Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 16 gru 2018, 2:27

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 16 gru 2017, 0:06 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 15 gru 2017, 23:36
Posty: 25
Witam
Zakupiłem sobie Lancie lecz niestety ma swoje bolączki i wobec tego mam parę pytań do ludzi bardziej wtajemniczonych

1. Bolączka licznika kilometrów wskazuje nie skacze wskazówka miarodajnie się wychyla lecz niestety oszukuje jak bym miał koła 2 razy za duże jadąc za kimś po mieście wskazuje 25 - 30 Km/h
2. gdzie znajduje się wtyczka by podpiąć kompa, wiem ze to jest stary standard obd 3 pin, czy pasować będzie przejściówka fiat obd 3 pin na obd 2 16 pin z osobnym zasilaniem


Ostatnio zmieniony 17 gru 2017, 11:08 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
KM to "kunie" - km to kilometry


Na górę
PostDodany: 16 gru 2017, 0:40 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 2839
Lokalizacja: powiat Bełchatów
Wtyczkę masz pod kierownicą, przy skrzynce bezpieczników. Wtyczka 3-pin, konieczna przejściówka z dodatkowym +. Interfejs KKL a program FES/mes, wystarczy w wersji free.
Licznik przebiegu też zawyża?
Co do samej diagnozy-musisz zaznaczyć prędkość jazdy w parametrach i obserwować czy też pokazuje X2.
Sam sygnał brany jest z modułu ABS, jego diagnozujesz przy pomocy wtyczki w jego okolicach (pod maską).

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 16 gru 2017, 1:00 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 15 gru 2017, 23:36
Posty: 25
Licznik przebytej drogi oczywiście działa ale również błędnie auto mam od wczoraj i wracając do domu przebyłem jakieś 250 km a na liczniku wyszło ok 120 km abs świeci mi się więc on tu wygląda na to ze będzie winny nie mam interfejsu KKL ale myślę ze multidiag z Delphi 2015 sobie poradzi tylko przejściówke muszę zakupić
Z ABS tą samą przejściówką się podłącze?


Na górę
PostDodany: 16 gru 2017, 3:42 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Posty: 3557
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby
Tak z abs tak......oby to była wina sterownika na pompie, tylko nie czujniki. Bo nie dostępne na rynku wtórnym😢
Pozdrawiam brać klubowiczów

_________________
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.


Na górę
PostDodany: 17 gru 2017, 9:52 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Posty: 3056
Lokalizacja: Łódź
Ja mam inny pomysł. Możliwe, że twój panel instrumentów został przełożony z wersji benzynowej (sama płyta z elektroniką) - wtedy prędkościomierz nie będzie działał poprawnie nieważne jak jest wyskalowany. U mnie było na odwrót, przełożyłem do 20vt zegary z JTD i pomimo założenia mojego prędkościomierza do nich (skala do 260) znacznie zawyżał wskazania, w podobnej proporcji. Pokazywał ok. 50 gdy w rzeczywistości jechałem max 30, potwierdziłem sobie GPSem po tym jak mnie wszyscy w mieście wyprzedzali łącznie z autobusami. :D

Jeżeli masz do dyspozycji pewne zegary z JTD to podmień sobie samą płytę (to nie jest wiele pracy) i zobacz na efekty. Nie wiemy skąd jesteś, ale w razie potrzeby Maniak pewnie ma jakieś u siebie do wydania, a i u mnie pewnie tamte co miałem jeszcze leżą.

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
PostDodany: 17 gru 2017, 10:37 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 2839
Lokalizacja: powiat Bełchatów
Ja bym jednak najpierw zdiagnozował i naprawił ABS, bez powodu kontrolka się nie świeci.
A to czy zawyżanie/zaniżanie jest związane z płytką licznika jest proste do sprawdzenia-odczyt kompem prędkości jaką widzi ECU. Jeśli tam będzie ok. to dopiero można brać się za zegary...

