Kappa - wyłącznik kierunkowskazu

Awatar użytkownika
tadek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 228
Rejestracja: 12 cze 2007, 0:00
Imię: Ted
Lokalizacja: Kacwin

Kappa - wyłącznik kierunkowskazu

Post autor: tadek125 » 08 lip 2007, 14:10

nawet kierownicy nie trzeba zdejmowac

kupiłem poxiline
i nadlepiłem ubytek
:)

a dokładniej to nie wytarł sie żaden żabek jak to ktos tam powiedzial tylko ten biały plastik

moze uda mi sie to jakos graficznie przedstawic


Obrazek

mniej wiecej tak to wygląda
(raczej tak miało wyglądać)
wytarły się te górki które wskazuje strzałka

trzeba wziąć poxiline i nadlepić


hmmm
nie wiem czy cos zrozumiecie z tego
ale jak cos
to jeszcze pytajcie

tam jest to tak prosto zrobione ze powinniscie zajarzyc
hehe

aha nie nadlepiajcie za dużo tej poxiliny bo wtedy bedzie ona zachaczała o inne plastiki i mozecie cos pourywac


:)
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina ;)

Boorek

Kappa - wyłącznik kierunkowskazu

Post autor: Boorek » 08 lip 2007, 18:13

jesli nie trzeba zdejmować kierownicy to w takim razie jak się do tego ustrojstwa dobrać?? Pozdrawiam

wyciąłem co zbędnie powielone - grzole

Awatar użytkownika
Makgajwer
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 412
Rejestracja: 24 sie 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań - tak mniej wiecej

Kappa - wyłącznik kierunkowskazu

Post autor: Makgajwer » 08 lip 2007, 22:59

Tadek !!! gdybyś był uprzejmy jakąś fotke dodać ?!? Bo wiesz...nie wszyscy odrabiali ZPT :)
Jeśli nie odkręcałeś kierownicy (...a co za tym idzie i "poduszki") to ważna informacja !!! Co więc okręciłeś ? Tylko osłony ?
Po za tym Twoje spostrzeżenia że elementy sie wycierają z powodu zwykłej eksploatacji chyba są słuszne - moja ma nakulane 200 tys więc to chyba po prostu choroba zawodowa :(
Oddam w dobre ręce Jaguara XJ8 V8 3,2 Executive z 1999r. mały przebieg, kolor szaro-srebrny, wnętrze kremowa skóra,
Stan: bardzo śliczny :))

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa - wyłącznik kierunkowskazu

Post autor: Marcin_D » 09 lip 2007, 13:59

No fajnie, że ktoś już to zrobił i zamieścił manuala.
Z tego co widziałem jak rozebralem to (zdjąłem kierownicę bo musiałem wymianic taśmę od poduchy) to tam jest taki pierścień z białego plastiku z takimi dwoma wycięciami.
Z tego co narysowal Tadek to wynika że trzeba przy tych wycięciach nadlepić poxyliny, bo powinny byc takie jakby górki (a faktycznie u mnie jest ten pierścień płaski), czyli trzeba dzisiaj albo jutro zajrzeć pod fajerę.
Wezmę aparat jak będę to robił i zrobię foto, żeby byo widać co i jak.
Teraz pytanie do Tadka:
Jak wysokie trzeba zrobić te górki z tej poxyliny.
I zastanawiam się czy nie dało by się przylepić jakichś takich "jakby klinikow" do tego plastikowego pierścienia.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
tadek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 228
Rejestracja: 12 cze 2007, 0:00
Imię: Ted
Lokalizacja: Kacwin

