Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 18 lis 2018, 18:13

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 10 sty 2009, 17:32 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lis 2007, 0:00
Posty: 212
Lokalizacja: Krakow jakby
jeszcze nic nie ruszałem w samochodzie, ale już w drodze mam używany wiatrak od Alfy 166 za 200 zł (pobranie)

w każdym razie jak dojdzie wiatrak, to wtedy wykręcę ten uszkodzony i byc może będzie szansa na zmianę silnika w uszkodzonym wentylatorze - wtedy będą niewielkie koszty

a jak nie, to sie wymieni na ten z ALfy

w każdym razie mam garażowany samochód i przez ostatnie 3 dni jazdy bez sprawnego wentylatora odczułem niewielka różnicę na minus że trochę chłodniej w środku, ale tez plus że nie słychać wiatraka : >

czyli ogólnie nie ma żadnego problemu na dystansach do 50 km

pozdrawiam

_________________
mercedes


Na górę
PostDodany: 07 lut 2009, 13:47 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lis 2007, 0:00
Posty: 212
Lokalizacja: Krakow jakby
pomóżcie
jestem w fazie rozkręcania
rozkręciłem co mogłem, ale chyba większość zbędnie

z tego co pisał ktoś są 3 śruby. Dobra, są 3 śruby rozmiar 10mm, jedna z lewej, druga u góry i trzecia u dołu ... zaznaczyłem ją dokładnie na foto (oprócz dwóch następnych które tez zaznaczyłem).

Czy to ta śruba jest właśnie największym kłopotem ?
Bo jak tak, to nie wiem, chyba czeka mnie serwis.

Obrazek

pozdrawiam

_________________
mercedes


Na górę
PostDodany: 07 lut 2009, 16:52 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
Posty: 293
Imię: Dawid
Lokalizacja: Wrocław
Wymianę wentylatora nawiewu mam za sobą ale nie przypominam sobie żebym miał problem z wykręceniem tej śruby, no chyba że nie masz zgrabnych rąk i różnych wielkości narzędzi. Dla mnie największym problemem było wyciągnięcie całej obudowy.

Ps. Czy na allegro masz taki sam login jak tutaj ?? Jak tak to jakiś czas temu kupowałem od Ciebie laptopa :lol:

_________________
Lancia Kappa 2.4JTD 98"
Alfa Romeo 155 2.0 TS 8V aka Czarny Kanciak
Części, oleje, akcesoria - 726-766-657


Na górę
PostDodany: 07 lut 2009, 16:58 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lis 2007, 0:00
Posty: 212
Lokalizacja: Krakow jakby
tak to ja : >
teraz sie zastanawiam czy nie lepiej z tym jechac do serwisu, np. LT
nie wiem ile serwis by wziął za wymianę tego nieszczęsnego wiatraka

_________________
mercedes


Na górę
PostDodany: 10 lut 2009, 20:20 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lis 2007, 0:00
Posty: 212
Lokalizacja: Krakow jakby
mam takie bardzo ważne dla mnie pytanie
czy w Krakowie lub okolicy znajdą się śmiałkowie, którzy wymienią mi wentylator ?

Wentylator czeka, kurzy się, a ja tego chyba nie zrobię samodzielnie.

Pytanie drugie: czy Kraków i okolice mają jakieś warsztaty znające się dobrze na Lanciach, czy jest cos takiego jak Lancia Team w Krakowie i okolicy ?

napiszcie coś, bo mnie szlag trafi z tym nawiewem!

_________________
mercedes


Na górę
PostDodany: 10 lut 2009, 21:19 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Posty: 6425
Lokalizacja: Kraków
"bialy-murzyn" pisze:
Pytanie drugie: czy Kraków i okolice mają jakieś warsztaty znające się dobrze na Lanciach, czy jest cos takiego jak Lancia Team w Krakowie i okolicy ?

napiszcie coś, bo mnie szlag trafi z tym nawiewem!
Tak dobrze jak w Łodzi nie mamy :wink:
Ale jakbyś nie był leniwy :!: i poszukał to byś znalazł :twisted:
Np. serwis na Saskiej, albo w Swoszowicach. Może nie są to wybitni fachowcy, ale przynajmniej nie spytająco to takie Kappa?

_________________
Pozdrawiam
Wujek (p)
"Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8, Fiat Croma 1.9
była: Lancia Kappa 2.0T

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)


Na górę
PostDodany: 11 lut 2009, 16:14 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Posty: 2332
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie tel. 509728460
Kolego wykręcenie tej śruby to pikuś - bierzesz nasadkę 10 (z takiego kompletu z grzechotką) i długi kluczyk do tego (chodzi mi o tego kija co nakładasz nasadkę na niego) i odkręcasz sppkojnie (gorzej jest później z przykręceniem). Ty sięzastanawiał będziesz jak będziesz wyjmował toą puszkę z wentylatorem. Tu jest dopiero zabawaPoodkręcanie wszystkich śrub dookoła to jest nic (odpowiednie klucze i idzie), a wyjąć puchę to sie trzeba nagłowić.

