Kappa - osłona pod silnik/płyta pod miskę - z czego zrobić?
Kappa - osłona pod silnik/płyta pod miskę - z czego zrobić?
Ok,
Chciałbym sobie bardziej osłonić miskę:)
(raz już strzała dostała)
I teraz tak:
1) mam fabryczną osłonę pod silnik na której chciałbym bazować
Do głowy przychodzi mi kilka opcji:
1) duralu - ale to nie będzie pełna osłona
2) duralu łączone z fabryczną osłoną - wtedy miałbym wszystko osłonięte + wzmocnienie pod miską
(ew. zamiast duralu np. stal)
Tylko że to będzie ciężkie wagowo i ciężkie w przygotowaniu (cięcie, gięcie itp)
To co mi przyszło alternatywnie do głowy to laminat na podstawie oryginalnej osłony, i czym możnaby ją zalaminować?
Karbon? jeżeli tak to ile warstw?
Rowing z włókna szklanego? ile warstw?
A może jakiś kompozyt z np. zalaminowaną miedzy warstwami włókna cienką blachą/siatką/ cokolwiek żeby było relatywnie pancerne i lekkie?
Chciałbym sobie bardziej osłonić miskę:)
(raz już strzała dostała)
I teraz tak:
1) mam fabryczną osłonę pod silnik na której chciałbym bazować
Do głowy przychodzi mi kilka opcji:
1) duralu - ale to nie będzie pełna osłona
2) duralu łączone z fabryczną osłoną - wtedy miałbym wszystko osłonięte + wzmocnienie pod miską
(ew. zamiast duralu np. stal)
Tylko że to będzie ciężkie wagowo i ciężkie w przygotowaniu (cięcie, gięcie itp)
To co mi przyszło alternatywnie do głowy to laminat na podstawie oryginalnej osłony, i czym możnaby ją zalaminować?
Karbon? jeżeli tak to ile warstw?
Rowing z włókna szklanego? ile warstw?
A może jakiś kompozyt z np. zalaminowaną miedzy warstwami włókna cienką blachą/siatką/ cokolwiek żeby było relatywnie pancerne i lekkie?
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Odp: Kappa - osłona pod silnik/płyta pod miskę - z czego zro
Jeśli ma to działać to jedynie Duralu. IMHO lepszego kompromisu między wytrzymałością a wagą nie znajdziesz. Jakoś specjalnie giąć tego nie trzeba - wszystko sprowadza się do tego żeby przód był wyżej.
Osłony z tworzyw i włókien napewno będą wyglądać lepiej itd ale chronić przed uderzeniem nie będą.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
Osłony z tworzyw i włókien napewno będą wyglądać lepiej itd ale chronić przed uderzeniem nie będą.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
Re: Kappa - osłona pod silnik/płyta pod miskę - z czego zrob
Wygląd mnie grzeje - chodzi o wytrzymałość bardziej.
Dlatego zastanawiałem się nad kompozytem w postaci włókna np. przełożonego blachą (tylko taką np. 2-3 mm zamiast 6)
Duralu - ale jakiej grubości?
Dlatego zastanawiałem się nad kompozytem w postaci włókna np. przełożonego blachą (tylko taką np. 2-3 mm zamiast 6)
Duralu - ale jakiej grubości?
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Odp: Kappa - osłona pod silnik/płyta pod miskę - z czego zro
5-6 mm. Przynajmniej tyle stosuje się w rajdach.
Postaraj się aby płyta była na tyle długa aby w razie najechania na coś auto spokojnie się po przeszkodzie prześlizgnęło. Nie idź z blachą aż do przedniego zderzaka.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
Postaraj się aby płyta była na tyle długa aby w razie najechania na coś auto spokojnie się po przeszkodzie prześlizgnęło. Nie idź z blachą aż do przedniego zderzaka.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
Re: Kappa - osłona pod silnik/płyta pod miskę - z czego zrob
Wiem - bo pewnie zderzak zdejmie przy okazji i się może osłona zgiąć i zostanę na poprzeczce przedniej sanek.
Miałem zamiar puścić od poprzeczki jak fabryczną.
No właśnie w rajdach - hopki etc- może nie potrzeba aż tak mocnej?
Miałem zamiar puścić od poprzeczki jak fabryczną.
No właśnie w rajdach - hopki etc- może nie potrzeba aż tak mocnej?
BMW E39 Touring - 4,4 V8
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 675
- Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
- Imię: Damian
- Lokalizacja: okolice Konina
Re: Kappa - osłona pod silnik/płyta pod miskę - z czego zrob
W passacie podobno jest gruba i ciezka oslona miski olejowej jak od czolgu.
