Kappa - Alternator - Wymiana łożysk

Awatar użytkownika
tomas
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 13 wrz 2007, 0:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mielec - podkarpacie
Kontakt:

Kappa - Alternator - Wymiana łożysk

Post autor: tomas » 05 mar 2010, 7:51

Witam kolegów

Przechodził ktoś autopsję alternatora.
Macie dane jakiego typ łożyska tam podchodzą?
Dużo zachodu jest z jego wygrzebaniem?, bo dostęp wygląda nieciekawie.

Kappa 97r 2.0 20V

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
marboy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 664
Rejestracja: 20 gru 2009, 10:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: częstochowa

Odp: Kappa - Alternator - Wymiana łożysk

Post autor: marboy » 05 mar 2010, 20:56

musisz zdjąć koło i nadkole potem już z górki : ok2 :
lancia kappa 2.4 lx blue apollo
lancia thesis 2.0 t grigio botticelli

Awatar użytkownika
Daro_wawa
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 407
Rejestracja: 29 maja 2009, 9:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Kappa - Alternator - Wymiana łożysk

Post autor: Daro_wawa » 05 mar 2010, 22:46

dużo roboty nie ma krótki opis.
1. zdjąć nadkola
2. trzeba zluzować pasek klinowy
3. odkręcamy 2 śruby trzymające alternator. jedna z śrub z tego co pamiętam jest z jednej strony dokręcona nakrętką wiec podczas odkręcania alternatora może się zdarzyć że śruba może się kręcić
4. odkręcamy 2 przewody od alternatora od tyłu chyba nakrętki na klucz 13' i 8'
5. wyjmujemy alternator
6. rozbieramy alternator na części pierwsze i wymieniamy co uważamy za potrzebne
7. rozmiary łożysk sprawdzę jutro i podam ale z tego co pamiętam to koszt łożysk jak ja kupowałem to 45zł za oba jedno większe drugie mniejsze
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE

Awatar użytkownika
Kozi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 633
Rejestracja: 30 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań=>Buk

Odp: Kappa - Alternator - Wymiana łożysk

Post autor: Kozi » 06 mar 2010, 9:16

Jakie masz objawy kończących się łożysk?
Pozdrawiam

Kozi

Obrazek
Lancia Kappa SW 2.4 JTD 2000' - Jest
Lancia Delta 1.8 8V 1994 - Była

Awatar użytkownika
tomas
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 13 wrz 2007, 0:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mielec - podkarpacie
Kontakt:

Odp: Kappa - Alternator - Wymiana łożysk

Post autor: tomas » 06 mar 2010, 12:31

Kozi pisze:Jakie masz objawy kończących się łożysk?
Rzężenie, piszczenie, ogólnie głośna praca tego elementu. U mnie konkretnie więcej pisku, na początku myślałem że to pompa wspomagania się kończy, w międzyczasie wymieniony pasek wielorowkowy i wszystkie rolki i napinacz, i jak piszczało tak piszczy, więc kolej na alternator.
Daro_wawa pisze:dużo roboty nie ma krótki opis.
1. zdjąć nadkola
2. trzeba zluzować pasek klinowy
3. odkręcamy 2 śruby trzymające alternator. jedna z śrub z tego co pamiętam jest z jednej strony dokręcona nakrętką wiec podczas odkręcania alternatora może się zdarzyć że śruba może się kręcić
4. odkręcamy 2 przewody od alternatora od tyłu chyba nakrętki na klucz 13' i 8'
5. wyjmujemy alternator
6. rozbieramy alternator na części pierwsze i wymieniamy co uważamy za potrzebne
7. rozmiary łożysk sprawdzę jutro i podam ale z tego co pamiętam to koszt łożysk jak ja kupowałem to 45zł za oba jedno większe drugie mniejsze
Dzięki za manuala. Myślałem że jest więcej z tym roboty.
Jest jeden rodzaj alternatora w Kapiszonach w silnikach 2,0 V.I.S. ?

A jak ze szczotkami, bo przy okazji pokuszę się o ich wymianę?