Kappa - wyłącznik kierunkowskazu

Post autor: tadek125 » 09 lip 2007, 17:25

kurcze z fotkami to bedzie problem bo nie mam aparatu

ale tak....
okrecic trzeba tylko osłony
i z góry zobaczycie biały plastik
przekrecic trzeba tyle kierownicą zeby zobaczyć wyciecię w tym plastiku
(wyciecie znajduje sie pomiedzy tymi górkami co narysowałem)
i z góry da sie spokojnie nadlepic

a jak bedziecie nadlepiac to nadlepiajcie te górki jak jest na rysunku
zeby były takie skosy
zeby nie był na szcycie "górki" kąt 90 stopni ale bardziej rozwarty bo z tamtej strony też zachaczają żabki

hmmm ile nadlepić??
nie wiem jak to powiedziec
tyle trzeba zeby ten plastik od rączki kierunkowskazu tylko zeby sie leciudtko dotknął poxiliny
jeśli bedzie za mało nadlepić jeszcze raz
poxilina poxiliny dobrze sie chwyta

tylko jest problem z przyklejeniem jej do plastiku
trzeba najpierw wymyc to miejsce na plastiku rozppuszczalnikiem a potem troche porysować czyms powierzchnie
zeby nie była gładka (porysować można igłą albo jakims cieniutkim srubokretem)

jezeli juz wszystko bedzie chodzic jak należy to pasowałoby czyms posmarować poxiline jakim olejem albo czyms tam

moze bym wymyslił cos lepszego i trwalszego niz poxilina ale nie moge za chiny odkrecic kierownicy
wytarty jest tam torx

ale i poxilina powinna dosyc długo wytrzymac

a co do klinków to moze i dobry pomysł ale już jest jeden problem
czym przykleisz tak mocno te klinki
bo napewno nie poxiliną czy super glue czy tam kropelką

a tak przy okazji moze ma ktos do sprzedania ramie do tylnej wycieraczki (do kombi)
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina ;)

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa - wyłącznik kierunkowskazu

Post autor: Marcin_D » 10 lip 2007, 11:39

Dzisiaj zciągam fajerę i zobaczę co i jak z tą poxyliną. A te klinii to sobie narysuję na taką wysokośc jak ta poxylinę nadlepię i kupiłem taki klej dwuskładnikowy (do metali, plastików itp.) i nim n 100% jak przyklei to się nie urwie.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

sharky
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 18 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Tychy

koniec problemów z wyłącznikiem kierunkowskazu

Post autor: sharky » 06 maja 2008, 17:01

Odświeżam temat ponieważ dzisiaj uporałem się z problemem nieodbijających kierunkowskazów, zamieszczę krótka instrukcje i fotorelacje, może Wam się przyda. Z góry przepraszam za jakość zdjęć.

1. Odkręcamy dolną osłonę. Jest przykręcona czterema śrubkami krzyżakowymi. Po odkręceniu śrub górna schodzi również bezproblemowo
Obrazek

2. Widok z góry jest następujący. Feralny element to plastikowa tuleja umieszczona na kolumnie, obraca się razem z kierownicą, powinna posiadać ząbki ale pewnie już nie posiada, dlatego migacze nie odbijają bo ząbki są wyrobione i nie popychają takich dźwigienek. Pokręćcie kierownicą przy załączonych migaczach i spójrzcie z góry jak to wygląda, od razu każdy się zorientuje co i jak mechanizm jest prosty jak konstrukcja cepa.
Obrazek

3. Czyścimy dokładnie tą tuleje benzyna ekstrakcyjną aby usunąć resztki starego smaru a następnie przecieramy drobnym papierem ściernym miejsca, w których kiedyś wystawały te ząbki. Teraz rozrabiamy niewielką ilość kleju poxipol. Dajemy z każdej tubki ilość odpowiadająca ziarnku grochu, więcej nie potrzeba. Obracamy kierownicą tak, aby te wytarte ząbki były dobrze dostępne. Następnie za pomocą zapałki nanosimy niewielką ilośc kleju w te miejsce po wytartych ząbkach.
ObrazekObrazekObrazek

4. Należy nanieść ok 2-3mm kleju w te miejsca. Ja uformowałem takie półkule w miejscach ząbków. Odczekać ok 15 min aż klei wyschnie i obrócić kierownice o pół obrotu. Następnie powtarzamy tą czynnośc z drugą parą wytartych ząbków. Rozrabiamy ponownie odpowiednia ilość kleju i nanosimy zapałka na wytarte ząbki.

