Kappa - domykanie szyb i składanie lusterek

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa - domykanie szyb i składanie lusterek

Post autor: stabraf » 13 lut 2013, 16:09

bodes pisze:...tylko jest to wersja bez składanych lusterek....
Pożycz od kogoś sam panel sterujący od składanych lusterek i podłącz ;)

Awatar użytkownika
bodes
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 16 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kappa - domykanie szyb i składanie lusterek

Post autor: bodes » 13 lut 2013, 20:22

Coś pomyślę, panel to chyba gdzieś mam.

ridersm
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 11 mar 2014, 1:59
Imię: Michał
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Kappa - domykanie szyb i składanie lusterek

Post autor: ridersm » 12 sie 2014, 15:36

Panowie jeśli jest opcja na takiego manuala to bardzo bym was prosił:)

Awatar użytkownika
wojciech711
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1233
Rejestracja: 18 lut 2011, 22:51
Skype: wojciec711
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Kappa - domykanie szyb i składanie lusterek

Post autor: wojciech711 » 12 sie 2014, 19:50

ja też poproszę o jakiś opis :D
JEST
Lancia Kappa Coupe 2.0 16v turbo
Lancia Kappa BI-Color 2.4jtd
Miss Zlotu Sypniewo 2013 :D
Pierwsza V-ce Miss Zlotu Sielpia 2011 :)
BYŁA
Lancia Lybra 2.4jtd

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - domykanie szyb i składanie lusterek

Post autor: topcio » 12 sie 2014, 20:33

Mam to Phedrze - super sprawa, chętnie zastosował bym w qp.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ridersm
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 11 mar 2014, 1:59
Imię: Michał
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Kappa - domykanie szyb i składanie lusterek

Post autor: ridersm » 31 sie 2014, 23:06

I jak tam panowie??

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - domykanie szyb i składanie lusterek

Post autor: topcio » 01 wrz 2014, 15:04

Moduł komfortu w hurtowni elektronicznej kosztuje 48 pln i podobno wszystko ma działać.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ridersm
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 11 mar 2014, 1:59
Imię: Michał
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Kappa - domykanie szyb i składanie lusterek

Post autor: ridersm » 02 wrz 2014, 22:06

Trzeba to jeszcze podłączyć

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - domykanie szyb i składanie lusterek

Post autor: topcio » 03 wrz 2014, 14:22

Instrukcja jest w pudełku więc w czym może być problem?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ridersm
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 11 mar 2014, 1:59
Imię: Michał
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Kappa - domykanie szyb i składanie lusterek

Post autor: ridersm » 03 wrz 2014, 22:27

Jeśli tak to dzięki. Chętnie skorzystam. Ale w temacie nie chodzi o moduł komfortu z instrukcją tylko o manuala zrobionego przez kolege który jest dokładny i z fotkami.

GepardMG
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 4057
Rejestracja: 01 kwie 2009, 21:50
Imię: Marcin
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Kappa - domykanie szyb i składanie lusterek

Post autor: GepardMG » 17 maja 2018, 23:09

Czy ktoś kto ma takie domykanie szyb w Kappie mógłby napisać jak to rozwiązał ?

Ja się wpiąłem w moduł szyb w tunelu. Niestety podłączyłem te cienkie kable od sterowania szybami
i zdaje się że to był błąd .
Centralka podająca poszczególnymi kanałami prawą szybę podnosi tylko o kilka cm (czyli nie wyczuwa obciążenia prawdopodobnie)
a lewa się domyka całkowicie, ale tylko dlatego że tam jest automatyczne podnoszenie i po krótkim impulsie resztę robi sama Kappa :)

Żeby szyby chodziły bez włączonego zapłonu - trzeba podać plusa na zasilanie centralki, ja zastosowałem przekaźnik który sterowany z modułu alarmu , przez 20 sekund rozłącza oryginalne zasilanie centralki a podaje plusa prosto z akumulatora na centralkę.
(przekaźnik "od świateł krótkie długie z Poloneza" - 5 pinowy)

Czy kolega Bodes który pisał tu kilka lat temu ( :D ), pisząc o prostym rozwiązaniu , miał na myśli jakieś
połączenie zamka centralnego w każdych drzwiach z podnośnikiem szyby ? Może jakieś przekaźniki czasowe wchodzą w grę ?
Marcin

Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "LKP2019".

e-mail : sklep@autosklep24.pl
tel : 792 465-368 , 42 688-01-49

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - domykanie szyb i składanie lusterek