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 17 gru 2017, 16:36 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 15 gru 2017, 23:36
Posty: 25
Tak zrobię jak napisał volf tylko najpierw przejściówkę na obd zakupie szukam jeszcze złącza diagnostycznego poduszek powietrznych gdzieś czytałem ze jest przy sterowniku ale gdzie jest sterownik


Na górę
PostDodany: 17 gru 2017, 18:04 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Posty: 3557
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby
dermaner pisze:
17 gru 2017, 16:36
Tak zrobię jak napisał volf tylko najpierw przejściówkę na obd zakupie szukam jeszcze złącza diagnostycznego poduszek powietrznych gdzieś czytałem ze jest przy sterowniku ale gdzie jest sterownik
W tunelu od strony pasażera jest właz, klapka dokladnie lewa noga pasandżera😁

_________________
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.


Na górę
PostDodany: 17 gru 2017, 18:33 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Posty: 3056
Lokalizacja: Łódź
Tylko delikatnie otwieraj, bo jej zaczepy lubią się połamać i potem wylata.

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
PostDodany: 20 gru 2017, 15:31 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 15 gru 2017, 23:36
Posty: 25
Dziś podłączyłem się pod ABS pokazało 3 błędy przerwa w obwodzie kół lewej strony tył i przód oraz błąd z napisem kontrolka ABS przejechałem się z podłączonym komputerem i prędkość z czujników prawej strony pokrywa się z prędkością pokazywaną na liczniku. Nie możliwe bym tak wolno jechał przy 60 km/h wyprzedzam na trasie prawie każdy samochód, chyba że w Polsce wszyscy kierowcy tak z dnia na dzień zaczeli wolno jeździć.
Ma ktoś pomysł co dalej z prędkością zaniżoną zrobić.


Na górę
PostDodany: 20 gru 2017, 16:29 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 2839
Lokalizacja: powiat Bełchatów
Jak to co-chyba widać, ze trzeba naprawić ABS.
Po skasowaniu błędy zaraz wracają czy trzeba trochę przejechać?
We wtyczce modułu czysto? Kable do czujników nie uszkodzone?
Jeśli tak to można się pokusić o podmianę kabelków czujników przodu na odwrót (lewy zamienić z prawym)-jak będzie nadal błąd tej samej strony to raczej moduł ABS uszkodzony a jak strona się zmieni to czujnik.
Sama prędkość dla licznika odczytywana jest chyba tylko z przednich kół...

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 28 gru 2017, 10:27 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 15 gru 2017, 23:36
Posty: 25
Wczoraj miałem trochę czasu więc się autkiem lekko zająłem podłączyłem komputer i tak jak wcześniej strona kierowcy jest martwa nie pokazuje prędkości ale jest jeszcze problem ze sterownikiem, podczas jazdy z podłączonym kompem prędkość wskazuje do 16 km/H po czym wskazówka prędkościomierza opada do zera na 1-2 sekundy i rozłącza połączenie z komputerem, wcześniej nie zauważyłem tego problemu gdyż tak szybko nie jeździłem. Przedni czujnik mam uszkodzony wyjąłem go oględziny wzrokowe - brak uszkodzeń kabla jak i czujnika. Zmierzony multimetrem - brak jakiegokolwiek oporu Uciąłem kabel przy czujniku dalej brak wskazań na multimetrze. Zastanawia mnie jeszcze czy tak powinno być po wyjęciu czujnika nie zauważyłem żadnych ząbków które czujnik mógł by liczyć.


Na górę
PostDodany: 28 gru 2017, 11:46 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1612
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Nie zauważysz ząbków no są w pierścieniu magnetycznym łożyska. Po wyjęciu czujnika pod pięciu omomierza ma być opór już nie pamiętam jaki ale ma być. Czujnik jest martwy. Szukaj dobrego używanego lub nowego.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
PostDodany: 28 gru 2017, 18:22 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 2839
Lokalizacja: powiat Bełchatów
Czujnik Halla omomierzem to nie bardzo sprawdzisz, za to uszkodzić przy takim pomiarze możesz.

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 28 gru 2017, 18:30 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Posty: 3557
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby
I już pozamiatane 8-O czujniki niedostępne a tu ucięty kabel :lol: niezła diagnoza : gafa :

_________________
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl