Kappa - zapach benzyny w kabinie

Awatar użytkownika
dobermannn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 428
Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
Imię: Kuba
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - zapach benzyny w kabinie

Post autor: dobermannn » 30 kwie 2018, 11:20

i może tutaj jest problem ??????? Może (o ile ja dobrze zrozumiałem) wężyk leci od zbiornkia do zaworka i dalej pary paliwa ulatują do atmosfery i przez nawiewy do kabiny ???

yattaman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 115
Rejestracja: 04 cze 2017, 22:09
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: BERLYN

Re: Kappa - zapach benzyny w kabinie

Post autor: yattaman » 01 maja 2018, 22:04

Wszystko jest szczelne, ewentualnie zaworek przy filtrze węglowym nie przepuszcza na kolektor ssący. Schemat może być od nowszego modelu, w moim kapciu wejście od filtra węglowego w kolektor ssący jest od strony grodzi. Na chwilę obecną nie zakręcam mocno korka wlewu paliwa, w nim też jest odpowietrznik? Teraz jakby lepiej, przy opuszczonych szybach nie bije paliwem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
dobermannn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 428
Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
Imię: Kuba
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - zapach benzyny w kabinie

Post autor: dobermannn » 25 maja 2018, 8:52

a podłączałeś się kompem ???? może coś wyjdzie - np właśnie błąd zaworka par paliwa. Jak nie podłącz się i zrób test i zobaczysz czy daje głos. jak daje głos to sprawdź czy się otwiera.

yattaman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 115
Rejestracja: 04 cze 2017, 22:09
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: BERLYN

Re: Kappa - zapach benzyny w kabinie

Post autor: yattaman » 28 maja 2018, 8:35

Chętnie bym się podłączył pod kompa, dysponuje ktoś wolnym czasem z okolic warszawy w godzinach późno wieczornych i ma odpowiedni sprzęt do podłączenia? Przy okazji sondę bym sprawdził.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa - zapach benzyny w kabinie

Post autor: Maniak » 28 maja 2018, 10:16

Przeciszewo 12......zapraszam....Młody Maniak Ci pomóc może z tym.....
Pzdr.Maniak
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

yattaman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 115
Rejestracja: 04 cze 2017, 22:09
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: BERLYN

Re: Kappa - zapach benzyny w kabinie

Post autor: yattaman » 28 maja 2018, 10:26

To już dalszy rejon, ale ok. Działa Młody Maniak w weekend, tzn sobota?

Młody Maniak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 189
Rejestracja: 06 sie 2017, 23:31
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa - zapach benzyny w kabinie

Post autor: Młody Maniak » 28 maja 2018, 10:31

yattaman pisze: 28 maja 2018, 10:26 To już dalszy rejon, ale ok. Działa Młody Maniak w weekend, tzn sobota?
Działam :D
Pozdrawiam Młody Maniak

yattaman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 115
Rejestracja: 04 cze 2017, 22:09
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: BERLYN

Re: Kappa - zapach benzyny w kabinie

Post autor: yattaman » 09 cze 2018, 20:58

Młody Maniak pisze: 28 maja 2018, 10:31
yattaman pisze: 28 maja 2018, 10:26 To już dalszy rejon, ale ok. Działa Młody Maniak w weekend, tzn sobota?
Działam :D
Dzięki Młody Maniak za kabelek i poświęcony czas :-D . Problem tkwi w zasilaniu zaworka par paliwa, na krótko podpięty otwiera przepływ, zaworek sprawny. Pytanie, czy po uruchomieniu silnika od razu zaworek dostaje napięcie, czy tym steruje jakiś czujnik?

yattaman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 115
Rejestracja: 04 cze 2017, 22:09
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: BERLYN

Re: Kappa - zapach benzyny w kabinie

Post autor: yattaman » 06 lip 2018, 20:09

"Po uruchomieniu silnika zawór pozostaje zamknięty. Dopiero po osiągnięciu przez jednostkę napędową określonej temperatury pracy zostaje aktywowany. Okresowe otwieranie zaworu oraz czas otwarcia określa sterownik na podstawie sygnałów m.in. z czujnika położenia przepustnicy i sondy lambda. Sterowanie zaworem należy do tzw. układów adaptacyjnych, co znaczy, że urządzenie sterujące dopasowuje cykle otwierania i zamykania zaworu do zmieniających się warunków pracy silnika.

System pokładowej diagnostyki EOBD sprawdza prace układu odpowietrzania zbiornika paliwa. W teście przepustowości otwieranie zaworu w zależności od stopnia napełnienia pochłaniacza par paliwa powoduje zmianę składu mieszanki. Ta zmiana rejestrowana przez sondę lambda przed katalizatorem potwierdza działanie układu odpowietrzania zbiornika. Z kolei podczas tzw. testu modulacyjnego sterownik silnika cyklicznie trochę otwiera i zamyka zawór, czego rezultatem są zmiany, czyli modulacja ciśnienia w kolektorze dolotowym. Mierzy ją czujnik ciśnienia i na tej podstawie sterownik silnika ocenia sprawność układu odpowietrzania zbiornika."
Źródło: motofakty.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”