Lancia Kappa AIRBAG poduszki zmiana z 4 na 2

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Lancia Kappa AIRBAG poduszki zmiana z 4 na 2

Post autor: Egon » 31 sie 2017, 8:21

Kappa rocznik 2000 r. fabrycznie wyposażona w poduszki boczne w fotelach (4 x airbag), wymienione zostały fotele od wersji bez poduszek pali się oczywiście błąd. Jakie są rozwiązania tej sytuacji (montaż poduszek do foteli nie wchodzi w grę) ? Czy da się jakoś oszukać centralkę airbag by widziała boczne poduszki ? Czy może najprostszą sprawą była by wymiana centrali na taka z 2 x airbag ? Czy ktoś się orientuje czy centrala do systemu 2 x airbag zadziałał by z tymi poduszkami w aucie czy może by trzeba przełożyć całość (2 x airbag + 2 poduszki). I ostanie pytanie czy instalacja elektryczna z wersji 4 x airbag, zadziała z wersja 2 x airbag
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lancia Kappa AIRBAG poduszki zmiana z 4 na 2

Post autor: Bichoń » 31 sie 2017, 8:30

Najprościej będzie oszukać centralkę, że te dwie poduszki jednak są. Trzeba wpiąć rezystor w miejsce brakujących poduszek, o ile pamiętam 3 Ohm. Ja miałem kappę z jedną poduszką, a kabelek instalacji do poduszki pasażera był pociągnięty i na wtyczkę był założony oryginalny terminator w którym był tylko rezystor w ładnej wtyczce.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Lancia Kappa AIRBAG poduszki zmiana z 4 na 2

Post autor: volf » 31 sie 2017, 8:40

Najprościej i najtaniej zamiast poduszek dać rezystory 2,2 ohma, choć pewnie 3 ohmy, jak napisał Kolega wyżej, też załatwi sprawę, bo jest jakaś tolerancja.
Co do wymiany centralki to te starsze (bez obsługi bocznych) mają inne wtyczki i instalacja w aucie tez inna. Na biedę dałoby się pewnie poprzerabiać kupując razem z centralką wtyczkę i lutując kabelki ale roboty kupa...
Dodatkowo te starsze centralki występowały w 2 czy 3 typach i najstarsze są diagnozowane poprzez mignięcia a te "średnie" działają dopiero z MES od wersji 2.2 czy 2.4 i to zarejestrowanej.
Podsumowując-daj rezystory, wykasuj błędy jakimkolwiek FES/MES i ciesz się z jazdy :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Lancia Kappa AIRBAG poduszki zmiana z 4 na 2

Post autor: kond243 » 31 sie 2017, 8:53

Tak jak piszą koledze rezystory 2.2 ohm i po sprawie. Przerabiałem temat w swojej jak zakładałem skórę. Nie zapomnij też o macie obecności pasażera. Opornik bodajże22kohm dioda z paskiem ze zwykłego zasilacza. Chodzi o to żeby pasażer był cały czas obecny.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Lancia Kappa AIRBAG poduszki zmiana z 4 na 2

Post autor: volf » 31 sie 2017, 9:58

Mata pasażera to była tylko stosowana w początkowym etapie produkcji poliftów a potem z niej zrezygnowano.
Moja jtd jest z końcówki 99' i nie ma tego cuda.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Lancia Kappa AIRBAG poduszki zmiana z 4 na 2

Post autor: kond243 » 31 sie 2017, 10:14

O widzisz nie wiedziałem tego. Moja miała4 poduszki mate. Dlatego pisałem.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: Lancia Kappa AIRBAG poduszki zmiana z 4 na 2

Post autor: Egon » 31 sie 2017, 10:23

Dzięki za info dziś się stanę chyba posiadaczem kolejnej kappy :)
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Lancia Kappa AIRBAG poduszki zmiana z 4 na 2

Post autor: Borek » 31 sie 2017, 18:07

volf pisze: 31 sie 2017, 9:58 Mata pasażera to była tylko stosowana w początkowym etapie produkcji poliftów a potem z niej zrezygnowano.
Moja jtd jest z końcówki 99' i nie ma tego cuda.
To by wyjaśniało dlaczego u mnie pasażer jest cały czas "obecny", myślałem że mata się zepsuła w bezpiecznej pozycji a pewnie jej po prostu fabrycznie nie ma. ;)
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: Lancia Kappa AIRBAG poduszki zmiana z 4 na 2

Post autor: Egon » 31 sie 2017, 22:11

Ten rezystor wpinam w które miejsce ? bo jak widać są 3 kable

Obrazek
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”