Post autor: volf » 18 maja 2018, 9:45

Zastosowałeś jakiś moduł domykania szyb, jeśli tak to jaki?
Ogólnie z tymi szybami w kappie to jest mały problem, bo o ile przednie mają włącznik przeciążeniowy to tylne nie i trzeba stosować moduł wykrywający przeciążenia albo dołączyć jakieś krańcówki.
W każdym razie same moduły domykania nie są drogie np. WCM-4 z firmy AMT to około 50 zeta. Oczywiście, powiem szczerze, ze nie sprawdziłem w praktyce czy będzie w kappie działał ale po opisie wydaje się być ok :)

Szkoda, że schematy/opisy kolegi Bodes są niedostępne i nikt ich nie skopiował...
KAPPA TDS & JTD

GepardMG
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 4057
Rejestracja: 01 kwie 2009, 21:50
Imię: Marcin
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Kappa - domykanie szyb i składanie lusterek

Post autor: GepardMG » 18 maja 2018, 23:11

volf pisze: 18 maja 2018, 9:45 Zastosowałeś jakiś moduł domykania szyb, jeśli tak to jaki?
Ogólnie z tymi szybami w kappie to jest mały problem, bo o ile przednie mają włącznik przeciążeniowy to tylne nie i trzeba stosować moduł wykrywający przeciążenia albo dołączyć jakieś krańcówki.
W każdym razie same moduły domykania nie są drogie np. WCM-4 z firmy AMT to około 50 zeta. Oczywiście, powiem szczerze, ze nie sprawdziłem w praktyce czy będzie w kappie działał ale po opisie wydaje się być ok :)

Szkoda, że schematy/opisy kolegi Bodes są niedostępne i nikt ich nie skopiował...
Ok, opiszę od początku co i jak zrobiłem (a trochę się narobiłem :))

Ten moduł to dokładnie to
https://www.stig.pl/modul-domykania-4-szyb
jest ich na rynku cała masa , pod różnymi nazwami, ale często wyglądają identycznie


Na początku pomyślałem że podłączę pod kable dochodzące do sterownika tak jak w tym temacie
http://www.forum.lanciapolska.org/viewt ... 1&start=15
Chodzi o te cienkie kabelki na sterowaniu, dotknięcie masy powoduje odpowiednio podnoszenie i opuszczanie przednich szyb

Chodzi o kostki skrajne, tam gdzie są bodajże 4 kable to jest sterowanie z lewych drzwi a tam gdzie 2 kable to z prawych
Środkowa kostka to masa i zasilanie PO WŁĄCZENIU STACYJKI - czyli powód la którego wiele instalacji kończy się niepowodzeniem - samo podanie masy po wyłączeniu stacyjki nic nie da :)

Połączyłem wszystko wg instrukcji (prawie...) , najgorzej tak naprawdę to upchnąć te wszystkie kostki i połączenia pod tunelem.
Miałem też zagrychę z podaniem prądu na moduł , ale to załatwił przekaźnik od poloneza o czym pisałem wyżej, dla zainteresowanych mogę podać dokładnie jak połączyć .
Efekt końcowy niestety jest marny, nie domyka 1 szyby (na razie mam podłączone przednie ) , no ale po przeanalizowaniu
wszystkiego już wiem dlaczego. Napisałem wcześniej że podłączyłem prawie wg instrukcji , bo faktycznie powinien kabel dochodzić do silnika a nie do centralki, gdzie nie ma odpowiedniego przeciążenia .

Więc przekaźniki w centralce "cykają" po kolei przez około sekundę, prawa szyba podnosi o kilka cm a lewa całkowicie
ale tylko dlatego że ma automatyczne podnoszenie po przytrzymaniu (gdyby prawa to miała to by było super...)
(dzieje się dokładnie tak jak jest w instrukcji na internecie - ale dopiero teraz to przeczytałem :)

Wpadłem więc na pomysł że skoro centralka ma jeszcze wyjścia idące do silników, to tam się wepnę - niestety chyba ten plan upadnie.
Dziś sprawdzałem, co prawda tylny moduł, ale znalazłem gdzie pojawia się zmiana napięcia podczas naciskania np podnoszenia.
Wygląda na to że jest tam +. Spróbowałem wiec po odłączeniu wtyczki podać na kabel prąd, niestety nic to nie dało.
Za to po podpięciu wtyczki i ponownym podaniu plusa wywaliło bezpiecznik :) . Taki ze mnie elektryk samochodowy :)

Więc teraz widzę tylko takie rozwiązania .
1. Tam gdzie jest potrzeba potrzymania podanego sygnału przez kilka sekund - trzeba zastosować przekaźnik czasowy. Niby nie jest to tak jak przewidział producent modułu domykającego, ale tak naprawdę to sterownik od szyb Kappy sam wyłącza prąd na szybę kiedy ona się domknie, to tak jakby ktoś przytrzymał przycisk od zamykania trochę za długo. Słychać jak przekaźnik w sterowniku rozłącza.

