Kappa - przełączanie z full auto na manual (klimatyzacja)

Awatar użytkownika
miskus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 17 lut 2011, 14:24
Lokalizacja: Lublin

Kappa - przełączanie z full auto na manual (klimatyzacja)

Post autor: miskus » 10 sty 2013, 22:41

Proszę o uświadomienie bo nie mogę rozgryźć działania infocenter w moim kapiszonie.Po uruchomieniu silnika bez problemu mogę sobie ustawić temperaturę na auto i przez 2,3 minuty klima chodzi na auto po czym samoistnie przełącza na manualne sterowanie nawiewem,nie da się przełączyć na auto czy econ.Jak zgaszę silnik i uruchomię znowu chodzi na auto przez 2,3 minuty.Dla mnie to jakaś czarna magia : beczy :
Ostatnio zmieniony 10 sty 2013, 22:44 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami i umieszczać w odpowiednim dziale!
Jest Kapiszon 2.0 20VT
Była Alfa 156 2.4JTD,Mazda Xedos6,Honda Civic,Mitsu Colt,Alfa 33

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa - przełączanie z full auto na manual (klimatyzacja

Post autor: stabraf » 11 sty 2013, 12:01

naciśnij auto drugi raz i pojawi się full auto ;)

Awatar użytkownika
miskus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 17 lut 2011, 14:24
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa - przełączanie z full auto na manual (klimatyzacja

Post autor: miskus » 11 sty 2013, 23:19

Wszystko się zgadza,tylko nie wiem czy samoistnie po kilku minutach powinno się przełączać na manual(tzn.kreseczki od temperatury bez wartości liczbowej jak to jest na auto)?Jak już się pojawią te kreski w żaden sposób nie można przełączyć na auto,full auto czy econ...
Jest Kapiszon 2.0 20VT
Była Alfa 156 2.4JTD,Mazda Xedos6,Honda Civic,Mitsu Colt,Alfa 33

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa - przełączanie z full auto na manual (klimatyzacja

Post autor: stabraf » 11 sty 2013, 23:52

Pojawia Ci się takie coś:
Obrazek
Może jest problem z połączeniem czujnika temp. zewnętrznej jak znachor tutaj napisał: :link: :roll:

Awatar użytkownika
miskus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 17 lut 2011, 14:24
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa - przełączanie z full auto na manual (klimatyzacja

Post autor: miskus » 12 sty 2013, 10:17

Dokładnie,po 2,3 minutach pokazuje mi takie coś.Pytanie tylko czy może być problem z połączeniem czujnika zewnętrznego jeśli na infocenter pokazuje mi poprawnie temperaturę zewnętrzną.Kurde już zgłupiałem.W sumie na razie da się przeżyć,ale co będzie w lecie? : beczy :
Stabraf,poszperałem trochę po forum i znalazłem kod usterki po diagnostyce w moim infocenter (22 AC fascia vent temperature sensor - short circuit to earth) i chyba masz rację,że to czujnik,tylko,że ten pod kierownicą.Nie rozumiem tylko "short circuit to earth"w wolnym tłumaczeniu to:"krótki obwód do uziemienia".I teraz pytanie czy czujnik padł,czy tylko nie ma gdzieś masy?
Jest Kapiszon 2.0 20VT
Była Alfa 156 2.4JTD,Mazda Xedos6,Honda Civic,Mitsu Colt,Alfa 33

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - przełączanie z full auto na manual (klimatyzacja

Post autor: Tomzik » 04 lut 2013, 21:20

Zwarcie do masy? Ja bym to tak przetłumaczył, ale laik jestem z elektryki ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4001
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - przełączanie z full auto na manual (klimatyzacja

Post autor: volf » 04 lut 2013, 22:08

Wychodzi, że masz uszkodzony jeden z dwóch czujników "mieszających"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
KAPPA TDS & JTD

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - przełączanie z full auto na manual (klimatyzacja

Post autor: fotisk » 05 lut 2013, 19:13

Tomzik, masz całkowicie racje: zwarcie do masy...
może to oznaczać uszkodzenie czujnika temperatury (termistora), który po lekkim podgrzaniu zwiera do masy (rezystancja maleje do 0 om).
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Awatar użytkownika
miskus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 17 lut 2011, 14:24
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa - przełączanie z full auto na manual (klimatyzacja

