Kappa - patent na centralny zamek - odsłona druga

Awatar użytkownika
SEBAkappa
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 931
Rejestracja: 05 lip 2009, 17:47
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: SEBAkappa » 21 cze 2014, 17:16

podłącze się pod temat i zapytam się znających temat centralnego jak własną kieszeń:) OtóŻ, mój centralny nie zamyka z pilota,otwiera zawsze natomiast przestał zamykać. Oba zamki rozebrałem na wszelki wypadek, ale skoro silniczki otwierają, to znakiem tego,ze są ok. Przekaźnik również sprawdziłem i to co wydało mi się zimnym lutem, przelutowałem i nadal jest tak samo. Zamykam więc kluczykiem lecz dopiero za piątym razem i nie ma znaczenia, które drzwi zamknę jako pierwsze. Co jeszcze mogę zrobić aby to wszystko hulało?
Lancia Kappa Coupe 2.0 16V Turbo : yesyes :

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: Borek » 21 cze 2014, 18:08

W ogóle nie reaguje na polecenie zamknięcia czy zamyka, miga kierunkami i otwiera ponownie?
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
SEBAkappa
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 931
Rejestracja: 05 lip 2009, 17:47
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: SEBAkappa » 22 cze 2014, 19:51

otwiera tak jak powinien,natomiast nie zamyka, mruga światłami i nie zamyka,tylko z kluczyka za piątym razem.
Lancia Kappa Coupe 2.0 16V Turbo : yesyes :

golden228
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 11 lut 2012, 22:10
Imię: radek
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: golden228 » 22 cze 2014, 20:53

Witam,
u mnie tez otwierał zawsze a zamykał jak mu się chciało, nawet mechanik wyciągnął wszystkie zamki, przeczyszcił zamki wszystko ładnie działało, po zmontowaniu znowu zamykał jak chciał. postanowiłem zamontować kompletną centralkę z allegro + otwieranie bagażnika z pilota za dużo szarpania z oryginalnym centralnym.


pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 22 cze 2014, 21:20 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ort.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: Borek » 22 cze 2014, 21:46

Ja też w ramach demontażu dokładanego Silicona zastanawiam się nad wywaleniem ori centralek, wywaleniem silników z kaset zamków i zamontowaniem tego zestawu, co mi na półkach leży. Kupiłem lata temu zestaw do Hondy z siłownikami, a nawet syreną i auto poszło, a zestaw został. :lol:

W temacie - podejrzewam, że do sprawdzenia pozostaje centralka alarmowa albo ten skurczybyk, co z pilotem rozmawia (jak 16vt, to pewnie jeszcze podczerwień). Teoretycznie i wg schematów są one takie same niezależnie od liczby podpiętych zamków (czyli pasuje centralka z wersji 4drzwiowych), ale względu na kodowanie kluczyków to chyba nie jest takie proste.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
SEBAkappa
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 931
Rejestracja: 05 lip 2009, 17:47
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: SEBAkappa » 17 lip 2014, 17:10

Jestem po gruntownym sprawdzeniu zamków,centralki,przekaźnika i sprawa wygląda tak,że prawdopodobnie padły siłowniki ale mój elektryk nie ma drugich by stwierdzić czy na 100% to, choć jest pewien na 99%. Czy ktoś wie co mogę z nimi zrobić by śmigały,bo pewnie będą trudności w dostaniu takowych do Coupe?
Lancia Kappa Coupe 2.0 16V Turbo : yesyes :

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: Borek » 17 lip 2014, 17:35

Nie warto w takiej sytuacji wywalić z kaset silniczki i zastąpić ich siłę zewnętrznymi siłownikami? Przynajmniej będzie pewność, że nawet jak któryś siłownik umrze, to nie zablokuje całej kasety tak jak silniczek w kasecie potrafi...
Same kasety to są chyba identyczne jak w sedanie z przodu. Na schemacie wszystkie podpięcia wyglądają identycznie.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
SEBAkappa
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 931
Rejestracja: 05 lip 2009, 17:47
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: SEBAkappa » 17 lip 2014, 19:50