Jeszcze przy okazji można by się pokusić o zamykanie wszystkich szyb równocześnie, wystarczyło by wykorzystać tylko jeden kanał modułu i podać masę poprzez diody na poszczególne piny sterownika Kappy. Oczywiście wszystko przez ten przekaźnik czasowy.

2. Poszukać modułu który nie jest podłączany bezpośrednio do silnika i nie działa na przeciążenie, ale ma ustawialną opcję czasową .
Wtedy by się idealnie zgrało ze sterownikiem w Kappie

3. Poszukać sterownika kompatybilnego elektrycznie z tym w Kappie i mającego funkcję autopodnoszenia prawej szyby :)

Jeśli chodzi o tylne szyby to mnie zaskoczyłeś z tym brakiem przeciążeniówki etc. Ale myślę ze przy moim sposobie podłączenia
przez moduł to i tak nie ma znaczenia. To tak jakby ktoś przez kilka sekund przytrzymał przycisk , i co , wtedy podnośnik z tyłu się spali ???
A tak w ogóle to można kupić centralkę do szyb przednich i założyć na tył, wtedy jest autoopuszczanie przynajmniej :)

Przepraszam za przydługi wywód, może ktoś jeszcze podzieli się uwagami i mnie natchnie :)

... ewentualnie jeszcze zamienić kable miejscami we wtyczce sterownika - opuszczanie z podnoszeniem
na sterowaniu i na wyjściu . Wtedy obie szyby będą miały do góry auto , a do dołu jedna będzie miała auto a druga będzie kulawa :)
Marcin

Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "LKP2019".

e-mail : sklep@autosklep24.pl
tel : 792 465-368 , 42 688-01-49

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - domykanie szyb i składanie lusterek

Post autor: volf » 18 maja 2018, 23:47

GepardMG pisze: 18 maja 2018, 23:11 prawa szyba podnosi o kilka cm a lewa całkowicie
ale tylko dlatego że ma automatyczne podnoszenie po przytrzymaniu (gdyby prawa to miała to by było super...)
To musisz znaleźć odpowiedni moduł/sterownik szyb przednich-podobno były takie (ponoć obudowa w innym kolorze?), że szyba pasażera podnosiła się automatycznie tak jak kierowcy. Pewnie trzeba szukać w starszych/pierwszych rocznikach kappy...
GepardMG pisze: 18 maja 2018, 23:11 To tak jakby ktoś przez kilka sekund przytrzymał przycisk , i co , wtedy podnośnik z tyłu się spali ???
A tak w ogóle to można kupić centralkę do szyb przednich i założyć na tył, wtedy jest autoopuszczanie przynajmniej :)
Może się silnik spali a może wcześniej bezpiecznik padnie, pewnie nikt nie robił takiego eksperymentu, bo po co i jednak trzeba by się postarać trzymając dłużej przycisk :)
Co do zamiany centralek tylnej na przednią to nie za bardzo to widzę-tylna to tylko element wykonawczy-tam są same przekaźniki a jej ''mózg'' jest i tak w przedniej i jest z nią połączona kabelkami : ok2 :
I oczywiście do tego automatycznego opuszczania/podnoszenia potrzebny jest ten włącznik/wyłącznik przeciążeniowy a przy tylnych silnikach go nie ma.
KAPPA TDS & JTD

GepardMG
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 4057
Rejestracja: 01 kwie 2009, 21:50
Imię: Marcin
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Kappa - domykanie szyb i składanie lusterek

Post autor: GepardMG » 19 maja 2018, 0:07

To musisz znaleźć odpowiedni moduł/sterownik szyb przednich-podobno były takie (ponoć obudowa w innym kolorze?), że szyba pasażera podnosiła się automatycznie tak jak kierowcy. Pewnie trzeba szukać w starszych/pierwszych rocznikach kappy...
Pierwsze roczniki miały białą, potem była zielona. Ta druga na pewno nie ma auto na prawej szybie.
Może były wersje , tyle że wszystkie dla prezesów Fiata :)
Marcin

Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "LKP2019".

e-mail : sklep@autosklep24.pl
tel : 792 465-368 , 42 688-01-49

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”