Post autor: miskus » 15 lut 2013, 22:45

Dobra Panowie,jakieś propozycje jak się do tego zabrać?Grzebał już ktoś w tych rejonach?
Jest Kapiszon 2.0 20VT
Była Alfa 156 2.4JTD,Mazda Xedos6,Honda Civic,Mitsu Colt,Alfa 33

Awatar użytkownika
miskus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 17 lut 2011, 14:24
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa - przełączanie z full auto na manual (klimatyzacja

Post autor: miskus » 21 kwie 2013, 14:55

miskus pisze:Dobra Panowie,jakieś propozycje jak się do tego zabrać?Grzebał już ktoś w tych rejonach?
To jak?Pomoże kto :?:
Jest Kapiszon 2.0 20VT
Była Alfa 156 2.4JTD,Mazda Xedos6,Honda Civic,Mitsu Colt,Alfa 33

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Kappa - przełączanie z full auto na manual (klimatyzacja

Post autor: grzesiekj23 » 16 lip 2014, 9:11

Mam jedno pytanko i tytuł tematu mi podpasował. Ostatnio robiłem serwis klimy i wszystko ładnie, pięknie, ale zastanawia mnie jedna rzecz: Czy to normalne, że jak klima sobie chodzi dłuższy czas, po którym przełączę wentylację w tryb ECON, to powietrze z wentylacji staje się tak wilgotne, że szyby zaczynają parować? Jak jeżdżę na ECON normalnie, to nie ma takiego problemu. Może w bardzo wilgotne i ciepłe dni, przy jakimś deszczu, ale poza tym jest ok. Czy jest jakaś możliwość, że coś nie działa prawidłowo, czy to po prostu różnica temperatur powietrza i układu wentylacji powoduje zawilgotnienie?
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - przełączanie z full auto na manual (klimatyzacja

Post autor: Borek » 16 lip 2014, 16:18

Czy w ramach serwisu dostałeś nowy filtr kabinowy? Czy nie masz czasem wilgoci w aucie (dywaniki, siedzenia)? Szyby są czyste od wewnątrz? Wiem, to ostatnie trochę chamskie pytanie. :P

Obstawiam, że po intensywnym używaniu klimy gdy nagle ją wyłączysz, to skroplona woda na parowniku (czy jak się nazywa ten wymiennik chłodzący powietrze) która jeszcze nie zdążyła z niego spłynąć zostaje szybko odparowana i tak trafia do kabiny. Nie wiem na ile to możliwe, bo w Lancii póki co klima mi nie hula, a w Iveco nie mogę chyba wyłączyć klimy. :D
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - przełączanie z full auto na manual (klimatyzacja)

Post autor: Michor » 16 lip 2014, 19:34

Ja mam tak samo. Klima ogolnie wysusza powietrze ( np. W deszczu zeby szyby nie parowaly)


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Kappa - przełączanie z full auto na manual (klimatyzacja

Post autor: grzesiekj23 » 17 lip 2014, 7:43

Tak też mi się wydawało. Czyli to normalny objaw bo wilgoci nie mam w środku, a szyby są czyste :P
Pewnie dzieje się tak, jak mówisz Borek.

Michor wiem, że klima osusza- dobrze to widać właśnie jak się włączy klimę przy zaparowanych szybach :) Albo użyje przycisku "Turbo osuszacza" przedniej szyby ;)
W każdym razie jeśli i u Ciebie tak to działa to jest OK i nie ma co sobie głowy zawracać.

Dzięki Panowie za rozwianie wątpliwości! :)

A jeszcze pytanie do Michora- bo masz taki sam silnik i klima Ci chodzi ;) - czy czujesz po włączeniu klimy, spadek mocy silnika wywołany jej obciążeniem? U mnie czuć jakby ze 20 koni zabierało.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michor » 17 lip 2014, 12:58

Tak samo mam:) doslownie jakby ze 20 koni zginelo:P jakbsie depnie powyżej 3000 to idzie ale nie wiem czy kompresora wtedy nie rozpina.

W r19 tak bylo ze przy gazie w podlodze odpinalo klime żeby oddać moc na Np. Wyprzedzanie.

W każdym razie - czuc wyraźny spadek.
Sent from my RM-941_eu_poland_247 using Tapatalk
BMW E39 Touring - 4,4 V8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”