Lybra - dystanse - 4x98 na 5x112 czy można kupić?

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Lybra - dystanse - 4x98 na 5x112 czy można kupić?

Post autor: schab » 01 cze 2012, 8:55

argenta67 pisze: Ten szkic co zamieściłeś to nie dotyczy chyba kół samochodu albo nie znasz budowy zawieszenia samochodu. Oba przednie koła skrętne bez względu na dystans skręcają się o tyle samo stopni czy to w prawo czy w lewo a na tym szkicu to byś zbyt wiele nie pojeździł.
Proponuję - zanim coś napiszesz - najpierw to sprawdź !
Podejdź do auta , skręć koła maksymalnie i popatrz , czy faktycznie skręciły się o taki sam kąt . Powodzenia ...
Szkic oczywiście jest sporo przesadzony , ale tak to działa .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

dawidson

Odp: Lybra - dystanse - 4x98 na 5x112 czy można kupić?

Post autor: dawidson » 01 cze 2012, 9:19

Rafako pisze:
dawidson pisze: W Niemczech możesz sobie założyć dowolne koła o ile zachowasz zewnętrzny rozmiar koła, nośność i wskazania licznika. Do diagnosty musisz się udać gdy producent felgi nie ma homologacji dla Twojego modelu.

viva la macchina!
To niby po co nadal wpisują rozmiary dopuszczalnych opon w dużym Briefie :?: :?: :?: Niecały rok temu przerejestrowywałem astrolota z Hamburga do Berlina i nic się pod tym względem nie zmieniło (przerejestrowywałem, nie wywoziłem do PL ;) ).
Serdecznie pozdrawiam.
Czytaj ze zrozumieniem, dobrze?
Producent homologuje auto z takim a nie innym rozmiarem opon - jest on wbity zarówno w książkę pojazdu jak i dowód rejestracyjny.

Chcąc założyć inne koła masz dwie drogi:
- kupujesz felgi z ABE, zakładasz i jeździsz. Przy kontroli policji pokazujesz ABE.
- kupujesz felgi bez ABE a pan diagnosta x oparciu o dane producenta felg (głównie nośność i rozstaw śrub) wbija je w dowód wraz z nowym rozmiarem opon. W tym wypadku trzeba jednak pamiętać o tym, że koło nie może obcierać, wskazania licznika nie mogą się zmienić o więcej niż 3%, w żadnym wypadku indeksy prędkości i nośności nie mogą być niższe od fabrycznych.
Z tego też powodu przejście w Delcie HF z 205/50r15 na koła 16, 17 czy 18" to nie problem ale już założenie 195/50r15 jest niemożliwe.

viva la macchina!

argenta67

Re: Lybra - dystanse - 4x98 na 5x112 czy można kupić?

Post autor: argenta67 » 01 cze 2012, 15:00

schab pisze:
argenta67 pisze: Ten szkic co zamieściłeś to nie dotyczy chyba kół samochodu albo nie znasz budowy zawieszenia samochodu. Oba przednie koła skrętne bez względu na dystans skręcają się o tyle samo stopni czy to w prawo czy w lewo a na tym szkicu to byś zbyt wiele nie pojeździł.
Proponuję - zanim coś napiszesz - najpierw to sprawdź !
Podejdź do auta , skręć koła maksymalnie i popatrz , czy faktycznie skręciły się o taki sam kąt . Powodzenia ...
Szkic oczywiście jest sporo przesadzony , ale tak to działa .
Najpierw pokazujesz szkic nie realny a później dopisujesz, że jest przesadzony :ojej: . Wiadomo, że koła idą inaczej bo jedno jest ciągnięte a drugie pchane ale nie jest to w takim stopniu jak ten szkic. Wiadomo po co jest mechanizm różnicowy i to samo tych się skrętu i są to wszystkie rzeczy specjalnie obliczone i dystans 20mm czy 30mm nic nie zmienia.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Lybra - dystanse - 4x98 na 5x112 czy można kupić?

Post autor: topcio » 01 cze 2012, 15:10

lordabarth pisze:Istniej.Tylko czy sie opłaca? http://www.concept-wheels.be

A tu na Allegro :link:
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

argenta67

Re: Lybra - dystanse - 4x98 na 5x112 czy można kupić?

Post autor: argenta67 » 01 cze 2012, 15:15

topcio1 pisze:
lordabarth pisze:Istniej.Tylko czy sie opłaca? http://www.concept-wheels.be

A tu na Allegro :link:
To jest taka bezproblemowa zmiana 5 na 5.

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Lybra - dystanse - 4x98 na 5x112 czy można kupić?

