Kappa - osłona pod silnik/płyta pod miskę - z czego zrobić?

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - osłona pod silnik/płyta pod miskę - z czego zrobić?

Post autor: Michor » 08 lip 2013, 15:05

Ok,

Chciałbym sobie bardziej osłonić miskę:)
(raz już strzała dostała)

I teraz tak:
1) mam fabryczną osłonę pod silnik na której chciałbym bazować

Do głowy przychodzi mi kilka opcji:
1) duralu - ale to nie będzie pełna osłona
2) duralu łączone z fabryczną osłoną - wtedy miałbym wszystko osłonięte + wzmocnienie pod miską
(ew. zamiast duralu np. stal)

Tylko że to będzie ciężkie wagowo i ciężkie w przygotowaniu (cięcie, gięcie itp)

To co mi przyszło alternatywnie do głowy to laminat na podstawie oryginalnej osłony, i czym możnaby ją zalaminować?
Karbon? jeżeli tak to ile warstw?
Rowing z włókna szklanego? ile warstw?
A może jakiś kompozyt z np. zalaminowaną miedzy warstwami włókna cienką blachą/siatką/ cokolwiek żeby było relatywnie pancerne i lekkie?
BMW E39 Touring - 4,4 V8

dawidson

Odp: Kappa - osłona pod silnik/płyta pod miskę - z czego zro

Post autor: dawidson » 08 lip 2013, 16:00

Jeśli ma to działać to jedynie Duralu. IMHO lepszego kompromisu między wytrzymałością a wagą nie znajdziesz. Jakoś specjalnie giąć tego nie trzeba - wszystko sprowadza się do tego żeby przód był wyżej.
Osłony z tworzyw i włókien napewno będą wyglądać lepiej itd ale chronić przed uderzeniem nie będą.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - osłona pod silnik/płyta pod miskę - z czego zrob

Post autor: Michor » 08 lip 2013, 16:14

Wygląd mnie grzeje - chodzi o wytrzymałość bardziej.
Dlatego zastanawiałem się nad kompozytem w postaci włókna np. przełożonego blachą (tylko taką np. 2-3 mm zamiast 6)

Duralu - ale jakiej grubości?
BMW E39 Touring - 4,4 V8

dawidson

Odp: Kappa - osłona pod silnik/płyta pod miskę - z czego zro

Post autor: dawidson » 08 lip 2013, 17:01

5-6 mm. Przynajmniej tyle stosuje się w rajdach.

Postaraj się aby płyta była na tyle długa aby w razie najechania na coś auto spokojnie się po przeszkodzie prześlizgnęło. Nie idź z blachą aż do przedniego zderzaka.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - osłona pod silnik/płyta pod miskę - z czego zrob

Post autor: Michor » 08 lip 2013, 17:03

Wiem - bo pewnie zderzak zdejmie przy okazji i się może osłona zgiąć i zostanę na poprzeczce przedniej sanek.

Miałem zamiar puścić od poprzeczki jak fabryczną.


No właśnie w rajdach - hopki etc- może nie potrzeba aż tak mocnej?
BMW E39 Touring - 4,4 V8

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 675
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Kappa - osłona pod silnik/płyta pod miskę - z czego zrob

Post autor: carincton » 08 lip 2013, 17:09

W passacie podobno jest gruba i ciezka oslona miski olejowej jak od czolgu.

Rafako

Re: Kappa - osłona pod silnik/płyta pod miskę - z czego zrob

Post autor: Rafako » 08 lip 2013, 17:21

Miałem kiedyś w Polonezie osłonę "milicyjną" z polda-radiowozu.
Miała ok. 1 cm grubości i była dziurkowana, prędzej byś rozbił osłoną studzienkę, niż studzienką miskę : yesyes :
Ważyła pewnie ze 20 kilo ale jak ma być dobre, to żadnych półśrodków :nono:
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - osłona pod silnik/płyta pod miskę - z czego zrob

Post autor: Michor » 08 lip 2013, 17:54

Taaak:)
Tylko dołożę jeszcze 20kg z przodu i jeszcze bardziej usiądzie :P
BMW E39 Touring - 4,4 V8

dawidson

Odp: Kappa - osłona pod silnik/płyta pod miskę - z czego zro

Post autor: dawidson » 08 lip 2013, 17:58

Właśnie dlatego pisze o tym żebyś nie ciągnął jej aż do zderzaka. Dodatkowe kg przed osią nigdy nie pomagają.

Swoją drogą to straszne dziury muszą tam być u Ciebie. Kappa to dość wysokie auto.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 675
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Kappa - osłona pod silnik/płyta pod miskę - z czego zrob

Post autor: carincton » 08 lip 2013, 18:16

Dość wysokie auto - 12 cm od podłoża do miski olejowej.

Awatar użytkownika
MariuszKRK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 09 lis 2011, 20:52
Imię: Maniek
Lokalizacja: Krakow i okolice

Re: Kappa - osłona pod silnik/płyta pod miskę - z czego zrob

Post autor: MariuszKRK » 08 lip 2013, 18:17

kolega ma Kappe na glebie:-P
Lancia Kappa TDs ujeżdzana do pracy:)
Lancia Kappa TDs SW

Alfa Romeo 166 JTD
ex Fiat Coupe 16V Turbo
ex Alfa 155 1.8 TS
ex Alfa 155 1.7TS
ex Alfa 164 2.0TS

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - osłona pod silnik/płyta pod miskę - z czego zrob

Post autor: Michor » 08 lip 2013, 21:10

W ten deseń
Obrazek
i 12cm od miski do gleby to nie jest dużo.
Sama odległość nie jest w sumie problemem- problemem jest to że miska wystaje poza sanki i pierwsza dostaje w łeb.
W R19 miałem dużo bardziej posadzone ale miska była schowana w sankach i to nimi się zaczepiało- a nie miską.


Pomierzyłem i płyta ma w uproszczeniu, bo kształt jest trapezowaty, 70x90cm (długość x szerokość)
1mb kevlaru 250g z rolki 1,30 (czyli po przecięciu na pół wyjdą 2 kawałki 65x100) kosztuje 100 PLN :)

jakieś kawałki karbonu też można za relatywne grosze dostać na allegro - w takich wymiarach że powinny starczyć i teraz myślę że kanapka w postaci oryginalnej osłony pokrytej 2 warstwami karbonu, blachą 3 mm + 2 warstwy kevlaru raczej będzie (dosłownie) kuloodoporna ;)

Musze usiąść do tematu laminowania :)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”