- Watazka
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 1525
- Rejestracja: 06 wrz 2007, 0:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Odp: Kappa - Alternator - Wymiana łożysk
Takie proste to to może nie byc.Ale powoli.Zakładając,że masz fanta wyprutego,zgodnie z tym jak koledzy pisali/o rozpięciu aku nie trzeba chyba przypominac/,zdejmujesz koło pasowe.nie pałuj się sam ,każdy oponiarz odkręci pneumatycznym kluczem udarowym w 30 sek Wykręcasz szpilki i do rozpołowienia lutownica jest potrzebna zanim zaczniesz tłuc/o co biega widac na foto/.Szczotko trzymacz z regulatorem to ok 60 PLN/foto/.Bieżnie przetrzyj wełną stalową/foto/.Nowe łożyska i na odwrót skręcamy i lutujemy.Generalnie jeśli nie czujesz się mocny w temacie,radził bym specjalistę.Jeśli mu to przytargasz wymontowane,skroi na jakieś 170 PLN ze wszystkim.A jak solidny to gwarancję da.
Prezentowane demo to Magneti-Mareli typ A 127 z Lancii dedry 1,8 16V 96.
Powodzenia.
Prezentowane demo to Magneti-Mareli typ A 127 z Lancii dedry 1,8 16V 96.
Powodzenia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- tomas
- Forumowicz/ka
- Posty: 163
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 0:00
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Mielec - podkarpacie
- Kontakt:
Odp: Kappa - Alternator - Wymiana łożysk
No, macie oznaczenia i/lub wymiary tych łożysk?
Dzięki za opisWatazka pisze:Takie proste to to może nie byc.Ale powoli.Zakładając,że masz fanta wyprutego,zgodnie z tym jak koledzy pisali/o rozpięciu aku nie trzeba chyba przypominac/,zdejmujesz koło pasowe.nie pałuj się sam ,każdy oponiarz odkręci pneumatycznym kluczem udarowym w 30 sek Wykręcasz szpilki i do rozpołowienia lutownica jest potrzebna zanim zaczniesz tłuc/o co biega widac na foto/.Szczotko trzymacz z regulatorem to ok 60 PLN/foto/.Bieżnie przetrzyj wełną stalową/foto/.Nowe łożyska i na odwrót skręcamy i lutujemy.Generalnie jeśli nie czujesz się mocny w temacie,radził bym specjalistę.Jeśli mu to przytargasz wymontowane,skroi na jakieś 170 PLN ze wszystkim.A jak solidny to gwarancję da.
Prezentowane demo to Magneti-Mareli typ A 127 z Lancii dedry 1,8 16V 96.
Powodzenia.