Nie znam się aż tak bardzo ale tam są styki odpowiedzialne za opuszczanie szyby przy otwieraniu drzwi w Coupe, ale moja wiedza elektryczna jest dużo gorsza niż mechaniczna,więc może czegoś nie kumam.
Lancia Kappa Coupe 2.0 16V Turbo : yesyes :

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: Borek » 17 lip 2014, 20:20

W kasetach zamkowych? Wg schematu we wszystkich trzech wersjach nadwozia są takie same - dwa gniazda, 5 pinów i 2 piny. W takiej sytuacji obstawiałbym, że za ten ruch szyb odpowiada jednostka sterująca szyb, bo w kupecie jest inna niż w reszcie (w coupe ta centralka ma dwa duże gniazda, a w pozostałych ma pięć mniejszych jeśli obrazki nie kłamią). No ale ty masz kupetę i tylko ty możesz sam powiedzieć, czy faktycznie kasety u ciebie mają jeszcze jakieś styki. ;)

Coupe ma również w instalacji szyb coś zwane "micro-switch for electric windows in left/right glass", co może odpowiadać za ograniczenie ruchu szyby o te -1cm względem maksymalnego wysunięcia - tak żeby człowiek nie miał opcji zamknięcia drzwi przy szybie wysuniętej na maks, co mogłoby uszkodzić szybę i/lub uszczelkę. Widać, że instalacja w coupe jest mocno inna.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: stabraf » 17 lip 2014, 20:32

Zamki coupe/sedan/SW są dokładnie takie same ;) W sedanie i SW w tylnych zamkach nie ma złącz 2pinowych (sygnał do zamykania pozostałych - zamki master ;) ) Zamki przednie we wszystkich wersjach nadwozia są takie same. Coupe ma tylko przednie zamki ;)

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: Maniak » 17 lip 2014, 22:20

Witajcie.
Seba jedynym rozwiązaniem jest zakup innych zamków, podmiana na próbę.
Jeśli okaże się co innego, to może ta kość przekaźnik (żółty)(czarny) w tunelu środkowym.
U mnie był problem tylko z przekaźnikiem, i wszystko hula.
606 692 044 jak by co było trzeba
Pozdrawiam brać klubowiczów
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1105
Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: Gepard » 18 lip 2014, 1:28

Najprostsza metoda to dołożenie uniwersalnych siłowników i podpięcie ich do przewodów fabrycznych zamków. U mnie ten patent sprawdza się od prawie sześciu lat. Silniczków z oryginalnych zamków nie wymontowałem. Niestety jakość tych uniwersalnych siłowników jest coraz niższa, muszę je wymieniać co rok , dwa. Jeśli twój elektryk nie daje rady, podjedź do zakładu na ul. Rozległej. Tam chłopaki na pewno sobie poradzą i nie oskubią Cię z kasy.
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik :D
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: stabraf » 18 lip 2014, 1:44

Ja jeszcze w źródełku mam kilka takich motorków jakby trzeba było ;)
Zamówiłem niedawno takie coś :link: i okazało się, że jest deczko krótki i złącza ma w innym miejscu, ale można go z powodzeniem zamontować, wypełnić trochę brakującą przestrzeń np. klejem na gorąco po to tylko, aby się nie przesuwał, przełożyć oczywiście zębatkę ze starego i pasuje bardzo dobrze : yesyes :

Awatar użytkownika
SEBAkappa
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 931
Rejestracja: 05 lip 2009, 17:47
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: SEBAkappa » 18 lip 2014, 19:44

Centralka była sprawdzona i właściwie komunikuje się z pilotem i vice versa, przekaźnik także został sprawdzony, zamki osobiście rozbierałem,poczyściłem,nasmarowałem, więc może podjadę do innego elektryka, przynajmniej zobaczę co inny powie.
Lancia Kappa Coupe 2.0 16V Turbo : yesyes :

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

Post autor: Maniak » 19 lip 2014, 15:33

Słuszna uwaga, porównać opinie wybrać dobre rozwiązanie. Jeżeli nic nie pomoże zawsze z Łodzi doPłocka a nawet dalej można zalecieć mam tego full można podmieniać
pzdr
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”