Re: Kappa - osłona pod silnik/płyta pod miskę - z czego zrob
Miałem kiedyś w Polonezie osłonę "milicyjną" z polda-radiowozu.
Miała ok. 1 cm grubości i była dziurkowana, prędzej byś rozbił osłoną studzienkę, niż studzienką miskę
Ważyła pewnie ze 20 kilo ale jak ma być dobre, to żadnych półśrodków
Serdecznie pozdrawiam.
Miała ok. 1 cm grubości i była dziurkowana, prędzej byś rozbił osłoną studzienkę, niż studzienką miskę
Ważyła pewnie ze 20 kilo ale jak ma być dobre, to żadnych półśrodków
Serdecznie pozdrawiam.
Re: Kappa - osłona pod silnik/płyta pod miskę - z czego zrob
Taaak:)
Tylko dołożę jeszcze 20kg z przodu i jeszcze bardziej usiądzie
Tylko dołożę jeszcze 20kg z przodu i jeszcze bardziej usiądzie
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Odp: Kappa - osłona pod silnik/płyta pod miskę - z czego zro
Właśnie dlatego pisze o tym żebyś nie ciągnął jej aż do zderzaka. Dodatkowe kg przed osią nigdy nie pomagają.
Swoją drogą to straszne dziury muszą tam być u Ciebie. Kappa to dość wysokie auto.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
Swoją drogą to straszne dziury muszą tam być u Ciebie. Kappa to dość wysokie auto.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 675
- Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
- Imię: Damian
- Lokalizacja: okolice Konina
Re: Kappa - osłona pod silnik/płyta pod miskę - z czego zrob
Dość wysokie auto - 12 cm od podłoża do miski olejowej.
- MariuszKRK
- Forumowicz/ka
- Posty: 209
- Rejestracja: 09 lis 2011, 20:52
- Imię: Maniek
- Lokalizacja: Krakow i okolice
Re: Kappa - osłona pod silnik/płyta pod miskę - z czego zrob
kolega ma Kappe na glebie:-P
Lancia Kappa TDs ujeżdzana do pracy:)
Lancia Kappa TDs SW
Alfa Romeo 166 JTD
ex Fiat Coupe 16V Turbo
ex Alfa 155 1.8 TS
ex Alfa 155 1.7TS
ex Alfa 164 2.0TS
Lancia Kappa TDs SW
Alfa Romeo 166 JTD
ex Fiat Coupe 16V Turbo
ex Alfa 155 1.8 TS
ex Alfa 155 1.7TS
ex Alfa 164 2.0TS
Re: Kappa - osłona pod silnik/płyta pod miskę - z czego zrob
W ten deseń
i 12cm od miski do gleby to nie jest dużo.
Sama odległość nie jest w sumie problemem- problemem jest to że miska wystaje poza sanki i pierwsza dostaje w łeb.
W R19 miałem dużo bardziej posadzone ale miska była schowana w sankach i to nimi się zaczepiało- a nie miską.
Pomierzyłem i płyta ma w uproszczeniu, bo kształt jest trapezowaty, 70x90cm (długość x szerokość)
1mb kevlaru 250g z rolki 1,30 (czyli po przecięciu na pół wyjdą 2 kawałki 65x100) kosztuje 100 PLN
jakieś kawałki karbonu też można za relatywne grosze dostać na allegro - w takich wymiarach że powinny starczyć i teraz myślę że kanapka w postaci oryginalnej osłony pokrytej 2 warstwami karbonu, blachą 3 mm + 2 warstwy kevlaru raczej będzie (dosłownie) kuloodoporna
Musze usiąść do tematu laminowania
i 12cm od miski do gleby to nie jest dużo.
Sama odległość nie jest w sumie problemem- problemem jest to że miska wystaje poza sanki i pierwsza dostaje w łeb.
W R19 miałem dużo bardziej posadzone ale miska była schowana w sankach i to nimi się zaczepiało- a nie miską.
Pomierzyłem i płyta ma w uproszczeniu, bo kształt jest trapezowaty, 70x90cm (długość x szerokość)
1mb kevlaru 250g z rolki 1,30 (czyli po przecięciu na pół wyjdą 2 kawałki 65x100) kosztuje 100 PLN
jakieś kawałki karbonu też można za relatywne grosze dostać na allegro - w takich wymiarach że powinny starczyć i teraz myślę że kanapka w postaci oryginalnej osłony pokrytej 2 warstwami karbonu, blachą 3 mm + 2 warstwy kevlaru raczej będzie (dosłownie) kuloodoporna
Musze usiąść do tematu laminowania
BMW E39 Touring - 4,4 V8