5. Po wyschnięciu kleju możemy uruchomić silnik włączyć migacz i sprawdzić czy kierunki odbijają. U mnie wszystko grało więc szczęśliwy skręciłem obudowę. Wszystko to zajęło mi około 1 godziny.
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Kappa - wyłącznik kierunkowskazu

Post autor: pawcio1 » 06 maja 2008, 17:27

Bardzo dobrze że zamieściłeś ten manual! Ja właśnie niedawno dołączyłem do grona ''lewych kierunkowskazów'' ale zamierzam to zmienić :)


P.S podziękowania dla Taz-a za poprawienie przejrzystości :wink:
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

Awatar użytkownika
Drac
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 26 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Wałcz

Kappa - wyłącznik kierunkowskazu

Post autor: Drac » 06 maja 2008, 22:27

OK ja też dopisuje się do grona lewoskrętnych nieodbijających :D

sharky: dzieki za manuala : ok2 :
Lancia Kappa LS 2.0 (Power Drive)
146 PS
rok produkcji 1995

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Kappa - wyłącznik kierunkowskazu

Post autor: Tomzik » 06 maja 2008, 22:35

A u mnie prawy nie działa z kolei..

Wiedziałem dlaczego nie chce odbijać, ale nie wiedziałem, że aby się dobrać do tego plastikowego pierścienia nie trzeba zwalać kiery. Dotąd się za to nie zabierałem, bo bałem się ruszyć poduchę by zdjąć kierę.

Ale teraz, gdy okazało się, że nie trzeba jej zdejmować to rozprawię się z tym kierunkiem :twisted: 8) : yesyes :

No i dzień póżniej już się z tym rozprawiłem :D
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Kappa - wyłącznik kierunkowskazu

Post autor: Luckyy » 07 cze 2008, 20:03

moja kappa ma przejechane 185kkm i tez raz na jakis czas lewy sie nie chce wylaczyc. Czy moze ktos napisac jak dlugo wytrzymuje poxipol czy poxylina?

bo jesli ten bialy plastik jest z polietylenu to w/w kleje raczej slabo sie go trzymaja.
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Kappa - wyłącznik kierunkowskazu

Post autor: wega » 07 cze 2008, 20:23

"Luckyy" pisze: bo jesli ten bialy plastik jest z polietylenu to w/w kleje raczej slabo sie go trzymaja.
Jeżeli przetrzesz ten element papierem ściernym tak jak kolega napisał to nie ma mocnych, klej będzie trzymał.
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Kappa - wyłącznik kierunkowskazu

Post autor: pawcio1 » 07 cze 2008, 23:18

"wega" pisze:
"Luckyy" pisze: bo jesli ten bialy plastik jest z polietylenu to w/w kleje raczej slabo sie go trzymaja.
Jeżeli przetrzesz ten element papierem ściernym tak jak kolega napisał to nie ma mocnych, klej będzie trzymał.
Ja tak zrobiłem i musiałem poprawiać już dwa razy... :roll: ... trochę to wnerwiające!
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

sharky
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 18 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Tychy

Kappa - wyłącznik kierunkowskazu

Post autor: sharky » 08 cze 2008, 9:36

Ja musiałem raz poprawić po jakimś tygodniu, ale tylko dlatego, że nie chciało mi się dobrze oczyścić papierem ostatniego miejsca klejenia. U mnie tam było też trochę smaru, wiec przede wszystkim dokładnie benzyną odtłuścić, bez tego ani rusz. Następnie dobrze papierem zeszlifować i musi trzymać. Powierzchnia klejenia musi być mocno zmatowiona. To niewielki punkt, jednak jest to bardzo istotne.

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Kappa - wyłącznik kierunkowskazu

Post autor: Krzys » 08 cze 2008, 9:38

Pomaga zmywacz do paznokci, trzeba dokładnie odtłuścić. U mnie już miesiąc jeżdżę.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”