Post autor: schab » 01 cze 2012, 15:22

argenta67 pisze: Oba przednie koła skrętne bez względu na dystans skręcają się o tyle samo stopni
argenta67 pisze:Wiadomo, że koła idą inaczej
No więc wreszcie jak - bo się pogubiłem ? 8-O
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Lybra - dystanse - 4x98 na 5x112 czy można kupić?

Post autor: topcio » 01 cze 2012, 15:25

argenta67 pisze:
topcio1 pisze:
lordabarth pisze:Istniej.Tylko czy sie opłaca? http://www.concept-wheels.be

A tu na Allegro :link:
To jest taka bezproblemowa zmiana 5 na 5.

W ofercie mają jeszcze:
- z 4/100 na 5/130 lub odwrotnie
- z 4/100 na 5/100 lub odwrotnie
- z 4/98 na 5/98 lub odwrotnie
- z 4/108 na 5/108 lub odwrotnie
- z 4/114,3 na 5/114,3 lub odwrotnie
- z 4/100 na 5/120 lub odwrotnie
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

argenta67

Re: Lybra - dystanse - 4x98 na 5x112 czy można kupić?

Post autor: argenta67 » 01 cze 2012, 15:28

schab pisze:
argenta67 pisze: Oba przednie koła skrętne bez względu na dystans skręcają się o tyle samo stopni
argenta67 pisze:Wiadomo, że koła idą inaczej
No więc wreszcie jak - bo się pogubiłem ? 8-O
No przecież sam dobrze wiesz bo zrobiłeś szkic czyli wiesz już wszystko i ja nie będę cie przekonywał.
Jedna podstawowa sprawa jest taka, że koła przednie skręcają się tak samo ale w zależności od budowy zawieszenia pochlają na skręcie inaczej ale nigdy żaden dystans nie zmienia geometrii bo dystans jest już poza piastą i to samo co dystans to zmiana ET więc nie ma co się gubić. Inaczej "kładzie" się koło w autach z tylnym napędem a inaczej z przednim bo posiadają inne zawieszenie. Zbieżności nie ustawia się na skręconych kołach bo na zakrętach zbieżność jest do czego innego potrzebna a do czego innego kiedy jedziemy prosto. Wszystko w temacie.
topcio1 pisze: W ofercie mają jeszcze:
- z 4/100 na 5/130 lub odwrotnie
- z 4/100 na 5/100 lub odwrotnie
- z 4/98 na 5/98 lub odwrotnie
- z 4/108 na 5/108 lub odwrotnie
- z 4/114,3 na 5/114,3 lub odwrotnie
- z 4/100 na 5/120 lub odwrotnie
Nie ma niestety rozmiaru z tematu :-?

wendkarzyk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 03 paź 2011, 23:35
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Pomorskie/Trójmiasto

Re: Lybra - dystanse - 4x98 na 5x112 czy można kupić?

Post autor: wendkarzyk » 09 cze 2012, 16:16

topcio1 pisze:
lordabarth pisze:Istniej.Tylko czy sie opłaca? http://www.concept-wheels.be

A tu na Allegro :link:
Hehe :D
Mam może z 20 km do tego gościa co to robi. Ale to trochę drogi interes ściągać te ze stanów. Chociaz faktycznie jest coś takiego.
Dzięki

Awatar użytkownika
Przemek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 929
Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Lybra - dystanse - 4x98 na 5x112 czy można kupić?

Post autor: Przemek » 09 cze 2012, 20:33

Prawidłowa geometria układu kierowniczego (w teorii) zakłada przecinanie się (podczas skrętu) osi obrotu (a nie płaszczyzny symetrii!!!) kół przednich w punkcie znajdującym się na osi kół tylnych w miejscu będącym (również teoretycznym) środkiem łuku po którym jedzie pojazd. Żadne dystanse, choćby i półmetrowe nie zmienią zatem tej geometrii... :-?

argenta67

Re: Lybra - dystanse - 4x98 na 5x112 czy można kupić?

Post autor: argenta67 » 09 cze 2012, 20:47

Przemek pisze:Prawidłowa geometria układu kierowniczego (w teorii) zakłada przecinanie się (podczas skrętu) osi obrotu (a nie płaszczyzny symetrii!!!) kół przednich w punkcie znajdującym się na osi kół tylnych w miejscu będącym (również teoretycznym) środkiem łuku po którym jedzie pojazd. Żadne dystanse, choćby i półmetrowe nie zmienią zatem tej geometrii... :-?
Niestety są teorie stworzone we własnych głowach co chcą nas nauczyć czegoś nowego : ok2 :

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”