Awatar użytkownika
Daro_wawa
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 407
Rejestracja: 29 maja 2009, 9:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Kappa - Alternator - Wymiana łożysk

Post autor: Daro_wawa » 06 mar 2010, 12:44

tomas pisze:
Kozi pisze:Jakie masz objawy kończących się łożysk?
Rzężenie, piszczenie, ogólnie głośna praca tego elementu. U mnie konkretnie więcej pisku, na początku myślałem że to pompa wspomagania się kończy, w międzyczasie wymieniony pasek wielorowkowy i wszystkie rolki i napinacz, i jak piszczało tak piszczy, więc kolej na alternator.
Daro_wawa pisze:dużo roboty nie ma krótki opis.
1. zdjąć nadkola
2. trzeba zluzować pasek klinowy
3. odkręcamy 2 śruby trzymające alternator. jedna z śrub z tego co pamiętam jest z jednej strony dokręcona nakrętką wiec podczas odkręcania alternatora może się zdarzyć że śruba może się kręcić
4. odkręcamy 2 przewody od alternatora od tyłu chyba nakrętki na klucz 13' i 8'
5. wyjmujemy alternator
6. rozbieramy alternator na części pierwsze i wymieniamy co uważamy za potrzebne
7. rozmiary łożysk sprawdzę jutro i podam ale z tego co pamiętam to koszt łożysk jak ja kupowałem to 45zł za oba jedno większe drugie mniejsze
Dzięki za manuala. Myślałem że jest więcej z tym roboty.
Jest jeden rodzaj alternatora w Kapiszonach w silnikach 2,0 V.I.S. ?

A jak ze szczotkami, bo przy okazji pokuszę się o ich wymianę?
alternatory w 2,0 2,0VIS i w 2,4 20V były takie same a czy w innych to nie wiem nie miałem styczności, a szczotki to raczej wymienić razem z regulatorem lecz w sklepach koszt około 350zł a na allegro można kupić zamiennik za ~50zł
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Odp: Kappa - Alternator - Wymiana łożysk

Post autor: Lukasz_TG » 06 mar 2010, 12:47

Witam

Szczotkotrzymacz jest zintegrowany z regulatorem napiecia, ostatnio kupilem do themy (ma taki sam alternator jak thema) nowy regulator chinski oczywiscie bo innego nie mieli no i ladowanie 13,2 tragedia, wsadzilem starego boscha z mizernymi szczotkami i ladowanie wzorowe 14v. Wazny jest stan pierscieni slizgowych, jezeli sa porysowane lub zaeglowe to warto delikatnie przetoczyc.

Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Watazka
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1525
Rejestracja: 06 wrz 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Kołobrzeg

Odp: Kappa - Alternator - Wymiana łożysk

Post autor: Watazka » 06 mar 2010, 14:47

Takie proste to to może nie byc.Ale powoli.Zakładając,że masz fanta wyprutego,zgodnie z tym jak koledzy pisali/o rozpięciu aku nie trzeba chyba przypominac/,zdejmujesz koło pasowe.nie pałuj się sam ,każdy oponiarz odkręci pneumatycznym kluczem udarowym w 30 sek Wykręcasz szpilki i do rozpołowienia lutownica jest potrzebna zanim zaczniesz tłuc/o co biega widac na foto/.Szczotko trzymacz z regulatorem to ok 60 PLN/foto/.Bieżnie przetrzyj wełną stalową/foto/.Nowe łożyska i na odwrót skręcamy i lutujemy.Generalnie jeśli nie czujesz się mocny w temacie,radził bym specjalistę.Jeśli mu to przytargasz wymontowane,skroi na jakieś 170 PLN ze wszystkim.A jak solidny to gwarancję da.
Prezentowane demo to Magneti-Mareli typ A 127 z Lancii dedry 1,8 16V 96.
Powodzenia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
tomas
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 13 wrz 2007, 0:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mielec - podkarpacie
Kontakt:

Odp: Kappa - Alternator - Wymiana łożysk

Post autor: tomas » 15 mar 2010, 19:24

No, macie oznaczenia i/lub wymiary tych łożysk?
Watazka pisze:Takie proste to to może nie byc.Ale powoli.Zakładając,że masz fanta wyprutego,zgodnie z tym jak koledzy pisali/o rozpięciu aku nie trzeba chyba przypominac/,zdejmujesz koło pasowe.nie pałuj się sam ,każdy oponiarz odkręci pneumatycznym kluczem udarowym w 30 sek Wykręcasz szpilki i do rozpołowienia lutownica jest potrzebna zanim zaczniesz tłuc/o co biega widac na foto/.Szczotko trzymacz z regulatorem to ok 60 PLN/foto/.Bieżnie przetrzyj wełną stalową/foto/.Nowe łożyska i na odwrót skręcamy i lutujemy.Generalnie jeśli nie czujesz się mocny w temacie,radził bym specjalistę.Jeśli mu to przytargasz wymontowane,skroi na jakieś 170 PLN ze wszystkim.A jak solidny to gwarancję da.
Prezentowane demo to Magneti-Mareli typ A 127 z Lancii dedry 1,8 16V 96.
Powodzenia.
Dzięki za opis

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”