_________________
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power


Na górę
PostDodany: 11 lut 2009, 16:25 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lis 2007, 0:00
Posty: 212
Lokalizacja: Krakow jakby
kuźwa, więc daje 100 zł za wymianę tego badziewia, które i tak jest mało potrzebne

ps. + browar - jako premie jak zostanie dobrze zrobione : >

_________________
mercedes


Na górę
PostDodany: 11 lut 2009, 22:59 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
Posty: 293
Imię: Dawid
Lokalizacja: Wrocław
Hehe szkoda ze do Wrocka masz kawałek drogi to bym Ci to u siebie zrobił, a tak na serio to powinieneś pokombinować to nie jest aż takie super trudne :D

_________________
Lancia Kappa 2.4JTD 98"
Alfa Romeo 155 2.0 TS 8V aka Czarny Kanciak
Części, oleje, akcesoria - 726-766-657


Na górę
PostDodany: 11 maja 2009, 22:50 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Posty: 4073
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
No i przyszło też chyba na mnie. W sobotę zabieram się do wyciągania tej sławnej "puszki" ;)

_________________
'06 Triumph Sprint ST 1050 ABS
'11 Honda CB600F Hornet
...i służbowy '17 Renault Megane 130KM


Na górę
PostDodany: 12 maja 2009, 10:17 
Offline
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
Posty: 286
Lokalizacja: Katowice
KAPPA wentylator nawiewu (jak też każdy inny makaron):
temat już nieźle opracowany, ale nikt nie wspomniał o jednym - wszystkie wentylatory nawiewu mają łożyska ślizgowe brąz/stal, więc gdy łoże (brąz) wytrze się już trochę, oś wentylatora odchyla się od osi stojanu, co zwiększa pobór prądu, i siłę nacisku na ten fragment łoża który zaczął się przecierać. dalej to już prawie jak reakcja łańcuchowa.
PRZEWIJANIE - po co, skoro wirnik nie ulega zniszczeniu.
ŁOŻE z brązu - wymianę odradzam.

UŻYWKI - tak, ale po dokładnej kontroli - należy zbadać luz poosiowy ( nie powinien być mocno wyczuwalny) + luz poprzeczny do osi (pomiar śrubą mikrometryczną, a jeżeli da się wyczuć to jest to już złom) + pomiar prądu (jeżeli bierze powyżej 5-6 A, to też na złom).

W lancelocie na szczęście chodzi mi w porząsiu ale w senatorze ślubnej, co roku wkładam następną używkę bo ledwie koło roku wytrzymują.
I jeszcze kilka słów pociechy dla kappa-rządowozów : do senatora-też-rządowoza nowy kosztuje 900 !!!

Jeszcze jedna uwaga - co do naprawy nadpalonej skrzynki bezpieczników.
W sklepach elektronicznych można kupić zamkniętą oprawkę bezpiecznika 30A z kablami. ma dużo większą wytrzymałość od ręcznie zaciskanych na kablu, a i przylutować kabel do kabla łatwiej niż zaciskać konektorki. U mnie taki patent jeździ już piąty rok.


Na górę
PostDodany: 16 maja 2009, 17:30 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Posty: 4073
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Dokonałem dzisiaj tego karkołomnego czynu i wymieniłem razem z ojcem ten cholerny wentylator. Oczywiście nie obyło się bez celowego poodginania okolicznych blach w celu wyciągnięcia tego wentylatora. Generalnie jest to podobne trochę do rodzenia, tyle że później trzeba to włożyć z powrotem ;)

_________________
'06 Triumph Sprint ST 1050 ABS
'11 Honda CB600F Hornet
...i służbowy '17 Renault Megane 130KM


Na górę
PostDodany: 17 maja 2009, 9:34 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lis 2007, 0:00
Posty: 212
Lokalizacja: Krakow jakby
ale to dużo roboty i trzeba mieć sprytu tez nie mało : >
w każdym razie zabuliłem 50 zł warsztatowi i mi to zrobili na szczęście


Na górę
PostDodany: 18 maja 2009, 20:50 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Posty: 6425
Lokalizacja: Kraków
bialy-murzyn pisze:
ale to dużo roboty i trzeba mieć sprytu tez nie mało : >
w każdym razie zabuliłem 50 zł warsztatowi i mi to zrobili na szczęście
Z ciekawości. Gdzie robiłeś?

_________________
Pozdrawiam
Wujek (p)
"Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8, Fiat Croma 1.9
była: Lancia Kappa 2.0T

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)


Na górę
PostDodany: 20 maja 2009, 16:41 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lis 2007, 0:00
Posty: 212
Lokalizacja: Krakow jakby
w super tajnym mini zakładzie w miejscowości Głogoczów
nie wiem jak to zrobili, ale to zrobili i wyłamali tylko jedna kratkę która jest na górze tego całego pudła : >


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl